Tyve Sucks !!!
Fra : André S H

Dato : 26-05-05 19:42

Har lige fået bøffet min hjelm, og hansker i nørresundby, nå må håbe de har
mere brug for det

Sucks, så kan det være, man kan lære at låse den fast, eller tage den med op

Tanktasken fra aldi var der stadig, håber de får mine skæl

André S Hansen
GS500E

Fra : Jan A Jensen

Dato : 26-05-05 20:11

> [...]
> op
>
> Tanktasken fra aldi var der stadig, håber de får mine skæl

Sådan noget BÆ..
jeg føler med dig...
Jeg bor selv i nørresundby og låser aldrig min hjelm fast...
men det kan da godt være at man skal til det...
--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Schlæger

Dato : 26-05-05 20:07

André S H wrote:

> Har lige fået bøffet min hjelm, og hansker i nørresundby, nå må håbe de har
> mere brug for det

Surt show !!$$ Det er sådan noget, som kunne ske for os alle, så jeg
takker for advarslen.

Jeg har i øvrigt et stykke plastovertrukket stålvire, med en løkke i hver
ende. Det kan bruges til at låse hjelmen sammen med f.eks. en skivelås.
Det må jeg huske at bruge fremover - og du kan overveje at bruge ideen.
Det forhindrer i hvert fald et "impulstyveri".

Mch Schlæger

Fra : StoneCold©

Dato : 27-05-05 11:43

> Jeg har i øvrigt et stykke plastovertrukket stålvire, med en løkke i hver
> ende. Det kan bruges til at låse hjelmen sammen med f.eks. en skivelås.

Kan oxo bruges til at hamre tyven hårdt over nallerne med !!!

Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters

Fra : Tue

Dato : 26-05-05 21:14

On Thu, 26 May 2005 20:42:27 +0200, André S H wrote:

> Har lige fået bøffet min hjelm, og hansker i nørresundby, nå må håbe de har
> mere brug for det
>
> Sucks, så kan det være, man kan lære at låse den fast, eller tage den med op

Under sædet(ikke på sædet) sidder der to kroge, en i hver siden(det gør der
i hvert tilfælde på en GS500Ev og en SV650S). Dem bruger jeg til at låse
min hjelm med. Den ene hagestrop ind i krogen, på med sædet og hjælmen er
låst fast. Jeg tror det er det krogene er beregnet til, men er ikke sikker.

--
Tue
SV650S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-05-05 21:23

"Tue" <tuesjensen@gmail.com> wrote in message

> [...]
> sædet og hjælmen er låst fast. Jeg tror det er det
> krogene er beregnet til, men er ikke sikker.

Det er jeg ret overbevist om, men det er desværre ikke alle hjelme, der er
udstyret med de metalringe, der er beregnet dertil.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : PMH

Dato : 26-05-05 22:32

"Tue" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> låst fast. Jeg tror det er det krogene er beregnet til, men er ikke

Jeg har prøvet det samme engang, både hjelm og handsker
var væk...Sur røv..

Men men..
Jeg ringede til forsikringen, og minsandten om ikke de dækkede..
Det er såvidt jeg husker indbo forsikringen der skal gå ind og
dække..
Jeg tror nok jeg sagde at den var låst fast til cyklen, på de
låse der sidder under sædet..
Men det var din jo osse,, var den ik'..??

Prøv og ring til dem, du kan allerhøjest få et afslag..

Mvh
PMH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 27-05-05 22:47

> [...]
> låse der sidder under sædet..
> Men det var din jo osse,, var den ik'..??
> Prøv og ring til dem, du kan allerhøjest få et afslag..
-----
Mon ikke det er noget i den stil der gør at forsikringen er så dyr for os
andre?

Jeg ser det sådan:
Egen dumhed skal gå for egen lomme.. -Og tror ikke jeg er den eneste..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : André S H

Dato : 28-05-05 02:31

> [...]
> andre?
>
> Jeg ser det sådan:
> Egen dumhed skal gå for egen lomme.. -Og tror ikke jeg er den eneste

Har købt nyt grej i dag, åd den selv, var jo egen skyld, husk at låse, eller
tage lortet med, så mange i dag, i aalborg, hvor de bare hang på sidespejl,
eller styr. Faktisk ikke en eneste, hvor den var låst. må håbe det bare
er mig, der er uheldig, et pindsvin på et 30 km stykke vej, helt sikkert jeg
rammer den

André S Hansen
1996 GS500E
41000 Km

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-05-05 21:41

> [...]
> min hjelm med. Den ene hagestrop ind i krogen, på med sædet og hjælmen er
> låst fast. Jeg tror det er det krogene er beregnet til, men er ikke

Yep - det er lige det de er der for, MEN tag en stump wire med lykke i begge
ender, sæt en ende på krogen, træk wiren gennem relevante åbninger i
hjelmen, sæt den anden ende på krogen og lås sædet fast igen.

Sådan beholdt jeg min hjelm efter et biografbesøg her i Kbh. Min bror brugte
ringene på hagestroppen. Ringene har han endnu - kulfiberhjelmen savner han
stadig.
Og han havde forresten ret kolde øjen og ører efter 25 km's hjemtur, selv på
en sommeraften.
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller