Trafikmeldinger
Fra : Robert Piil

Dato : 26-05-05 09:57

Hvor er jeg træt af trafikmeldingerne på P4. Gang på gang hører man
først om problemerne nå man sidder i køen.

Idag sad jeg i kø på Køge Bugt fra omkring 8:40.

Kl 9:10 var jeg lidt før tankstationerne ved Karlslunde, og hører i
trafikradioen (TA) at et færdselsuheld (mellem Karlslunde og Greve S)
der skete for _en time_ siden, bevirkede meget kø på Køge Bugt, da
politiet havde afspærret de to yderste baner. Jeg har haft radioen
tændt siden 08:10 og der er ikke kommet en eneste melding.

Havde der været en melding kl. 08:30 (20 minutter efter uheldet) kunne
jeg have nået at køre en alternativ rute.

Kl. 09:13 Køen løsnede op lige efter tankstationerne, og jeg kørte
forbi Greve S afkørslen uden at se noget som helst til Politi,
afspærringer eller uheld.

Kl. 09:17 meddeler trafikradioen at nu lysner det på Køge Bugt.

Jeg har ikke TMC, men det er også DR der opdaterer de oplysninger. Det
er vist fuldstændig spild af tid og penge, hvis kvaliteten svarer til
det der bliver sagt i radioen.
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 10:03

> Jeg har ikke TMC, men det er også DR der opdaterer de oplysninger. Det
> er vist fuldstændig spild af tid og penge, hvis kvaliteten svarer til
> det der bliver sagt i radioen.

Enig - meldinger er aalt for langsomme om at komme frem. Mange gange
"glemmer" de Helsingørmotorvejen!!

--
Thomas Krath

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-05 11:36

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Enig - meldinger er aalt for langsomme om at komme frem. Mange gange
> "glemmer" de Helsingørmotorvejen!!

Eksisterer den da endnu?
Troede den var lavet om til parkeringsplads

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-05 12:11

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Eksisterer den da endnu?
> Troede den var lavet om til parkeringsplads

De behøves ikke at fortælle om Helsingørmotorvejen. Den er altid i
stå.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : phk

Dato : 26-05-05 13:54

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er jeg træt af trafikmeldingerne på P4. Gang på gang hører man
> først om problemerne nå man sidder i køen.

Trafikanterne skal ringe ind først om problemerne før de kan sendes.

Ringede du?

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Robert Piil

Dato : 26-05-05 14:23

On Thu, 26 May 2005 14:54:15 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Trafikanterne skal ringe ind først om problemerne før de kan sendes.

Det er for billigt at lægge ansvaret på billisterne. Det er vel kun en
ekstra kilde til information. Ansvaret for at samle informationen må
vel ligge her:
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=2036

....og DR, giver meldinger på baggrund af TRIM-overvågningen.

Hvis TRIM kun baserer sig på frivillige trafikmeldere, så kan jeg
bedre forstå hvorfor kvaliteten er som den er.

>Ringede du?

Jeg har ikke handsfree installeret i bilen, så min mobil er slukket
når jeg kører.

Fra : phk

Dato : 26-05-05 15:12

> Jeg har ikke handsfree installeret i bilen, så min mobil er slukket
> når jeg kører.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer på øen, men i Jylland fungerer det fint at
det er tafikanterne der skal ringe ind. Man får _alt_ at vide, også hvis
f.eks. der ligger en slidbane og flyder i nødsporet.

Måske kan I lære noget derovre? ;)

Spøg til side - jeg tror det fungerer på samme måde hos jer som herovre i
hovedlandet ;)

Fra : Robert Piil

Dato : 26-05-05 19:46

On Thu, 26 May 2005 16:12:25 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>det er tafikanterne der skal ringe ind. Man får _alt_ at vide, også hvis
>f.eks. der ligger en slidbane og flyder i nødsporet.

At tale i mobil og køre samtidig?

>Spøg til side - jeg tror det fungerer på samme måde hos jer som herovre i
>hovedlandet ;)

Ja, der er da masser der ringer ind, men åbenbart ikke nok, og under
alle omstændigheder så fungerer systemet ikke, og må gøres bedre.

