/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Langt på lille mc ...
Fra : anders majland


Dato : 24-05-05 20:59

Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
køre udenfor bygrænsen. Jeg har selv kørt 60000km på en 150ccm motorcykel
med 14hk. Min længste dagsmarch har dog kun været på 600km - men det så også
ud og hjem med 1/2 arbejdag imellem. Nå men jeg har lige talt med en der
har købt en tysker magen til i Dortmond og kørt den hjem. Det er små 700km
så jeg er ikke den eneste der kan finde på at tage et længere stræk på en
lille maskine

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk



 
 
[6705] Jesper Sørens~ (24-05-2005)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 24-05-05 21:21

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:42938817$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...
> Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
> køre udenfor bygrænsen. Jeg har selv kørt 60000km på en 150ccm motorcykel
> med 14hk. Min længste dagsmarch har dog kun været på 600km - men det så
> også ud og hjem med 1/2 arbejdag imellem. Nå men jeg har lige talt med en
> der har købt en tysker magen til i Dortmond og kørt den hjem. Det er små
> 700km så jeg er ikke den eneste der kan finde på at tage et længere stræk
> på en lille maskine

Nu fortæller du heller ikke hvilken maskine det drejer sig om .. dog synes
jeg at 60.000 km er vældig mange, over hvor lang tid har du kørt de km ?

Sidste sæson kørte jeg knap 11.000 km på min 1984 Honda CB 400 N.
Det vil jeg betegne som en lille maskine, dog ikke så lille som din, men
stadig en lille maskine ..


--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853



anders majland (24-05-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 24-05-05 22:14

> Nu fortæller du heller ikke hvilken maskine det drejer sig om .. dog synes
> jeg at 60.000 km er vældig mange, over hvor lang tid har du kørt de km ?

Aprilia Leonardo 150 fra 08/1998 til 10/2003 hvoraf knapt halvdelen blev
kørt det sidste 1,5år. Den har stået siden med motorskade med tælleren på
lige godt 63000km. Og jeg bliver ved med at finde på undskyldninger for
noget der er vigtigere end at få åbnet motoren på den. Sidste weekend var
det at lave service og fejlfinde på elnettet på xt600'eren. Blinklyset i
højre side var blevet ustabilt.

>Der også folk, der tager fra Danmark til Paris på et par rulleskøjter.

Studerede sammen med en af dem der var med på turen ... Medmindre andre
altså har gjort det før eller siden....

> Skal vi klappe?

Kun hvis du har lyst Som jeg skrev før "Nogengange får man herinde
indtryk af at der skal en "stor" maskine til at køre udenfor bygrænsen" og
som lidt modvægt til historierne om hvor besværligt det er at hente en mc i
tyskland mhs til kørsel med trailer eller lån/leje af kassevogn.

/A






Thomas (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-05-05 21:27


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:42938817$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...
> Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
> køre udenfor bygrænsen. Jeg har selv kørt 60000km på en 150ccm motorcykel
> med 14hk. Min længste dagsmarch har dog kun været på 600km - men det så
> også ud og hjem med 1/2 arbejdag imellem. Nå men jeg har lige talt med en
> der har købt en tysker magen til i Dortmond og kørt den hjem. Det er små
> 700km så jeg er ikke den eneste der kan finde på at tage et længere stræk
> på en lille maskine

Der også folk, der tager fra Danmark til Paris på et par rulleskøjter. Skal
vi klappe?

/Ths.



Hekto (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-05-05 23:03

In article <42938817$0$79452$14726298@news.sunsite.dk>, anders.majland-
see.signature@address.invalid says...
> Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
> køre udenfor bygrænsen. Jeg har selv kørt 60000km på en 150ccm motorcykel
> med 14hk. Min længste dagsmarch har dog kun været på 600km - men det så også
> ud og hjem med 1/2 arbejdag imellem. Nå men jeg har lige talt med en der
> har købt en tysker magen til i Dortmond og kørt den hjem. Det er små 700km
> så jeg er ikke den eneste der kan finde på at tage et længere stræk på en
> lille maskine
>
>
Nu er dette højt beskattede folkefærd, højt mod nord, temmelig
kubikfikseret.
I østen kører de rundt år og dag, på en 100cc Hånda, med en svinefarm
på bagagebæreren, samt hele den pukkelryggede familie. Der er også ham
gutten der af og til kører til Nordkap på sin Yammerhøne knallert.
Min bedre ½-dels Skruzuki 2½ har med sin ene håbløse cylinder båret en
granvoksen mand + oppakning til Irland, Skotland og Gotland.

