/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lille MC - erfaringer
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 29-05-05 11:01

Hej gruppe

Kæresten og jeg går p.t. og spekulerer på, om jeg skulle "forære" mig
selv et MC kørekort, så vi kunne få en lille 2 hjuler at sommerkøre på.

Vi har en "lille" Opel Ascona til de lange ture, så vores behov er en
lille, billig MC der kan fragte os rundt på landevejene i adstadigt
tempo.

P.t. kører jeg på en 4-takt 45 km/t kineserscooter, hvilket jeg er meget
glad for, men det trækker lidt at kunne køre 65-80 km/t i stedet for 45.

Jeg har kig på Yamaha's nye 2005 Model YBR125:

http://www.yamaha-motor.dk/products/motorcycles/street/ybr125.jsp?
view=OVERVIEW

Til en pris på 18.995,00 er den jo overkommelig, og en 125'er billig i
drift.

Forhandlerne siger det er den perfekte begyndermaskine, og at den sagtens
kan dække vores behov, andre at jeg ligeså godt kan købe en Geely 150 i
stedet.

Men min bedste overbevisning siger mig at bare mærket + de 9kkr ekstra
giver mig meget mere maskine for pengene.

Hvad siger de erfarne mc'ister herinde?

Behovet er en lille og driftssikker maskine der kan fragte 2 mennester
med 65-70 km/t og 1 person med 80-90 km/t over afstande <100 km. Den skal
være billig i anskaffelse og billig i forsikring/afgift. Udelukkende en
sommermaskine til hyggeture. Enkelthed frem for udstyr.

Håber på at et par stykker herinde vil øse af deres visdom, så jeg som
grøn MC'ist ikke hverken køber for meget - eller for lidt.

Mvh
/Bent

 
 
S.G (29-05-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 29-05-05 11:12

Du vil købe nyt?
Du har ikke overvejet noget brugt måske? fx noget 400ccm honda?
Eller hvad med en større mc-scooter?
Hvisu vil overveje brugt så lav en søgning på dba.dk i de prisleje du
ligger, så kan du se hvad man kan få til pengene



Bent The Nighthawk (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 29-05-05 11:37

"S.G" <msg1979FJERN@gmail.com> wrote in news:42999578$1@news.wineasy.se:

> Du vil købe nyt?
> Du har ikke overvejet noget brugt måske? fx noget 400ccm honda?
> Eller hvad med en større mc-scooter?
> Hvisu vil overveje brugt så lav en søgning på dba.dk i de prisleje du
> ligger, så kan du se hvad man kan få til pengene
>
>
>

Jeg vil gerne have noget nyt hvis det kan lade sig gøre - og helst en
regulær mc med gear - er ved at være træt af Vario-gear.

Mht motorydelse, ja så ligger jeg nok i området 125-200 ccm af
forsikringsmæssige hensyn.

Men hvad med kvaliteten Yamaha kontra kinesere?
Det var også et af mine spm.

Mvh
Bent

Schlæger (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 29-05-05 11:47

Bent The Nighthawk wrote:

> Jeg vil gerne have noget nyt hvis det kan lade sig gøre - og helst en
> regulær mc med gear - er ved at være træt af Vario-gear.

> Mht motorydelse, ja så ligger jeg nok i området 125-200 ccm af
> forsikringsmæssige hensyn.

> Men hvad med kvaliteten Yamaha kontra kinesere?
> Det var også et af mine spm.

Der går vel mogle år, før man kan sige noget klogt om "kinesernes"
kvalitet. Indtil nu går det dog vist nok i retning af: "man får (kun) hvad
man betaler for".

Mch Schlæger


Schlæger (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 29-05-05 11:42

Bent The Nighthawk wrote:

> Hej gruppe

> Kæresten og jeg går p.t. og spekulerer på, om jeg skulle "forære" mig
> selv et MC kørekort, så vi kunne få en lille 2 hjuler at sommerkøre på.