Fra : phk

Dato : 29-05-05 10:16

> At tale i mobil og køre samtidig?

At køre flere i bilen på en gang ;)

> Ja, der er da masser der ringer ind, men åbenbart ikke nok, og under
> alle omstændigheder så fungerer systemet ikke, og må gøres bedre.

Hvordan?

Fra : Robert Piil

Dato : 29-05-05 10:47

On Sun, 29 May 2005 11:16:26 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>At køre flere i bilen på en gang ;)

....og det er jyderne rigtig gode til?
(PS! Jeger selv oprindeligt fra Aalborg, så dokumentation fordres

For mig er det helt uaktuelt at dele bil. Mine arbejdstider og steder
så uregelmæssige at det ville koste alt for meget tid at prøve at
planlægge det.

>Hvordan?

Et system hvor man udstyrer et antal pendlere med udstyr der på en
eller anden måde kan melde tilbage med, hvor hurtigt de kører på
forskellige strækninger. Det er adskillige muligheder rent teknisk.

Fra : GiWeo

Dato : 27-05-05 07:04

Hejsa

>Jeg har ikke handsfree installeret i bilen, så min mobil er slukket
>når jeg kører.

Du sagde lige du sad i kø - så kan du vel godt ringe !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 07:05

GiWeo skriver:

> Du sagde lige du sad i kø - så kan du vel godt ringe !

"Mig, skal jeg gøre noget ??"

"Det er bare for ringe at der ikke er nogen meldinger !!"

Hmmmmmmmmm http://www.kinagrill.dk/

Fra : Robert Piil

Dato : 27-05-05 07:32

On Fri, 27 May 2005 08:03:57 +0200, GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com>
wrote:

>Du sagde lige du sad i kø - så kan du vel godt ringe !

I princippet kunne jeg vel godt styre en mobiltelefon i køen - det er
der så mange andre der gør, men man ser da jævnligt folk der er kørt
op bag i hananden selvom der er nok så meget kø. Om det så skal
tilskrives mak-eupspejle, mobiltelefoner eller noget helt andet, kan
vi vel diskutere.

Min pointe er at man da ikke kan basere et trafikmeldesystem på at
folk, ulovligt, ringer fra deres mobiltelefon mens de sidder i bilen.

(Uden at vide det, går jeg udfra at politiet ikke skelner mellem
køkørsel og almindelig kørsel, når de deler bøder ud for at tale i
telefon i bilen.)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-05-05 07:34

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote in news:4296beff$0$665
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
>
> (Uden at vide det, går jeg udfra at politiet ikke skelner mellem
> køkørsel og almindelig kørsel, når de deler bøder ud for at tale i

Du er stadig en trafikkant selvom du holder i kø. Derfor er det stadig
ulovligt for dig at anvende mobiltelefonen uden håndfrit sæt.

Om politiet vil gøre noget ved det hvis det er en helt stillestående kø,
det er så et andet spørgsmål.

Thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 27-05-05 07:43

On 27 May 2005 06:34:18 GMT, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid.too> wrote:

>Du er stadig en trafikkant selvom du holder i kø. Derfor er det stadig
>ulovligt for dig at anvende mobiltelefonen uden håndfrit sæt.

Ja, det var hvad jeg regnede med.

>Om politiet vil gøre noget ved det hvis det er en helt stillestående kø,
>det er så et andet spørgsmål.

Det tror jeg ikke de vil, men det er principielt set underordnet.

Fra : GiWeo

Dato : 29-05-05 18:33

Hejsa

> [...]
>
>(Uden at vide det, går jeg udfra at politiet ikke skelner mellem
>køkørsel og almindelig kørsel, når de deler bøder ud for at tale i

Nu er jeg en af de der ringer ind til Jette og alle de andre, som
rigtig traffikrapportør - og selv.f med installationssæt i bilen - men
de har også deres trim skærm at fælge med på - men trim er langsom til
at opdatere derfor bruges rigtige mennesker der ringer ind mens
tingene sker !

