1997 gulpladebil til max 150.000 kr. - hvi~
Fra : Thomas

Dato : 24-05-05 22:18

Hallo gruppe,

hvad mener i om subj.? Jeg har selv set på følgende bilmodeller:
- Audi A4 2,8 30v avant
- BMW 528iA touring
- BMW 328i touring (bliver nok for dyr pga. totalvægt under 2 ton)
- Camaro Z28

Jeg har indsendt forhåndsvurdering til ToldSkat - afventer dog svar.
Afgiften på varebiler m. totalvægt over 2 ton er kun 30% mod 95% for
totalvægt under 2 ton. Dette har naturligvis væsentlig indflydelse på
prisen.

Kravene er:
- min. 6 cylindre
- gerne automatgear
- gerne en udstyrsmodel m. alt udstyr (klima etc.)
- max. 125-150.000 kr.
- max. 150.000 km
- skal være en 1997'er
- bilmodel der er kendt for ikke at ruste

Jeg har set på lidt go-kart værk, så sådan en må der også godt være plads
til, hvilket udelukker en Camaro Z28.

--
Thomas Krath
SÆLGES: 1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition

Fra : Basil

Dato : 24-05-05 22:25

Thomas wrote:

> Jeg har set på lidt go-kart værk

For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.
God jagt på bil, og held og lykke med cart'en.
Kai

Fra : Thomas

Dato : 24-05-05 22:35

> For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.
> God jagt på bil, og held og lykke med cart'en.
> Kai

Jeg har pt. kun forhørt mig lidt om det, men skal tale med en imorgen, som
har helt styr på det. Jeg er blevet inviteret til at prøve hans 125ccm
Energi cart - den skulle køre rimelig godt ;) MEN jeg skal lige ha' styr på
økonomien i det før jeg går igang med at købe noget udstyr ind! Ligeledes
hvilke mærker og hvilke motorstørrelser, bremser, rammer etc. man skal holde
sig til. Go-kart er alt andet lige væsentlig billigere end deltagelse i HMS
med en Sierra Cosworth 2wd ;)

--
Thomas Krath

Fra : Basil

Dato : 24-05-05 22:42

Thomas wrote:

> [...]

holde
> sig til. Go-kart er alt andet lige væsentlig billigere end deltagelse i

Så lav en gammel Taunus eller Cortina og deltag i 71-76 klassen, som netop
er blevet introduceret i DK, eller Klubrace-klassen med noget nyere.
Kai

Fra : Thomas

Dato : 24-05-05 22:45

> Så lav en gammel Taunus eller Cortina og deltag i 71-76 klassen, som
> netop er blevet introduceret i DK, eller Klubrace-klassen med noget
> nyere.

Det bliver for dyrt ifht. en helt ny go-kart, som sandsynligvis er mindst
lige så sjov og som jeg selv kan skrue på :)

--
Thomas Krath

Fra : Leonard

Dato : 24-05-05 22:41

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:

>For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.

Hvorfor gør du så ikke selv noget ved det?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Basil

Dato : 24-05-05 22:41

Leonard wrote:

> Hvorfor gør du så ikke selv noget ved det?

Når man bor på 3. så sætter det en grænse for hvad man kan gøre
Jeg kører alt det race jeg kan, bare i skala 1:24 og 1:32.
Kai

Fra : Thomas

Dato : 24-05-05 22:47

> Når man bor på 3. så sætter det en grænse for hvad man kan gøre

Man har normalt et kælder/depotrum, hvor det kan stå ;)

> Jeg kører alt det race jeg kan, bare i skala 1:24 og 1:32.

Scalextric, Fly, Ninco, SCX osv.?? :)

--
Thomas Krath

Fra : Basil

Dato : 25-05-05 05:55

Thomas wrote:

> Man har normalt et kælder/depotrum, hvor det kan stå ;)

> Scalextric, Fly, Ninco, SCX osv.?? :)

Ja, når vi snakker 1:32, men det er kun basis for vores ombygning.
1:24 er noget mere avanceret.
Vi bruger 1:24 byggesæt eller resin til bodyer, og har forskellige temmelig
avancerede chassiser vi sætter på.
Du kan kigge på www.hmcracing.dk som er klubben jeg er formand for
(hjemmesiden er ikke så fiks ), eller
http://users.cybercity.dk/~ccc68457/index.html som er en af mine venners ene
bane.
Nu fik jeg hijacket din tråd, det var ikke meningen, så jeg håber en anden
giver dig svar på dit oprindelige spørgsmål.
Kai

Fra : Thomas

Dato : 25-05-05 08:24

> [...]
> Vi bruger 1:24 byggesæt eller resin til bodyer, og har forskellige
> temmelig avancerede chassiser vi sætter på.