> Vi har en "lille" Opel Ascona til de lange ture, så vores behov er en
> lille, billig MC der kan fragte os rundt på landevejene i adstadigt
> tempo.

> P.t. kører jeg på en 4-takt 45 km/t kineserscooter, hvilket jeg er meget
> glad for, men det trækker lidt at kunne køre 65-80 km/t i stedet for 45.

> Jeg har kig på Yamaha's nye 2005 Model YBR125:

> http://www.yamaha-motor.dk/products/motorcycles/street/ybr125.jsp?
> view=OVERVIEW

> Til en pris på 18.995,00 er den jo overkommelig, og en 125'er billig i
> drift.

> Forhandlerne siger det er den perfekte begyndermaskine, og at den sagtens
> kan dække vores behov, andre at jeg ligeså godt kan købe en Geely 150 i
> stedet.

> Men min bedste overbevisning siger mig at bare mærket + de 9kkr ekstra
> giver mig meget mere maskine for pengene.

> Hvad siger de erfarne mc'ister herinde?

> Behovet er en lille og driftssikker maskine der kan fragte 2 mennester
> med 65-70 km/t og 1 person med 80-90 km/t over afstande <100 km. Den skal
> være billig i anskaffelse og billig i forsikring/afgift. Udelukkende en
> sommermaskine til hyggeture. Enkelthed frem for udstyr.

> Håber på at et par stykker herinde vil øse af deres visdom, så jeg som
> grøn MC'ist ikke hverken køber for meget - eller for lidt.

Tjah - det afhænger af, hvilken slags MC du og kæresten kan være
interesseret i.

Jeg vil pege på en lille nem cykel som Suzuki GN250. Den kan købes for
fornuftige penge, og opfylder fuldt ud de krav, som du opstiller.

Held og lykke med projektet.

Mch Schlæger


Bent The Nighthawk (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 29-05-05 11:54

gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) wrote in
news:d7c68v$d7t$1@abbeden.bunk.cc:

> Bent The Nighthawk wrote:
>
>> Hej gruppe
>
>> Kæresten og jeg går p.t. og spekulerer på, om jeg skulle "forære" mig
>> selv et MC kørekort, så vi kunne få en lille 2 hjuler at sommerkøre
>> på.
>
>> Vi har en "lille" Opel Ascona til de lange ture, så vores behov er en
>> lille, billig MC der kan fragte os rundt på landevejene i adstadigt
>> tempo.
>
>> P.t. kører jeg på en 4-takt 45 km/t kineserscooter, hvilket jeg er
>> meget glad for, men det trækker lidt at kunne køre 65-80 km/t i
>> stedet for 45.
>
>> Jeg har kig på Yamaha's nye 2005 Model YBR125:
>
>> http://www.yamaha-motor.dk/products/motorcycles/street/ybr125.jsp?
>> view=OVERVIEW
>
>> Til en pris på 18.995,00 er den jo overkommelig, og en 125'er billig
>> i drift.
>
>> Forhandlerne siger det er den perfekte begyndermaskine, og at den
>> sagtens kan dække vores behov, andre at jeg ligeså godt kan købe en
>> Geely 150 i stedet.
>
>> Men min bedste overbevisning siger mig at bare mærket + de 9kkr
>> ekstra giver mig meget mere maskine for pengene.
>
>> Hvad siger de erfarne mc'ister herinde?
>
>> Behovet er en lille og driftssikker maskine der kan fragte 2
>> mennester med 65-70 km/t og 1 person med 80-90 km/t over afstande
>> <100 km. Den skal være billig i anskaffelse og billig i
>> forsikring/afgift. Udelukkende en sommermaskine til hyggeture.
>> Enkelthed frem for udstyr.
>
>> Håber på at et par stykker herinde vil øse af deres visdom, så jeg
>> som grøn MC'ist ikke hverken køber for meget - eller for lidt.
>
> Tjah - det afhænger af, hvilken slags MC du og kæresten kan være
> interesseret i.
>
> Jeg vil pege på en lille nem cykel som Suzuki GN250. Den kan købes for
> fornuftige penge, og opfylder fuldt ud de krav, som du opstiller.
>
> Held og lykke med projektet.
>
> Mch Schlæger
>
>


Hej

Så lige prisen på GN250'eren... dette er lige udover min pengepung.