Fra : Robert Piil

Dato : 29-05-05 22:21

On Sun, 29 May 2005 19:33:03 +0200, GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>de har også deres trim skærm at fælge med på - men trim er langsom til
>at opdatere derfor bruges rigtige mennesker der ringer ind mens

....og det er jo faktisk TRIM jeg brokker mig over. Jeg mener ikke det
er godtnok. Det må kunne gøres bedre.

Det er selvfølgelig fint at folk - som dig - ringer ind, tak for det!
Men alene at basere det det på frivillige meldinger mener jeg ikke er
brugbart.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 07:11

Robert Piil skriver:

http://www.trafikken.dk/imageblob/cache/2563.PDF

Fra : Robert Piil

Dato : 27-05-05 07:38

On Fri, 27 May 2005 08:11:28 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Robert Piil skriver:

>http://www.trafikken.dk/imageblob/cache/2563.PDF

Tak, det var også nogenlunde sådan jeg forventede det var.

Gad vide hvormeget det ville koste at udstyre 20-50 pendlere (på hver
af hovedindfaldsvejen til kbh) med noget GPS, udstyr der automagisk
meldte tilbage, hvorlænge de var om at køre en bestemt strækning?

En anden- sikkert billigere - mulighed var blot en chip, der kunne
afgive et id ved nogle knudepunkter.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 07:58

Robert Piil skriver:

> Gad vide hvormeget det ville koste at udstyre 20-50 pendlere (på hver
> af hovedindfaldsvejen til kbh) med noget GPS, udstyr der automagisk
> meldte tilbage, hvorlænge de var om at køre en bestemt strækning?

Penge

> En anden- sikkert billigere - mulighed var blot en chip, der kunne
> afgive et id ved nogle knudepunkter.

Jo, men hvem skal betale for det ?

Fra : Robert Piil

Dato : 27-05-05 08:57

On Fri, 27 May 2005 08:57:49 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jo, men hvem skal betale for det ?

Dem der ikke har sørget for en ordentlig infrastruktur?

Mon ikke trafikmeldesystemet i forvejen koster en del. Jeg kan ikke
tro den investering det ville koste, ikke kunne betale sig set i
forhold til den kvalitet man kunne få ud af det.

Der er lavet undersøgelser af hvad det koster samfundet at vi holder i
kø, man kan altid diskutere den slags beregninger, men den fordel et
pålideligt system ville give, må kunne forrente investeringen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 09:09

Robert Piil skriver:

> Dem der ikke har sørget for en ordentlig infrastruktur?

Eller dem der ikke kan finde ud af at køre fler ei samme bil ?

> Mon ikke trafikmeldesystemet i forvejen koster en del. Jeg kan ikke
> tro den investering det ville koste, ikke kunne betale sig set i
> forhold til den kvalitet man kunne få ud af det.

Jeg er ikke sikker på at man vil kunne få mere ud af det, i forhold
til at placere endnu flere kamera'er rundt på motorvejene.

> Der er lavet undersøgelser af hvad det koster samfundet at vi holder i
> kø, man kan altid diskutere den slags beregninger, men den fordel et
> pålideligt system ville give, må kunne forrente investeringen.

Jeg kan ikke se, hvad det koster mig at du holder i kø.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-05-05 09:50

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Jeg kan ikke se, hvad det koster mig at du holder i kø.

Det er faktisk flere milliarder kr der går spildt i at folk holder så meget
i kø som de gør... prøv at se det på denne måde.

Antag at lønnen ligger på fx. 200kr i timen før skat. Hvis vi alle bruger
30 minutter om morgenen og 30 minutter om aftenen på at holde i kø, så er
det altså 1 time om dagen. Hvis vi antager at vi arbejder 20 dage om
måneden, det bliver så til 20 timer á 200kr = 4000kr om måneden. Der
betales fx. 50% i skat, så bliver det 2000kr mindre om måneden til
skattefar og resten af samfundet (dermed også dig!) og dermed skal vi alle
spytte mere i kassen for at dække alle udgifterne vi har i dette samfund.

Nu ved jeg godt at man kan diskutere hvorvidt at folk ville bruge den
ekstra tid de bruger i køen til at arbejde for, hvilket sikkert er
tvivlsomt, men det er så en helt anden snak, hvor man så er inde at snakke
om hvad samfundet 'tjener' på at du er mere sammen med fx. dine børn.

