Maling af bremsekaliber ?
Fra : Jan Pedersen

Dato : 30-05-05 19:03

Hejsa

Mine kaliber/tromler er ved at se lidt små kedelige ud, så de trænger til et
skvat maling.

Er der nogen, der kan og vil anbefale nogle fremgangsmåder, samt produkter
jeg skal have fat i

På forhånd tak

Jan

Fra : anders majland

Dato : 30-05-05 19:16

> [...]
> et skvat maling.
>
> Er der nogen, der kan og vil anbefale nogle fremgangsmåder, samt produkter

Bildillen har en 2komponent maling til formålet i en håndfuld farver. Jeg
var ganske tilfreds med resultatet.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 20:23

> [...]
> skvat maling.
>
> Er der nogen, der kan og vil anbefale nogle fremgangsmåder, samt produkter

Jeg har efterhånden malet en del bremskalibre med Foliatecs produkt, det er
en to-komponent, og den holder bare.
Se hvordan her:

http://vwfanatic.dk/Tips/Bremser.html

> På forhånd tak

Selv tak!

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Jan Pedersen

Dato : 04-06-05 12:44

Claus Petersen wrote:
::: Mine kaliber/tromler er ved at se lidt små kedelige ud, så de
::: trænger til et
::: skvat maling.
:::
::: Er der nogen, der kan og vil anbefale nogle fremgangsmåder, samt
::: produkter jeg skal have fat i
:::
::
:: Jeg har efterhånden malet en del bremskalibre med Foliatecs produkt,
:: det er en to-komponent, og den holder bare.
:: Se hvordan her:

Tak for de mange indput.... så er det jo bare med at få købt maling og få
det gjordt....

Jan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-05-05 20:43

"Jan Pedersen" <andet@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> Mine kaliber/tromler er ved at se lidt små kedelige ud, så de trænger til
> et skvat maling.

Jeg har bare brugt Hammerite, hvis det kan holde på et el.panel, kan det
holde på alt ;).
Biltema kar et billigt kopi-produkt.

Fra : KASO

Dato : 31-05-05 21:49

> Jeg har bare brugt Hammerite, hvis det kan holde på et el.panel, kan det
> holde på alt ;).
> Biltema kar et billigt kopi-produkt.

Kan Hammerite holde til temperaturen?

Jeg brugte en zinkmaling + en grillmaling på spraydåse, da begge tåler høje
temperaturer. Det fungerer også OK - selv om de nu - 2 år efter - nærmer sig
behovet for en ny tur.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-05-05 23:08

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Kan Hammerite holde til temperaturen?

Nu har jeg ikke tromler, men på kalibrer og omtalte el.panel fungere det
fint. Det lige som hærder med temp., ved dog ikke hvor grænsen er, til det
brænder af. Hammerite er alt-i-en- dvs. fjerne skidt, løst rust, og mal. Det
hæfter også fint på alu., til kalibrer, rep af fælge etc. .

Fra : anders majland

Dato : 01-06-05 08:34

> brænder af. Hammerite er alt-i-en- dvs. fjerne skidt, løst rust, og mal.
> Det hæfter også fint på alu., til kalibrer, rep af fælge etc. .

På alu bør man bruge hammerite's egen grunder først.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 10:28

meddelelse

| På alu bør man bruge hammerite's egen grunder først.

Tja, de bogstaver er nu oss sat... små, så jeg sprang det trin over, og
malingen kan heller ikke læse, så den hænger i endnu :).

Fra : anders majland

Dato : 01-06-05 13:12

> Tja, de bogstaver er nu oss sat... små, så jeg sprang det trin over, og
> malingen kan heller ikke læse, så den hænger i endnu :).

Jeg er nu ikke imponeret af hammerite holdbarhed. Hverken hvor jeg har brugt
den på jern (bla. et bagagebærer) eller på noget alu (selvom det fik 2 gange
grunder inden)

/A

Fra : Ninja Rider

Dato : 03-06-05 20:51

Hejsa

Jan Pedersen wrote:
> Mine kaliber/tromler er ved at se lidt små kedelige ud, så de trænger til et
> skvat maling.

Jeg har malet mine kalibre på min Primera P11 GT, med silvan's billigste
spraymaing. Det kostede vel 30,- eller sådan noget.. ;)
Jeg gav dem lige med en stål børste først, og så fedtede dem af med
celulose fortynder. og malede dem så 2 gange med 10min mellemrum ca.
monterede dem igen 1time senere, og maks 2timer efter kørte jeg der fra
igen. Det så faktisk forbløffende godt ud, i et ½ år, men nu kunne de
godt trænge til en ny omgang. Mest pga. at bremsestøvet ikke er særligt
nemt at få af, men det er hverken boblet op eller noget selv om at
skiverne har været rødglødende flere gange... ;)

Jeg malede også centeret på mine skiver for at bremse rust angreb lidt.
Det holdte fint de første 2000km ca. Så begyndte det at boble noget og
blive mørkt, men det sider der inu, men er bare noget mørkere i farven,
Desuden er skiverne også ved at være angrebet af rust igen.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26