Jes Vestervang wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>Jes Vestervang wrote:
>>
>>>Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>>>
>>>
>>>>Distancen skyldes bl.a. at dengang var weekend-træf ture til
>>>>Holland blandt de elementære handlinger i motorcykellivet
>>>
>>>Hvordan har benzinpriserne udviklet sig siden da? Med ~70 øre/km i
>>>benzin og dæk er sådan nogle ture jo ikke ligefrem gratis :-/
>>
>>Hollands weekend-touring døde ud med bensinpriserbes himmelflugt i
>>starten af 80'erne.
>
>
> Hvordan kan det egentlig være at turene lige gik til netop Holland?
- Bedre vejr :-/
- Overskuelig distance på de i 70'erne stedse mere pålidelige japanske
motorcykler.
- Gode arrangementer (uden det "freiwiliges feuerwehr
truthorn-blasen"-underholdning, som tyskerne havde en tendens til i
samme periode)
- The Dutch way, er meget lig den danske og til sammenligning vidt
forskellig for den tyske.
- Hollandske motorcyklister var selv ofte set her i landet (= udveksling
af invitationer, som kickstartede NL-touring i midten af 70'erne)
? ? ? ? ?
Tjaeh, jeg ved det ikke helt. Men den første sæson jeg havde som medlem
i klubben, købte jeg min touringkapable XS500, hvorfor skridtet til at
følge med til ét af de 4-5 arrangementer man allerede dengang kørte til,
var lige til højrefoden!
>
>
>>Men til sammenligning kostede bensinen da den dengang var dyrest
>>ca. 10% af en faglærts timeløn, og skulle dét matche idag ville
>>prisen være ca. 15kr/l. Så mon ikke at bensinpris/løntal er det
>>samme idag som da Hollands-weekender var på sit højeste :-/
>
>
> God pointe. Den dag (om et par år) jeg begynder at tjene penge, der er
> værd at tale om, skal jeg ihvertfald til at toure noget mere
To af de helt store km-slugere gennem min tid i klubben var hhv.
gymnasiast på S.U. og nyudlært på understøttelse
Førstnævnte pointerede ofte at det blot drejede sig om prioritering, og
sidstnævnte havde nærmest for meget tid til dagligt, som blev feset af
på ryggen af hans GS550
--
Armand.