Det er nok bare et spørgsmål om hvor sporty ens indstilling er!?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Steen Jørgensen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Jørgensen


Dato : 25-05-05 09:10

Jeg har i mange år (mens jeg læste) haft en Suzuki gsx250es. Den maskine er
nok den mc jeg har haft mest fornøjelser af. Frem og tilbage til studier
hverdag, enormt mange langture, træf, fællesture m.m blev det på denne
lille maskine. 70.000 km kørte den mens jeg havde den - vel og mærket uden
et eneste driftstop!!! og så kørte den 25-30 km/l.
Min kone har nu en magen til og det ser ud til at blive med samme store
fornøjelse!
Og jo - nu har jeg lige som så mange andrer skiftet til flere store maskiner
og dermed til - 12-18 km/l - dyre potter - karburator der ikke er helt er
justeret - dyre res-dele m.m.m

Så hvad er bedst??????

/Steen


anders majland skrev:

> Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
> køre udenfor bygrænsen. Jeg har selv kørt 60000km på en 150ccm motorcykel
> med 14hk. Min længste dagsmarch har dog kun været på 600km - men det så
> også
> ud og hjem med 1/2 arbejdag imellem. Nå men jeg har lige talt med en der
> har købt en tysker magen til i Dortmond og kørt den hjem. Det er små 700km
> så jeg er ikke den eneste der kan finde på at tage et længere stræk på en
> lille maskine
>


"J.C.Kløve" (26-05-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 26-05-05 23:07

anders majland wrote:
> Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
> køre udenfor bygrænsen. Jeg har selv kørt 60000km på en 150ccm motorcykel
> med 14hk. Min længste dagsmarch har dog kun været på 600km - men det så også
> ud og hjem med 1/2 arbejdag imellem. Nå men jeg har lige talt med en der
> har købt en tysker magen til i Dortmond og kørt den hjem. Det er små 700km
> så jeg er ikke den eneste der kan finde på at tage et længere stræk på en
> lille maskine
>
Ser din pointe, men...
Skal vi anbefale en 125ccm til en der ønaker at køre europa touring?
Er Europa touring det en lille MC er bedst egnet til?
næ ikke heller, og det er vel det der er udgangspunktet når man svarer,
ikke om det er muligt, eller kan lade sig gøre - alt er muligt, man kan
sågar *gå* til portugal om man lyster.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

anders majland (27-05-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-05-05 11:06

>> Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
>> køre udenfor bygrænsen.

> Ser din pointe, men...
> Skal vi anbefale en 125ccm til en der ønaker at køre europa touring?

Det var ikke min pointe



Niels Porsbøl Jacobs~ (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Porsbøl Jacobs~


Dato : 27-05-05 12:22


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>

> Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
> køre udenfor bygrænsen.
<klip>

http://niels.backtothefuture.dk/mc_skot.htm

Skotland rundt på en Suzuki TU 250 kan vel også kvalificere som en tur på en
lille maskine...

Esbjerg/Harwich/Speyside/John
O'Groates/Skye/Islay/Windermere/Nottingham/Harwich/Aalborg = 16 dage

Og prøv lige at forestille jer alle de englændere, der har kørt Triumph i
deres unge dage være ovre og skulle høre hvad det var for en maskine...

Mvh
Niels (Der nu har en større Suzuki...)



Armand (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-05-05 10:45

Niels Porsbøl Jacobsen wrote:
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
>
>>Nogengange får man herinde indtyk af at der skal en "stor" maskine til at
>>køre udenfor bygrænsen.
>
> Skotland rundt på en Suzuki TU 250 kan vel også kvalificere som en tur på en
> lille maskine...

Den sæson hvor jeg kørte længst af alle mine sæsoner (siden '77) var på
en 48Hk's XS500.
Distancen skyldes bl.a. at dengang var weekend-træf ture til Holland
blandt de elementære handlinger i motorcykellivet

Til "umuligheds-vurderingen" hører også at omkring 1950 kørte mine
bedsteforældre det sønderbombede Europa tyndt på en bette 17hk's DKW med
sidevogn

--
Armand.