Jeg havde håbet at finde noget omkring 20-25kkr + levering.

Vi er interesserede i en helt regulær mc uden dikkedarer.

Designet på Yamahaen tiltaler både mig og min kæreste, da den ikke på
nogen måde "praler" med sit udseende eller gør sig dyrere end den er.

Mvh
/Bent

Schlæger (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 29-05-05 12:11

Bent The Nighthawk wrote:

> Så lige prisen på GN250'eren... dette er lige udover min pengepung.

> Jeg havde håbet at finde noget omkring 20-25kkr + levering.

> Vi er interesserede i en helt regulær mc uden dikkedarer.

> Designet på Yamahaen tiltaler både mig og min kæreste, da den ikke på
> nogen måde "praler" med sit udseende eller gør sig dyrere end den er.

MC købes med hjertet, så på den måde svarer du vel selv på dit spørgsmål.


Jeg ville i din situation helt klart vælge Yamaha'en frem for en
"kineser". De kinesiske mærker er helt nye og relativt ukendte på det
danske marked, mens Yamaha har et årelangt godt omdømme, som de
selvfølgelig ikke ønsker at sætte over styr.

Mch Schlæger
(Yamaha XJ900)


mikkel (29-05-2005)
Kommentar
Fra : mikkel


Dato : 29-05-05 17:22

Bent The Nighthawk wrote:

> Hej gruppe

> Kæresten og jeg går p.t. og spekulerer på, om jeg skulle "forære" mig
> selv et MC kørekort, så vi kunne få en lille 2 hjuler at sommerkøre på.

jeg ville droppe de der små scootere og mc'er som du tænker på! så lidt
som i kommer til at køre kan i sagtens finde en FED mc, som måske er kendt
for at have ringe holdbarhed og derfor er billig. men med jeres få 100 km
om året så vil i blive glade for 80 hk istedet for 15-20 stykker. jeg har
en yamaha xs400 seca den kan findes på nettet til 15k, den er kendt for at
være meget holdbar. den har 46 hk er lavet fra 1984-1989, jeg giver ca
2000 i forsikring og reperationer har der ikke været noget af, selvom jeg
har kørt 15000 på den. den kan godt klare 130km/t med en på bagsædet.
15-20HK er simpelthen for kedeligt, især med en på bagsædet.
men har i tænkt på tøj? til to personer kan det løbe op i 10000-15000 kr



Richard (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 29-05-05 18:10

Bent The Nighthawk wrote:

> Kæresten og jeg går p.t. og spekulerer på, om jeg skulle "forære" mig
> selv et MC kørekort, så vi kunne få en lille 2 hjuler at sommerkøre på.

En lille mc, som den du nævner, har næppe plads nok til at køre to på - om
I så begge er så lave, at I netop kan nå pedalerne. Er I bare 165-170
eller derover, har I efter al sandsynlighed for dårlig plads til at køre
komfortabelt sammen.

Yamaha opgiver ikke totalvægten, som både bremser og affjedring jo er
afstemt efter. Men tillader den meget over 100-110 kg i nyttelast med fuld
tank på så let en mc?

Og for at kunne følge trafikken på landevej skal I op over 20 hk, bedre
over 30 - at følge trafikken og have et rimeligt karftoverskud er også en
del af sikkerheden. Så lad være med at spare der...