Hvis vi antog at der er 100.000 personer der er ramt af dette, så bliver
det immervæk til 2,4mia kr om året til skattefar og samfundet der ikke
kommer ind...

(prøv at tage et kig her:
http://www.cowi.dk/news/2004/september2004/bilkoeer.asp)

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 10:11

Thomas Rasmussen skriver:

> Det er faktisk flere milliarder kr der går spildt i at folk holder så meget
> i kø som de gør... prøv at se det på denne måde.

Det er noget absolut vrøvl.

> Antag at lønnen ligger på fx. 200kr i timen før skat.

Skal jeg betale dig løn for at holde i kø ?

> [...]

> spytte mere i kassen for at dække alle udgifterne vi har i dette samfund.

Får du løn for at holde i kø ?

Det koster timer og brændstof at holde i kø. Spørgsmålet er om det
ikke er gavnligt. Du er længere tid væk fra dine børn, hvilket gør at
du skal betale mere for dagpleje. Det giver flere penge i omløb,
hvilket øger omsætningen og dermed momsen i statskassen... Det kan
slet ikke betale sig at gøre noget ved problemet.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-05-05 10:30

> Thomas Rasmussen skriver:

> Det er noget absolut vrøvl.

Well... uanset at du mener det er vrøvl så viser et par undersøgelser
(bla. den hos COWI jeg linkede til, samt Ingeniøren har også haft en
lignende undersøgelse) at det har en samfundsmæssig omkostning at der er
nogen der holder så meget i kø! Eller de vrøvler måske også bare og
eksperter tager fejl og du har selvfølgelig ret?

> Skal jeg betale dig løn for at holde i kø ?

> Skal jeg betale dig løn for at holde i kø ?

Nej... men staten får mindre ind fra mig i skat (antaget at jeg holdt
meget i kø, det gør jeg ikke da jeg ikke gider bo i København (bor i
Århus og bruger måske 10 min om dagen på kø)

> Får du løn for at holde i kø ?

Nej... men hvis jeg skulle bruger 1 time på køkørsel så kunne man
argumentere for at jeg ligeså godt kunne bruge den time på at arbejde for
min arbejdsgiver, tjene flere penge og betale mere i skat.

> [...]
> hvilket øger omsætningen og dermed momsen i statskassen... Det kan
> slet ikke betale sig at gøre noget ved problemet.

Nu tror jeg da at du vrøvler... Hvis jeg istedet for at holde i kø 1
time, arbejdede en time ekstra, så havde jeg flere penge mellem hænderne
der sikkert blev brugt til, dels at betale den samme dagplejer, men
samtidig til at hæve mit forbrug, da jeg jo pludselig har flere penge
tilrådighed. Hvis det kunne betale sig for samfundet at vi holdt i kø,
tror du ikke at de så ville droppe at udvide fx. Motorring 3 omkring
køvenhavn?

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 10:36

Thomas Rasmussen skriver:

> [...]
> nogen der holder så meget i kø! Eller de vrøvler måske også bare og
> eksperter tager fejl og du har selvfølgelig ret?

Nej, man kan få undersøgelser til at vise, hvad man vil.

> Nej... men staten får mindre ind fra mig i skat

Nej de gør ikke.

> (antaget at jeg holdt
> meget i kø, det gør jeg ikke da jeg ikke gider bo i København (bor i
> Århus og bruger måske 10 min om dagen på kø)

Hvis der ikke var kø, ville du så arbejde 10 minutter mere ?

> Nej... men hvis jeg skulle bruger 1 time på køkørsel så kunne man
> argumentere for at jeg ligeså godt kunne bruge den time på at arbejde for
> min arbejdsgiver, tjene flere penge og betale mere i skat.

Det kan man da gøre alligevel, og så først køre hjem når køen er væk.

> Nu tror jeg da at du vrøvler...

Nix

> Hvis jeg istedet for at holde i kø 1
> time, arbejdede en time ekstra

Så kommer det store spørgsmål: Ville du det ?

