Gevind undervogn
Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 27-05-05 23:58

Hejsa..
Er lige blevet tilbudt en gevind undervogn til en VW Corrado G60 - er der
nogen der ved om den også passer på min 2.0 16v... Prisen er 200 Euro inc.
forsendelse - fra tyskland - er det okay ?.. Det er af mærket FK 53i -
faktisk magen til denne....

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=44161&item=7976241468&rd=1

MVH Jan LP
Når man nu ikke kan køre på CBR om vinteren
Så skal det være Corrado

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-05-05 00:47

"Jan Linnebjerg Pedersen" <jlpvækmeddette@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
> Er lige blevet tilbudt en gevind undervogn

Er det sådan en stor blikplade til at skrue på?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 28-05-05 01:09

> Hejsa..
> Er lige blevet tilbudt en gevind undervogn

> Er det sådan en stor blikplade til at skrue på?
> [...]

Hedder det ikke sådan.. ? et sæt bestående af 4 fjedre som kan indstilles i
hårdhed og højde ?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 28-05-05 08:17

"Jan Linnebjerg Pedersen" <jlpvækmeddette@sport.dk> wrote in message

> Hedder det ikke sådan.. ? et sæt bestående af 4 fjedre som kan indstilles
> i hårdhed og højde ?

Hej
Jeg troede det betød et komplet sæt bærearme/stræberarme med
gevindforbindelse til bærekuglerne og bøsninger. Således at alle
hjulvinkler/styretøjsvinkler kan justeres uafhængigt og trinløst. Mest til
banerace og lignende.
hilsen Jesper

Fra : John Sahl

Dato : 28-05-05 08:21

Jesper Sørensen wrote:
> [...]
> gevindforbindelse til bærekuglerne og bøsninger. Således at alle
> hjulvinkler/styretøjsvinkler kan justeres uafhængigt og trinløst.

Normalt er gevindundervogn = fjederben der kan justeres i højden
for almindelige lægfolk uden indblik i race ;c)

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-05 09:49

> [...]
> nogen der ved om den også passer på min 2.0 16v... Prisen er 200 Euro inc.
> forsendelse - fra tyskland - er det okay ?.. Det er af mærket FK 53i -

Den viste undervogn passer til modeller med foraksel vægt op til 885 kg.
Det er jo afhængigt af udstyr (f.eks klima, aut. gear) og motorvariant.

VW har et lille typeskilt i motor rummet hvor aksel lasten står på, jeg aner
ikke hvor den sidder på en Corrado så du må lede.
Eller hvis du er så heldig at have fahrzeugschein, som fulgt med bilen fra
ny kan du se det der på.

Men hvis din Corrado er uden Klima og med manuelt gear er der en god chance
for at den passer i din vogn.
2,9 VR6'eren passer den ihvertilfælde ikke på.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 28-05-05 10:10

> [...]
> --
> /Claus
>
> HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005

Tak for tippet.
Vil lige tjekke om jeg har mit fahrzeugschein.. men min corrado er uden
ovennævnte... Så jeg tror det passer..... Men er prisen okay (200
Euro - inc forsendelse) - mener at have set sådanne til omkring 2700
herhjemme - og helt op til 7000. ?

John Sahl skrev i en meddelelse...
> Normalt er gevindundervogn = fjederben der kan justeres i højden
> for almindelige lægfolk uden indblik i race ;c)

> John Sahl,

Troede bare det var den direkte oversættelse af "Gewindefahrwerk" ??