Som allerede nævnt er en brugt 400cc nok et bedre valg - og en selv 15-20
år cykel behøver ikke være i så dårlig stand, at den skal serviceres hele
tiden

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Pizzabager (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Pizzabager


Dato : 29-05-05 17:19


"
> Kæresten og jeg går p.t. og spekulerer på, om jeg skulle "forære" mig
> selv et MC kørekort, så vi kunne få en lille 2 hjuler at sommerkøre på.
>
> Vi har en "lille" Opel Ascona til de lange ture, så vores behov er en
> lille, billig MC der kan fragte os rundt på landevejene i adstadigt
> tempo.
>
> P.t. kører jeg på en 4-takt 45 km/t kineserscooter, hvilket jeg er meget
> glad for, men det trækker lidt at kunne køre 65-80 km/t i stedet for 45.
>
> Jeg har kig på Yamaha's nye 2005 Model YBR125:
>
> http://www.yamaha-motor.dk/products/motorcycles/street/ybr125.jsp?
> view=OVERVIEW
>

jeg ville nok vælge den frem for en geely, men 10 HK er ikke ret meget, bare
i ikke regner med at køre på motorvej :) også kan man få mange brugte
maskiner som er ganske fin stand, men med en smule større motor, som jeg nok
ville fortrække :)

10 HK hmm tror min gamle kreidler som jeg havde da jeg var 16 havde omkring
10 HK :)

Kasper



Asger Steffensen (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 29-05-05 20:53


"Bent The Nighthawk" <nighthawk9400@REMOVEMEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns96657A3AF48A6bentthenighthawk@212.242.40.170...

> Håber på at et par stykker herinde vil øse af deres visdom, så jeg som
> grøn MC'ist ikke hverken køber for meget - eller for lidt.
>
Visdom ved jeg ikke om det er , men det er i hvert fald erfaringer gjort af
13 år på 2 hjul.

Yamahaen er sikkert en fin begynder cykel, og agfgjort billig i forsikring.

Selvom I regner med småture tror jeg I bliver kede af 125 ccm. Til én person
kan det måske gå, men med passager bliver det hurtigt en prøvelse. Jeg
startede som 20-årig på en 250'er. Den klarede sig fint i by og på landevej
med en person, og kunne også godt tage to personer når det skulle være, men
kraft- og pladssressourcerne gjorde det ikke ligefrem til en fest. Det var
udmærket for en begynder, men efter 1½ år solgte jeg den for at få en
500'er.

Var jeg i jeres sted ville jeg gå efter en lidt større model. I hvert fald
ville jeg tage ud og prøve et par stykker, så I ved hvad forskellen er.

Ved valget mellem japansk eller kinesisk skal man huske at man får som regel
hvad man betaler for. Jeg har _hørt_ (men jeg _ved_ det ikke) at finish på
kineserne skulle være noget ringere end japanerne.

20.000 kr er ikke meget i MC veredenen, slet ikke hvis man også skal ud og
købe hjelme, støvler og tøj. Men hvis man vil, kan det lade sig gøre.

Som jeg ser det har I to muligheder:
1. køb den125'er, køb brugt tøj til billige penge, og kom ud på landevejene
og få jeres erfaringer. Når I så har gjort dem, kan I jo se om I skal have
en større cykel eller holde jer til Asconaen.

2. Rejs 10-20 kkr mere enten ved opsparing eller lån i banken, og køb en
brugt 4-600 ccm. For 30-40 kkr. fås mange udmærkede cykler som fx. Suzuki
GS500E, Kawasaki GPz500S, Honda CB500, Yamaha XJ 600 Diversion, der selvom
de måske har 10-12 år på bagen, kan være udmærkede investeringer. Det kunne
jo være I fik lyst til at køre lidt mere end 100 km når vejret er godt

Held med det:

Asger
DL 1000 V-Strom
GPz500S
(begge til salg)



Jes Vestervang (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-05-05 21:38

"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> writes:

> Som jeg ser det har I to muligheder: 1. køb den125'er, køb brugt tøj
> til billige penge, og kom ud på landevejene og få jeres
> erfaringer..[....]
>
> 2. Rejs 10-20 kkr mere enten ved opsparing eller lån i banken, og
> køb en brugt 4-600 ccm. For 30-40 kkr. fås mange udmærkede cykler
> som fx. Suzuki GS500E, [.....]