De fleste i dag ønsker flere timer med deres familie, så hvis køen
ikek var der, vilel de blot komme tidligere hjem.

> Hvis det kunne betale sig for samfundet at vi holdt i kø,
> tror du ikke at de så ville droppe at udvide fx. Motorring 3 omkring
> køvenhavn?

Nej.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-05-05 11:52

> Så kommer det store spørgsmål: Ville du det ?

Det tror jeg faktisk godt jeg ville... Men nu er jeg engang bundet
kontraktmæssigt af at arbejde 36 timer og hvor overarbejde er ikke en ting
der må planlægges hvis det kan gøres i normal arbejdstid.

> De fleste i dag ønsker flere timer med deres familie, så hvis køen
> ikek var der, vilel de blot komme tidligere hjem.

Ja en del ville nok også det. Men interessant nok har der været nogle
udmeldinger for nyligt hvor mange rent faktisk hellere vil have penge en
fri, specielt måske omkring København da det der er noget nær urimelige
boligpriser man bliver udsat for hvis man vil bo derovre.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 12:19

Thomas Rasmussen skriver:

> Det tror jeg faktisk godt jeg ville... Men nu er jeg engang bundet
> kontraktmæssigt af at arbejde 36 timer og hvor overarbejde er ikke en ting
> der må planlægges hvis det kan gøres i normal arbejdstid.

Så det ville du altså ikke.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-05-05 13:15

> Thomas Rasmussen skriver:

> Så det ville du altså ikke.

Hvordan kommer du til den konklusion. Jeg skriver netop: "Det tror jeg
faktisk godt jeg ville" ergo se det som en mulighed afhængig af
omstændighederne... da jeg ikke har mulighed for at arbejde mere, så har
jeg ikke gjort mig de tanker. Dog vil kravet være et fornuftigt økonomisk
udbytte (efter skat) før det var noget jeg ville gøre. Jeg har selvfølgelig
ingen interesse i at arbejde 1 time mere om dagen for 50kr mere udbetalt.

Apropos køkørsel har jeg netop valgt at møde 7.30-7.40 og være der 8 time
og køre hjem igen, da jeg her i Århus kan slippe for den værste køkørsel
(vel 10-15 minutter hver vej).

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 13:26

Thomas Rasmussen skriver:

> Hvordan kommer du til den konklusion.

Se ovenstående.
Det har du ikke mulighed for (med økonomisk gevinst), så du gør det
ikke.

> Apropos køkørsel har jeg netop valgt at møde 7.30-7.40 og være der 8 time
> og køre hjem igen, da jeg her i Århus kan slippe for den værste køkørsel
> (vel 10-15 minutter hver vej).

Kender det godt, har selv kørt fra Hadsten mod Skejby i en årrække.
Mødte da før klokken 8 for at undgå trafikken. Jeg ved at mine kolegaer
der arbejder i Århue i dag, møder klokken 7 for at undgå køerne...

Fra : Robert Piil

Dato : 27-05-05 12:39

On Fri, 27 May 2005 10:08:52 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jeg kan ikke se, hvad det koster mig at du holder i kø.

Jeg er et godt stykke hen ad vejen enig med din skepsis imod
beregningerne, der regner med at folk ville have brugt kø-tiden på
arbejde i stedet.

Jeg mener at den store del af det her går ud over folks fritid, men
det kan der også være et samfundsøkonomisk aspekt i. Politikerne har
jo indført et befordringsfradrag for at gøre arbejdsstyrken mindre
afhændgig af at bo tæt på arbejdspladserne. Det har de sikkert ikke
gjort for deres blå øjnes skyld, så de må jo regne med at der er lidt
afkast i investeringen.

For mig at se modvirker myldretidsproblemerne arbejdskraften
fleksibilitet. (På et eller andet tidspunkt får folk nok, og gider
ikke tage til Kbh. for at arbejde), og alene det er en grund til at
prøve at afhjælpe problemerne mest muligt.

Om mit forslag så vil gøre den helt store, afgørende forskel, er en
helt anden sag.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 13:05

Robert Piil skriver:

> Jeg er et godt stykke hen ad vejen enig med din skepsis imod
> beregningerne, der regner med at folk ville have brugt kø-tiden på
> arbejde i stedet.