Det ser sgu fedt ud - måske du kender en Flemming Grand####?? Vi har "kun"
en 4-spors bane i Scalextric på et sæt bukke og en stor plade. Det er et
stort 8-tal med en lang langside, men ret sjovt at køre med! :)

--
Thomas Krath

Fra : Basil

Dato : 25-05-05 08:36

Thomas wrote:

> [...]
> en 4-spors bane i Scalextric på et sæt bukke og en stor plade. Det er et
> stort 8-tal med en lang langside, men ret sjovt at køre med! :)

Nej, Flemming Grand siger mig ikke lige noget.
Selv en plastbane være rigtig god underholdning, men når først man har kørt
lidt på træ, så daler interessen for plastbaner og biler
Kai

Fra : Thomas

Dato : 25-05-05 17:13

> Nej, Flemming Grand siger mig ikke lige noget.

Okay - det er en tidligere nabo. Han går vildt op i det og har flere
hundrede biler, bl.a. nogle en række specielle modeller der kun findes
ganske få eksemplarer af.

> Selv en plastbane være rigtig god underholdning, men når først man
> har kørt lidt på træ, så daler interessen for plastbaner og biler

Det tror jeg gerne :)

--
Thomas Krath

Fra : Leonard

Dato : 25-05-05 08:46

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:

>Når man bor på 3. så sætter det en grænse for hvad man kan gøre

Jeg har lige været på besøg i et enormt kælderanlæg et sted i Kbh,
hvor der findes garager i alle størrelser. I den ene er der indrettet
et komplet autoværksted, i en anden er det lidt mere hobbybetonet, men
der står vel 6 sjældne biler, der også holdes vedlige der.
Lignende findes sikkert også i nærheden af din lejlighed.

Men OK, man kan ikke alt det man gerne vil, ikke på samme tid i hvert
fald, og du har tilsyneladende gang i noget legetøj i en skala der
passer bedre til dine forhold.
Min kommentar var mest ment som en provokation til at komme igang med
noget, hvis du bare sad og var misundelig ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Jonas R.

Dato : 25-05-05 08:15

Thomas wrote:
> [...]
> - Audi A4 2,8 30v avant
> - BMW 528iA touring
> - BMW 328i touring (bliver nok for dyr pga. totalvægt under 2 ton)

Tja du kender jo godt mit svar :)

Jeg ville tage audien :)

Fra : Henrik B.

Dato : 25-05-05 09:19

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Tja du kender jo godt mit svar :)
>
> Jeg ville tage audien :)

Ville jeg også - blot en A6'er.....

Fra : Leonard

Dato : 25-05-05 09:00

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Jeg har set på lidt go-kart værk, så sådan en må der også godt være plads
>til, hvilket udelukker en Camaro Z28.

En gokart er meget bred, så det er vist de færreste st.car der kan
have sådan en indeni, men de ses da transporteret på tagbagagebærere.
Jeg går udfra at du ikke vil have en trailer på slæb.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 09:28

> Jeg har set på lidt go-kart værk, så sådan en må der også godt være plads
> til, hvilket udelukker en Camaro Z28.

Hvorfor? En trailer kan da fås for 4-5.000 Kr

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 25-05-05 17:43

On Wed, 25 May 2005 10:28:20 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hvorfor? En trailer kan da fås for 4-5.000 Kr

At køre med trailer efter en Camaro Z28 er at sammenligne med tagbox
på en Jaguar XJ6 eller campingvogn efter en BMW 850CSI. Jeg har set
begge dele -> blasfemi

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 07:11

> Kravene er:
> - min. 6 cylindre
> - gerne automatgear
> - gerne en udstyrsmodel m. alt udstyr (klima etc.)
> - max. 125-150.000 kr.
> - max. 150.000 km
> - skal være en 1997'er
> - bilmodel der er kendt for ikke at ruste

Det var ikke mange forslag i kunne komme med??

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 07:43

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Det var ikke mange forslag i kunne komme med??

Netop fordi jeg tvivler på at mange biler vil være i stand til at kunne
fragte en gokart i kabinen. Hvis du ikke vil have den på en anhænger, så
ville JEG kigge mig om efter en kassevogn.
Ellers er en Mondeo ST-200 da også en mulighed, men jeg tror heller ikke du
kan få en gokart ind i sådan en.

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 27-05-05 19:13

> Ellers er en Mondeo ST-200 da også en mulighed, men jeg tror heller
> ikke du kan få en gokart ind i sådan en.

Man kan jo bare smide den på taget! Det kan man ikke på en Camaro...

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 07:54

On Thu, 26 May 2005 08:11:22 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Det var ikke mange forslag i kunne komme med??

Der må da være nogle Volvo'er, der opfylder kravene. Gad vide om ikke
850 T5 (den skriggule) kan registreres på gule skilte. Så er det da
lige før, go-karten også kan være der
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Thomas

Dato : 27-05-05 19:13

> Der må da være nogle Volvo'er, der opfylder kravene. Gad vide om ikke
> 850 T5 (den skriggule) kan registreres på gule skilte. Så er det da
> lige før, go-karten også kan være der

Jep, men det er 5 cyl. og turbo og forhjulstræk :(

--
Thomas Krath