....og netop GS500'ere fås jo i rimelig stand fra 25k-30k og opefter og
vil efter min bedste overbevisning være lige så billige at holde
kørende som en scooter, meget sjovere at køre og vil holde værdien
væsentligt bedre.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Bent The Nighthawk (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 30-05-05 09:47

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote in
news:877jhhwyy3.fsf@dellen.royal.flof.dk:

> "Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> writes:
>
>> Som jeg ser det har I to muligheder: 1. køb den125'er, køb brugt tøj
>> til billige penge, og kom ud på landevejene og få jeres
>> erfaringer..[....]
>>
>> 2. Rejs 10-20 kkr mere enten ved opsparing eller lån i banken, og
>> køb en brugt 4-600 ccm. For 30-40 kkr. fås mange udmærkede cykler
>> som fx. Suzuki GS500E, [.....]
>
> ...og netop GS500'ere fås jo i rimelig stand fra 25k-30k og opefter og
> vil efter min bedste overbevisning være lige så billige at holde
> kørende som en scooter, meget sjovere at køre og vil holde værdien
> væsentligt bedre.

Hej Jes og Asger & alle i andre

Tak for jeres indlæg - jeg er glad for at i ville give jer tid til at
besvare mine spørgsmål.

Det har givet mig lidt at tænke over - og jeg kan godt se, at det kan være
en fordel med en større motor.

Vi skal ud og snuse markedet lidt, men det kan så godt være at vi venter
til næste år med eventuel investering.

Jeg takker mange gange for gruppens velvillighed.

Mvh
/Bent

Jens Jacob Bager Jen~ (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 31-05-05 09:52


> Vi skal ud og snuse markedet lidt, men det kan så godt være at vi
> venter til næste år med eventuel investering.

Hej Bent

Jeg har en kammerat med en billig, fin GS 450'er fra først i 80'erne. Den
koster omkring 13.000kr (kan ikke helt huske det). Den ville jeg LANGT
hellere anbefale dig en en ny 125'er.

Vil du i kontakt med ham så ring 24 42 09 71 Han hedder Christian Knudesen
og er prez for PMC

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Bent The Nighthawk (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 31-05-05 15:56

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
news:429c25bc$0$18638$14726298@news.sunsite.dk:

>
>> Vi skal ud og snuse markedet lidt, men det kan så godt være at vi
>> venter til næste år med eventuel investering.
>
> Hej Bent
>
> Jeg har en kammerat med en billig, fin GS 450'er fra først i 80'erne.
> Den koster omkring 13.000kr (kan ikke helt huske det). Den ville jeg
> LANGT hellere anbefale dig en en ny 125'er.
>
> Vil du i kontakt med ham så ring 24 42 09 71 Han hedder Christian
> Knudesen og er prez for PMC
>

Hej

Tak for tippet - jeg har endnu ikke taget kortet, så det er nok ikke lige
endnu jeg skal investere.

Men jeg håber da at han får den solgt.

Jeg tror jeg vil kigge mig om efter maskiner i størrelsen 250-400 ccm
indtil videre, og så ellers vurdere om pengepungen kræver at vi venter
til næste år.

Mvh
/Bent

neess (30-05-2005)
Kommentar
Fra : neess


Dato : 30-05-05 20:45

ja 500 er dejligt at starte på. Er selv startet på en gpz500, og fortryder
jeg bestemt ikke.

Kunne da også være dejligt at få den opgraderet til en større model, men
koster jo også. Men har givet mange gode stunder. Er jo næsten som et barn
for en
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:877jhhwyy3.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> writes:
>
>> Som jeg ser det har I to muligheder: 1. køb den125'er, køb brugt tøj
>> til billige penge, og kom ud på landevejene og få jeres
>> erfaringer..[....]
>>
>> 2. Rejs 10-20 kkr mere enten ved opsparing eller lån i banken, og
>> køb en brugt 4-600 ccm. For 30-40 kkr. fås mange udmærkede cykler
>> som fx. Suzuki GS500E, [.....]
>
> ...og netop GS500'ere fås jo i rimelig stand fra 25k-30k og opefter og
> vil efter min bedste overbevisning være lige så billige at holde
> kørende som en scooter, meget sjovere at køre og vil holde værdien
> væsentligt bedre.
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R