Netop.

> [...]
> ikke tage til Kbh. for at arbejde), og alene det er en grund til at
> prøve at afhjælpe problemerne mest muligt.

Hvem fanden er da også så dum at placerer sin virksomhed i København ?

Når nu man ved at det koster ekstra i bygninger, transport osv ?

> Om mit forslag så vil gøre den helt store, afgørende forskel, er en
> helt anden sag.

Næppe, hvad får du ud af at vide at der er sket et uheld. Vil du køre en
anden vej ?

Fra : Robert Piil

Dato : 27-05-05 13:18

On Fri, 27 May 2005 14:04:57 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>Næppe, hvad får du ud af at vide at der er sket et uheld. Vil du køre en
>anden vej ?

Det er i flere tilfælde en mulighed. Jeg ha faktisk alternative ruter
ud og hjem (Sorø/Tåstrup). Men det kræver at jeg ved besked i god tid.

Med en fornuftig TMC-opdatering, ville jeg ikke tøve med at opgradere
min navigationsløsning til TMC, så den kunne bruges til at hjælpe med
at regne hurtigste rute ud i myldretiden.

Selvom jeg ikke direkte kunne måle tiden jeg ville spare ved
ordentlige medlinger, tror jeg at de ville have en gavnlig effekt på
mit stressniveau (ikke at det er særlig højt) på vej til og fra
arbejde, hvis jeg vidste hvorfor jeg holdt stille. Det ville da måske
udskyde beslutningen om at droppe pendlertilværelsen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 13:28

Robert Piil skriver:

> Det er i flere tilfælde en mulighed. Jeg ha faktisk alternative ruter
> ud og hjem (Sorø/Tåstrup). Men det kræver at jeg ved besked i god tid.

Sammen med alle de andre.

> Med en fornuftig TMC-opdatering, ville jeg ikke tøve med at opgradere
> min navigationsløsning til TMC, så den kunne bruges til at hjælpe med
> at regne hurtigste rute ud i myldretiden.

Sammen med alle de andre og så tager det lige så lang tid.....

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-05-05 13:18

> Robert Piil skriver:

> Netop.

> Hvem fanden er da også så dum at placerer sin virksomhed i København ?
>
> Når nu man ved at det koster ekstra i bygninger, transport osv ?

Ja det undre man sig jo over... men der er af uvisse årsager en masse
virksomheder som føler at det er nødvendigt at flokkes omkring den samme
skodby... Og hvad er resultatet? At lønnen er højere (da det også koster
mere at bo der), huslejen (for firmaet) er højere, medarbejderne brokker
sig og bliver stresset pga. trafiksituationen...

Istedet så findes der så meget plads og masser af arbejdskraft fx. i
Nordjylland. (Der var et firma der flyttede fra Kbh til Aalborg og sparede
noget der mindede om 75000kr pr medarbejde! har desværre glemt firmanavnet)

Fra : Gunnar007

Dato : 26-05-05 20:41

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
Klip en masse til en tudekiks

> Idag sad jeg i kø på Køge Bugt fra omkring 8:40.

Jeg ville prøve at skrive til p4/kbh. (Altså hvis jeg følte det var et
problem, hvilket jeg umiddelbart ikke gør )
De er ganske sikkert interesseret i at høre om hvad de kan blive bedre til.

Hilsen G
Sidder ofte i kø, men jeg vælger jo også at høre Radio100

Fra : Robert Piil

Dato : 26-05-05 21:58

On Thu, 26 May 2005 21:41:05 +0200, "Gunnar007" <007c@teamsos.dk>
wrote:

>Jeg ville prøve at skrive til p4/kbh. (Altså hvis jeg følte det var et
>problem, hvilket jeg umiddelbart ikke gør )
>De er ganske sikkert interesseret i at høre om hvad de kan blive bedre til.

Det var da et rimeligt forslag. Det vil jeg prøve at finde overskud
til.

>Hilsen G
>Sidder ofte i kø, men jeg vælger jo også at høre Radio100

Jeg hører mest p1, men har altid TA slået til.