Hvor finder jeg en "bytter"
Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 31-05-01 22:31

Min kære gamle CB 900 Bol D'or trænger efterhånden kraftigt til en større
renovering i motoren...
Enten skal jeg punge ud med de ca. 15.000 for en renovering, eller også skal
jeg have fingre i en rimeligt sund bytter et eller andet sted... nogen gode
råd til hvor jeg finder sådan en fætter, hvilket prisleje jeg skal være
forberedt på... og hvor meget det vil koste at få den smidt på stellet ??

Vil det kunne betale sig frem for at bløde de 15.000 kroner ved mekanikeren
??

Mikkel

Fra : stones

Dato : 31-05-01 22:55

Det lyder vildt med 15000 for en renovering. Hvad er der galt med den ?
Jeg har med held selv renoveret min GS650 Katana motor, med nye stempler,
boring etc.
diverse pakninger, nødvendige lejepander, for under 5000 kr.
Har desværrer ingen erfaringer med Bol D'or, eller Honda i det hele taget,
men kan jeg lave motor, kan alle.

Stones

Mikkel Gram-Hansen <mikkel@gram-hansen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f6d72$q1t$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Sand

Dato : 01-06-01 07:45

"Mikkel Gram-Hansen" <mikkel@gram-hansen.dk> wrote in message
> Vil det kunne betale sig frem for at bløde de 15.000 kroner ved
mekanikeren
> ??
Det er altid positivt at undersøge prisen i udlandet, og for os
Honda-folk er DavidSilver mekkaet. (http://www.davidsilverspares.co.uk/)
Her er der typisk op mod 50% at spare ifht. DK.

Du skriver dog ikke hvor gennemgribende en renovering der skal foretages
??????

Mvh. Sand

Fra : Brian

Dato : 01-06-01 17:10

> [...]
> forberedt på... og hvor meget det vil koste at få den smidt på stellet ??
>
> Vil det kunne betale sig frem for at bløde de 15.000 kroner ved

SNIIIIIIIIIP>>>>>><

Tja det er nu ikke så svært, jeg er "stadig" igang med at renovere min bold
`or. Og jeg anede intet om det da jeg gik igang.!
Prislejet ?? tjaaaaa det svinger vidst en del. jeg får mine reservedele fra
V-Trading her i midtjylland http://v-trading.subnet.dk . Han er ganske
billig, og meget flink. God Sevice.

Brian W.

Fra : Armand

Dato : 02-06-01 01:06

> [...]
> jeg have fingre i en rimeligt sund bytter et eller andet sted...
> Vil det kunne betale sig frem for at bløde de 15.000 kroner ved

Tjaeh!?

Det er under alle omstændigheder en gammel model, og derved ligeså for
den
motor du måtte købe i dyre domme :-/

Hvorudfra kommer dommen på 15.000,-?
Hvis det "kun" er p.g.a. et større olieforbrug, så trøst dig med at Bol
D'orene stort set altid har brugt olie!
Endvidere er en cylinderrenovation et gør det selv -job for rutinerede,
hvilket du måske kunne finde som hjælp under jobbet - Hvorved udgiften
minimeres til ca. 1/3!

Anyhow: 15.000 kr kommer aldrig ind igen ved videresalg trods lovord om
"nyrenomalet", hvorfor det er et surt emne!

--
Armand.