Jes Vestervang (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-05-05 21:31

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Distancen skyldes bl.a. at dengang var weekend-træf ture til Holland
> blandt de elementære handlinger i motorcykellivet

Hvordan har benzinpriserne udviklet sig siden da? Med ~70 øre/km i
benzin og dæk er sådan nogle ture jo ikke ligefrem gratis :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Armand (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-05 01:47

Jes Vestervang wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>Distancen skyldes bl.a. at dengang var weekend-træf ture til Holland
>>blandt de elementære handlinger i motorcykellivet
>
>
> Hvordan har benzinpriserne udviklet sig siden da? Med ~70 øre/km i
> benzin og dæk er sådan nogle ture jo ikke ligefrem gratis :-/

Hollands weekend-touring døde ud med bensinpriserbes himmelflugt i
starten af 80'erne.
Men til sammenligning kostede bensinen da den dengang var dyrest ca. 10%
af en faglærts timeløn, og skulle dét matche idag ville prisen være ca.
15kr/l. Så mon ikke at bensinpris/løntal er det samme idag som da
Hollands-weekender var på sit højeste :-/

Men ellers er baggrunden for km-tallet min alder/
ungkarlestatus/nyfigenhed over brugsmuligheden i den stadig nye
transportmulighed (4. sæson), og det er bestemt ikke fordi jeg havde for
mange penge dengang!

--
Armand.

Ukendt (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-05 17:42

Armand wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>
>> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:


> Hollands weekend-touring døde ud med bensinpriserbes himmelflugt i
> starten af 80'erne.
> Men til sammenligning kostede bensinen da den dengang var dyrest ca. 10%
> af en faglærts timeløn, og skulle dét matche idag ville prisen være ca.
> 15kr/l. Så mon ikke at bensinpris/løntal er det samme idag som da
> Hollands-weekender var på sit højeste :-/

Så få dog samlet lillefrøen! og meld klar,
Jeg er da frisk på en Hollands tur igen (Visa-tandbørste tur)
Hvis der da ikke kan samles stemning for en fællestur til Nürburgring

Nordschleife 2005
Fee per motorcyle and round 15.00 €

Lap fees 2005 (please note the special arrangements for the 5-lap tickets*)

24-lap ticket motorcycle 300.00 €
12-lap ticket motorcycle 155.00 €
6-lap ticket motorcycle 80.00 €
5-lap ticket motorcycle * 60.00* €

For dem der ikke kender Nürnburg-ringens "Nordschleife", så er der en
lille video her -

http://www.gormanonline.com/videos/nurburgring/BMW_Test_Ride_-_Sep_and_Greg_low_res.wmv

ca. 8 min for 22 km. á een omgang her på en K1200s.

Jeg er dælme fristet...
fx.
4 dage 1. dag derned - 2. dag køre køre køre 3. dag hvile/tour 4. dag
hjem....

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Jes Vestervang (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-05-05 11:04

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Jes Vestervang wrote:
>> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>>
>>>Distancen skyldes bl.a. at dengang var weekend-træf ture til
>>>Holland blandt de elementære handlinger i motorcykellivet
>> Hvordan har benzinpriserne udviklet sig siden da? Med ~70 øre/km i
>> benzin og dæk er sådan nogle ture jo ikke ligefrem gratis :-/
>
> Hollands weekend-touring døde ud med bensinpriserbes himmelflugt i
> starten af 80'erne.

Hvordan kan det egentlig være at turene lige gik til netop Holland?

> Men til sammenligning kostede bensinen da den dengang var dyrest
> ca. 10% af en faglærts timeløn, og skulle dét matche idag ville
> prisen være ca. 15kr/l. Så mon ikke at bensinpris/løntal er det
> samme idag som da Hollands-weekender var på sit højeste :-/

God pointe. Den dag (om et par år) jeg begynder at tjene penge, der er
værd at tale om, skal jeg ihvertfald til at toure noget mere
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

anders majland (31-05-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 31-05-05 11:30


> God pointe. Den dag (om et par år) jeg begynder at tjene penge, der er
> værd at tale om, skal jeg ihvertfald til at toure noget mere

Så har du sikkert ikke tid



Torben Scheel (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-05-05 14:03

anders majland wrote:
>>God pointe. Den dag (om et par år) jeg begynder at tjene penge, der er
>>værd at tale om, skal jeg ihvertfald til at toure noget mere
>
>
> Så har du sikkert ikke tid
>
BEEEP - Wrong answer. Det er når man får børn der ikke er tid.

