Diesel - for meget "kutter" lyd
Fra : minemail

Dato : 25-05-05 09:57

Jeg synes min Toyota Sportsvan 2.2TD fra 98 er begyndt at lyde mere og mere
som en fiskekytter. Ud fra denne professionele forklaring. Er der en der
ved hvad der evt. er begyndt at komme efter den.

Mine

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-05-05 10:02

Hej,

On 25 May 2005 08:57:15 GMT, minemail <minemail@mail.nf> wrote:

>Jeg synes min Toyota Sportsvan 2.2TD fra 98 er begyndt at lyde mere og mere
>som en fiskekytter. Ud fra denne professionele forklaring. Er der en der
>ved hvad der evt. er begyndt at komme efter den.

Hmm.. Et bud - tilsodede dyser?

Men jeg har ingen anelse om det kan være derfor - til gengæld kan det
give vibrationer i tomgang...

** Lars

Fra : minemail

Dato : 25-05-05 10:26

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in

> Hej,

> Hmm.. Et bud - tilsodede dyser?
>
> Men jeg har ingen anelse om det kan være derfor - til gengæld kan det
> give vibrationer i tomgang...
>
> ** Lars

Hej Lars.
du er nok inde på noget af det rigtige. Da jeg synes den er lidt "urolig" i
tomgang. Disse dyser du snakker om, er det noget en "almindelig mand" kan
ordne. Renser Dyser (hvordan, med hvad, hvordan ser de ud).

Mine

Fra : Brizz

Dato : 25-05-05 10:36

> du er nok inde på noget af det rigtige. Da jeg synes den er lidt "urolig"
> tomgang. Disse dyser du snakker om, er det noget en "almindelig mand" kan
> ordne. Renser Dyser (hvordan, med hvad, hvordan ser de ud).

Nej lad være med at rense dysser selv. Det er utroligt vigtigt at de dyser
ikke bliver ødelagt på nogen måde pga den forstøvning der foregår inde i
cylinderen. Jeg tvivler sådan set også på du vil kunne få renset den i
dybden selv.
Tag den til dit lokale værksted og hør om det er noget de kan klare ellers
find dig et rigtigt diesel værksted fx. Bosch (Ruders diesel) i Herlev. Det
værksted brugte jeg dengang jeg stod i lære som lastvogns mekker.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-05-05 10:50

On Wednesday 25 May 2005 11:35, Brizz wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> find dig et rigtigt diesel værksted fx. Bosch (Ruders diesel) i Herlev. Det
> værksted brugte jeg dengang jeg stod i lære som lastvogns mekker.

Dem anvendte jeg til selvsamme opgave for ca. 3½ år siden på en ældre Mazda
626 2.0D. Flinke mennesker, fair priser og de virker meget kompetente
(sammenlignet med det aut. Mazda-værksted jeg anvendte tidligere).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Du må aldrig drøvle på sugesiden - der hvor fadøllet kommer ud :)"
-- ukendt

Fra : minemail

Dato : 25-05-05 10:55

Henrik Bøgh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in

> [...]
> Mazda 626 2.0D. Flinke mennesker, fair priser og de virker meget
> kompetente (sammenlignet med det aut. Mazda-værksted jeg anvendte

Det er lidt langt fra det mørke nordjylland

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-05-05 11:00

On Wednesday 25 May 2005 11:54, minemail wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Det er lidt langt fra det mørke nordjylland

Da jeg i sin tid boede i det mørke nordjylland, lå der så hut jeg visker en
diesel-mekaniker alà føromtalte Ruder i Sæby (og dermed lidt tættere på). Om
den eksisterer endnu eller hvad de hedder skal jeg ikke kunne sige :(

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"You don't put on a condom unless you're gonna fuck!"
-- Matt Craven as Roy Zimmer in 'Crimson Tide'

Fra : Brizz

Dato : 25-05-05 11:07

> [...]
> 626 2.0D. Flinke mennesker, fair priser og de virker meget kompetente
> (sammenlignet med det aut. Mazda-værksted jeg anvendte tidligere).

De laver stort set heller ikke andet.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-05-05 11:03

Hejsa,

On 25 May 2005 09:25:48 GMT, minemail <minemail@mail.nf> wrote:

> [...]

>tomgang. Disse dyser du snakker om, er det noget en "almindelig mand" kan
>ordne. Renser Dyser (hvordan, med hvad, hvordan ser de ud).

Jeps.. Det er nok det så. Jeg havde det samme i min. Du kan eventuelt
prøve at fodre den med noget af det dér "diesel injector trim" man kan
købe og hælde i tanken. Det hjalp faktisk på min efter et par
behandlinger - og det var nok billigere end at sende den på værksted.

Jeg ved ikke hvad det "normalt" koster at få fikset dyserne på
værksted - det afhænger nok også af motoren mm..

** Lars