S.G (30-05-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 30-05-05 15:58

der er jo også sådan noget her:
http://www.bilbasen.dk/mc/brugte/show.asp?id=4794&area=2
:)



Ove Ovesen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Ovesen


Dato : 30-05-05 17:44

Hey Bent

Nu er det jo lidt svært at være objektiv når man selv er ejer af adskillige
Grand Puma´ er, men synes bare du skulle vide at:

1. Yamaha YBR125 også er lavet i Kina (Tror nok det er Jianshe Yamaha
Chongqing) http://www.jym.com.cn/ehomepage.htm Finish virker under Yamaha
niveau, men dog bedre end Geely´en.

2. En Yamaha YBR125 og for den sags skyld en Geely Grand Puma 150cc egner
sig ABSOLUT ikke til motorvejskørsel, du bliver simpelthen blæst af vejen.

3. Du bliver meget træt at at køre 2 personer på dem - vælg mindst en 250cc
i stedet.

Med venlig hilsen

Ove Ovesen
AMC




"Bent The Nighthawk" <nighthawk9400@REMOVEMEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns96657A3AF48A6bentthenighthawk@212.242.40.170...
> Hej gruppe
>
> Kæresten og jeg går p.t. og spekulerer på, om jeg skulle "forære" mig
> selv et MC kørekort, så vi kunne få en lille 2 hjuler at sommerkøre på.
>
> Vi har en "lille" Opel Ascona til de lange ture, så vores behov er en
> lille, billig MC der kan fragte os rundt på landevejene i adstadigt
> tempo.
>
> P.t. kører jeg på en 4-takt 45 km/t kineserscooter, hvilket jeg er meget
> glad for, men det trækker lidt at kunne køre 65-80 km/t i stedet for 45.
>
> Jeg har kig på Yamaha's nye 2005 Model YBR125:
>
> http://www.yamaha-motor.dk/products/motorcycles/street/ybr125.jsp?
> view=OVERVIEW
>
> Til en pris på 18.995,00 er den jo overkommelig, og en 125'er billig i
> drift.
>
> Forhandlerne siger det er den perfekte begyndermaskine, og at den sagtens
> kan dække vores behov, andre at jeg ligeså godt kan købe en Geely 150 i
> stedet.
>
> Men min bedste overbevisning siger mig at bare mærket + de 9kkr ekstra
> giver mig meget mere maskine for pengene.
>
> Hvad siger de erfarne mc'ister herinde?
>
> Behovet er en lille og driftssikker maskine der kan fragte 2 mennester
> med 65-70 km/t og 1 person med 80-90 km/t over afstande <100 km. Den skal
> være billig i anskaffelse og billig i forsikring/afgift. Udelukkende en
> sommermaskine til hyggeture. Enkelthed frem for udstyr.
>
> Håber på at et par stykker herinde vil øse af deres visdom, så jeg som
> grøn MC'ist ikke hverken køber for meget - eller for lidt.
>
> Mvh
> /Bent



Zorro (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 06-06-05 14:20

Jeg har netop investeret i en ny Yamaha YBR125. Jeg er utroligt glad for
den
og jeg kan ikke give den anbefalinger nok. Den er simpelthen lysår bedre
end
en Geely. Jeg havde en Geely Grand Puma sidste år og den raslede
simpelthen
fra hinanden. Yamahaen er meget flottere og har en klart bedre finish. Den
kører også meget bedre og trækker langt bedre i mellemregistret.
Jeg må lige korrigere nogle af svarene; den har altså 12 hk, ikke 10 som
det
fejlagtigt er skrevet. (De to hestes forskel lyder ikke af meget, men
betyder alligevel noget på sådan en lille cykel).
Min er samlet i Frankrig på "MBK Industries" fabrikken (Yamaha fabrik).
Så hvis du bare skal bruge den som et billigt transportmiddel og pendling
til og fra arbejde + en hyggetur om søndagen så er den absolut værd at
overveje. Billigere transport findes næppe.