--
vh
Torben - med 2 touringdage i år til dato (medmindre en arbejdsrelateret
tur Glostrup - Næstved retur tæller med).
http://www.dfmc.dk/?id=425

Armand (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-05 18:47

Jes Vestervang wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>Jes Vestervang wrote:
>>
>>>Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>>>
>>>
>>>>Distancen skyldes bl.a. at dengang var weekend-træf ture til
>>>>Holland blandt de elementære handlinger i motorcykellivet
>>>
>>>Hvordan har benzinpriserne udviklet sig siden da? Med ~70 øre/km i
>>>benzin og dæk er sådan nogle ture jo ikke ligefrem gratis :-/
>>
>>Hollands weekend-touring døde ud med bensinpriserbes himmelflugt i
>>starten af 80'erne.
>
>
> Hvordan kan det egentlig være at turene lige gik til netop Holland?


- Bedre vejr :-/
- Overskuelig distance på de i 70'erne stedse mere pålidelige japanske
motorcykler.
- Gode arrangementer (uden det "freiwiliges feuerwehr
truthorn-blasen"-underholdning, som tyskerne havde en tendens til i
samme periode)
- The Dutch way, er meget lig den danske og til sammenligning vidt
forskellig for den tyske.
- Hollandske motorcyklister var selv ofte set her i landet (= udveksling
af invitationer, som kickstartede NL-touring i midten af 70'erne)
? ? ? ? ?

Tjaeh, jeg ved det ikke helt. Men den første sæson jeg havde som medlem
i klubben, købte jeg min touringkapable XS500, hvorfor skridtet til at
følge med til ét af de 4-5 arrangementer man allerede dengang kørte til,
var lige til højrefoden!

>
>
>>Men til sammenligning kostede bensinen da den dengang var dyrest
>>ca. 10% af en faglærts timeløn, og skulle dét matche idag ville
>>prisen være ca. 15kr/l. Så mon ikke at bensinpris/løntal er det
>>samme idag som da Hollands-weekender var på sit højeste :-/
>
>
> God pointe. Den dag (om et par år) jeg begynder at tjene penge, der er
> værd at tale om, skal jeg ihvertfald til at toure noget mere

To af de helt store km-slugere gennem min tid i klubben var hhv.
gymnasiast på S.U. og nyudlært på understøttelse
Førstnævnte pointerede ofte at det blot drejede sig om prioritering, og
sidstnævnte havde nærmest for meget tid til dagligt, som blev feset af
på ryggen af hans GS550

--
Armand.

Jacob Bunk Nielsen (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 31-05-05 19:32

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> To af de helt store km-slugere gennem min tid i klubben var hhv.
> gymnasiast på S.U. og nyudlært på understøttelse

Den første har sikkert boet gratis hjemme hos de gamle, og den anden
har jo haft en masse penge i forhold til os studerende.

SU er ikke noget man kan leve af, hvis man ikke ønsker at leve meget
spartansk i hjørnet af et eller andet kollegieværelse.

Jeg kunne i hvert fald ikke leve af de 4.500 før skat jeg fik da jeg
fik SU (indtil for nogle måneder siden). Efter husleje, telefon,
internetforbindelse, varme, el, gas osv. er betalt var der underskud i
kassen, hvis jeg kun havde haft min SU. Hurra for studiejob og tis med
de lave fribeløb :-<

Nu er jeg så bare ved at lave eksamensprojekt/speciale, så jeg ikke
har tid til at arbejde, og SU'en er sluppet op ... hurra for at være
fattigrøv. Forhåbentlig er der dog kun et par måneder til at jeg enten
har fået mig et job, eller kan leve fedt på dagpenge

.... måske bliver det endda til en opgradering af motorcyklen indenfor
overskuelig fremtid

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 31-05-05 21:18

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev:
>
>> ... måske bliver det endda til en opgradering af motorcyklen indenfor
>> overskuelig fremtid
>
> Opgradering af en Bandit 600 - det lyder vildt !!

Jeg burde måske have skrevet udskiftning til større model?
Nu har jeg kørt Bandit i snart 3 år, så det klør lidt efter at prøve
noget andet og nyt. Det bliver dog tidligst sidst på sæsonen. Jeg skal
lige være færdig med studiet.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 31-05-05 21:56

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:

> Just a joke ...
>
> Jeg forstod godt, hvad du mente.

Jo jo, men havde jeg nu været Moller, så havde det nok bogstaveligt
talt været på tale at opgradere i stedet for at udskifte

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste