Subaru Boksermotor særheder?
Fra : Frederik C

Dato : 25-05-05 18:02

Hej

Har være ude og prøve 2 stk. Subaru Legacy 1,8 Gl stc. i dag.

De var fra 91-92 og havde begge gået omkring 200-250K.

Begge var fine, men jeg bemærkede, at motorerne stod en lille smule og
rystede i tomgang. Det var ikke noget særligt, men nok til at jeg bemærkede
det.

Er det normalt for Subarus Boksermotorer, eller er det noget jeg skal være
på vagt overfor?

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas

Dato : 25-05-05 18:25

> Er det normalt for Subarus Boksermotorer, eller er det noget jeg skal
> være på vagt overfor?

Det mener jeg også en Impreza GT Turbo gør.

--
Thomas Krath

Fra : Frederik C

Dato : 25-05-05 18:36

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg også en Impreza GT Turbo gør.
>
> --
> Thomas Krath

Så med andre ord ikke noget at være bange for?

Forstå mig ret, det var ikke noget voldsomt overhovedet, blot en lille
ujævnhed..

Mvh.

Frederik

Fra : Christensen

Dato : 25-05-05 19:05

> Begge var fine, men jeg bemærkede, at motorerne stod en lille smule og
> rystede i tomgang. Det var ikke noget særligt, men nok til at jeg
> bemærkede det.

hhmmmmm...jeg aner intet om Subarus motorer, men mener da en Boxer
principielt burde være i perfekt balance, og dermed uden vibrationer?

Mon ikke en af de mere hardcore herinde kan/vil supplere?

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Frederik C

Dato : 25-05-05 19:13

SNIP

> hhmmmmm...jeg aner intet om Subarus motorer, men mener da en Boxer
> principielt burde være i perfekt balance, og dermed uden vibrationer?

> [...]

Også min tanke...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 25-05-05 20:01

On Wed, 25 May 2005 20:12:43 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Også min tanke...

Så en VW type1 skulle stå helt kanon i tomgang?
Dét gør den så ikke, ska' jeg hils' å' sig' :)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-05-05 20:59

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Så en VW type1 skulle stå helt kanon i tomgang?
> Dét gør den så ikke, ska' jeg hils' å' sig' :)

Hvis man tilsætter Subaru'en lidt ekstra motorlyd, så den bliver som VW'ens
luftkølede, er de nøjagtig ens. Men en Alfa med boxer, hvordan er den?.

Fra : Peter Weis

Dato : 25-05-05 21:08

Christensen wrote:

> hhmmmmm...jeg aner intet om Subarus motorer, men mener da en Boxer
> principielt burde være i perfekt balance, og dermed uden vibrationer?
>
> Mon ikke en af de mere hardcore herinde kan/vil supplere?

Jeg ved ikke meget om Subarus motorer.
Men boxere skulle være temmeligt hårdt belastet på nogle af lejerne. Så
den perfekte balance kan måske blive spoleret med
tiden/kilometrene/omdrejningerne.

mvh
Peter

Fra : Frederik

Dato : 26-05-05 10:39

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
>
> Er det normalt for Subarus Boksermotorer, eller er det noget jeg skal være

Ifølge en Subaru mekaniker er det intet alvorligt, så længe den ikke laver
kliklyde...

Mvh.

Frederik

Fra : Casper R

Dato : 26-05-05 21:00

> Er det normalt for Subarus Boksermotorer, eller er det noget jeg skal være
> på vagt overfor?

Deres stempler er meget dårlige, men det er mest i GT
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 21:04

> Deres stempler er meget dårlige, men det er mest i GT

Hehe... i GT Turbo er det ikke kun stemplerne, men også gearkasse og
motorblok :((

--
Thomas Krath

Fra : Casper R

Dato : 27-05-05 17:41

> Hehe... i GT Turbo er det ikke kun stemplerne, men også gearkasse og
> motorblok :((

Ud over det er det faktisken lækker bil, bare synd at den er solgt i overtal
i england og de ikke helt sætter pris på den så meget som vi gør..

Fra : Thomas

Dato : 27-05-05 18:44

> Ud over det er det faktisken lækker bil, bare synd at den er solgt i
> overtal i england og de ikke helt sætter pris på den så meget som vi
> gør..

Ja, det er en moderne udgave af en Cosworth, men i UK ser man dem som en
ringere bil end en Cosworth, selvom den er meget nyere. De modeller fra
1999/2000 er godt nok også ringe i kabinen... næsten på Sierra niveau!!
:( Men shit den lyder godt :D

--
Thomas Krath

Fra : Holten

Dato : 26-05-05 21:17

> [...]
> bemærkede det.
>
> Er det normalt for Subarus Boksermotorer, eller er det noget jeg skal være

Nej det mener jeg ikke, min SVX gør ikke.
Den er godt nok med 6 propper, men det har ikke nogen betydning.

Jeg har før haft en 4 cylindret med turbo, og den var også HELT i balance i
tomgang.

Subaru laver generelt nogle meget stærke og holdbare maskiner.

MVH

Holten