Bent The Nighthawk (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 07-06-05 20:09

"Zorro" <Hobbitten@oncable.dk> wrote in
news:42a44d6e$0$73207$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jeg har netop investeret i en ny Yamaha YBR125. Jeg er utroligt glad
> for den
> og jeg kan ikke give den anbefalinger nok. Den er simpelthen lysår
> bedre end
> en Geely. Jeg havde en Geely Grand Puma sidste år og den raslede
> simpelthen
> fra hinanden. Yamahaen er meget flottere og har en klart bedre finish.
> Den kører også meget bedre og trækker langt bedre i mellemregistret.
> Jeg må lige korrigere nogle af svarene; den har altså 12 hk, ikke 10
> som det
> fejlagtigt er skrevet. (De to hestes forskel lyder ikke af meget, men
> betyder alligevel noget på sådan en lille cykel).
> Min er samlet i Frankrig på "MBK Industries" fabrikken (Yamaha
> fabrik). Så hvis du bare skal bruge den som et billigt transportmiddel
> og pendling til og fra arbejde + en hyggetur om søndagen så er den
> absolut værd at overveje. Billigere transport findes næppe.
>

Hey Zorro

Tak for dit indlæg - det er fedt at høre fra en YBR125 ejer.

Har du nogen erfaringer mht tophastighed - den holder sig sandsynligvis
vel indenfor de danske fartgrænser - men her tænker jeg på bakke op og
ned og lige landevej/motorvej - og evt med en passagerer.

Hvad siger registreringsattesten om egenvægt/maxvægt?

Mvh
/Bent

Zorro (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 08-06-05 06:52

Hej Bent.

Jeg ved endnu ikke noget om topfart da jeg er ved at køreden til. De
første
500 km må der max køres med 6000 o/min og mellem 500-1000 km må der køres
med max 7500 o/min hvilket svare til en hastighed på ca 85 kmt. (Det røde
felt starter ved 10.000 o/min). Jeg vil tro at en realistisk topfart
ligger
på mellem 105-110 kmt, alt efter hvordan den blir kørt til. Dog skal du
være
opmærksom på at den er meget følsom overfor stærk modvind så her vil
hastigheden falde markant. Fordelen ved at have en lille mc opvejer klart
de
ulemper der er ved kørsel i stærk blæst/modvind.
Angåenede kørsel med passager så ved jeg heller ikke hvordan den klarer
det.
Jeg har endnu ikke haft en med bagpå. Det er ingen "passsager maskine" men
jeg vil tro at den kan klare det over kortere stræk. Den har et udemærket
træk i mellem området og et rimmeligt moment. Så hvis din bagsæde passager
ikke er alt for stor så går det nok i en svæver vending.

Vægten er: 107 kg tør og 120 kg med olie og benzin.
Max load er 200 kg alt incl.

Mvh
Søren




Torben Scheel (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-06-05 09:21

Zorro wrote:

> Vægten er: 107 kg tør og 120 kg med olie og benzin.
> Max load er 200 kg alt incl.

Max load - er det maskine + personer? Det kan da vist højst blive til 2
anorektikere ombord samtidig så (sagde manden der kørte på overlæsset
VF750S til Nordkap)

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Zorro (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 08-06-05 15:27



> Max load - er det maskine + personer? Det kan da vist højst blive til 2
> anorektikere ombord samtidig så (sagde manden der kørte på overlæsset
> VF750S til Nordkap)

I instruktionsbogen står der Maximum load:
200 kg (441 lb)
(Total weight of rider, passenger, cargo and accessories)





Bent The Nighthawk (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 08-06-05 16:18

"Zorro" <Hobbitten@oncable.dk> wrote in news:42a70034$0$73276
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>
>
>> Max load - er det maskine + personer? Det kan da vist højst blive til 2
>> anorektikere ombord samtidig så (sagde manden der kørte på overlæsset
>> VF750S til Nordkap)
>
> I instruktionsbogen står der Maximum load:
> 200 kg (441 lb)
> (Total weight of rider, passenger, cargo and accessories)
>
>
>
>

80 kg last... hmm.. så må min passagerer med andre ord "kun" veje 18 kg?

Damn.. det er godt nok en bette kæreste, jeg skal finde mig

Gad vide hvad min nuværende siger til det .... hehe....

/Bent

Schlæger (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 08-06-05 16:23

Bent The Nighthawk wrote:

> 80 kg last... hmm.. så må min passagerer med andre ord "kun" veje 18 kg?

> Damn.. det er godt nok en bette kæreste, jeg skal finde mig

> Gad vide hvad min nuværende siger til det .... hehe....

... eller straffeloven ..... :o/

Mch Schlæger


Zorro (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 08-06-05 20:57



>> 80 kg last... hmm.. så må min passagerer med andre ord "kun" veje 18
kg?

Nej 200 kg last. Fører + passager + bagage Mc'ens vægt skal ikke
regnes
ind i det. Den må være lastet med 200 kg alt i alt.




Bent The Nighthawk (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Bent The Nighthawk


Dato : 09-06-05 19:01

"Zorro" <Hobbitten@oncable.dk> wrote in news:42a74d86$0$73229
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>
>
>>> 80 kg last... hmm.. så må min passagerer med andre ord "kun" veje 18
> kg?
>
> Nej 200 kg last. Fører + passager + bagage Mc'ens vægt skal ikke
> regnes
> ind i det. Den må være lastet med 200 kg alt i alt.
>
>
>
>
Hej Zorro

Ok, jeg kører bil + 45 scooter lige nu, så jeg troede du mente
egenvægt/totalvægt, som det fremgår af deres attester.

Nej med 200 kg last så går det meget bedre. Så er det 132 kg fører +
passager, og så kan vi have 68 kg bagage ... damn svigermor bliver glad


Jeg takker for dine indlæg - det tegner mod en Yamaha YBR-125.

/Bent

Richard (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-06-05 19:21

Zorro wrote:

>>> 80 kg last... hmm.. så må min passagerer med andre ord "kun" veje 18
> kg?

> Nej 200 kg last. Fører + passager + bagage Mc'ens vægt skal ikke
> regnes ind i det. Den må være lastet med 200 kg alt i alt.

Tak skal du have, hvis det holder stik er dækkene godt nok belastet hårdt
ved fuldt læs på sådan en lille cykel: Fordækkets load index (42) siger
150 kg - bagdækkets (47) siger 175 = 325 kg i alt. Dvs ca. 5 pct. margin
over en påstået maks. vægt på 308 kg - på større cykler er det ofte 40-50
pct...

Jeg ville nok dobbeltchecke det hos Yamaha, hvis køretøjets tilladte
maks.vægt ikke står i instruktionsbog eller på reg.atttesten. Et knækket
bagstel er næppe billigt at reparere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK



Torben Scheel (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-06-05 07:57

Bent The Nighthawk wrote:
>
> 80 kg last... hmm.. så må min passagerer med andre ord "kun" veje 18 kg?
>
> Damn.. det er godt nok en bette kæreste, jeg skal finde mig
>
> Gad vide hvad min nuværende siger til det .... hehe....

"Pædofile stodder" kunne være et bud

(hint til humorforladte - 18kg = et barn = pædofil)

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Myrhøj (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Myrhøj


Dato : 09-06-05 07:32

Bent The Nighthawk wrote:

>>

> 80 kg last... hmm.. så må min passagerer med andre ord "kun" veje 18 kg?

> Damn.. det er godt nok en bette kæreste, jeg skal finde mig

> /Bent
-----

Tjae, er det ikke nogenlunde hvad en oppustelig vejer......så chancen har
du stadig

Myrhøj


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408873
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste