Kawa-grøn kåbe til GPZ600?
Fra : Andrew

Dato : 24-05-05 09:07

Hejsa

Kan man egentlig få en Kawasaki-grøn helkåbe til en GPZ600 fra midt-80'erne?
Eller findes der kun den originale rød-sorte, plus eventuelt SbFiberDesign's
kåber!?

En kawagrøn helkåbe til sådan en fætter ville ikke være helt værst...

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 11:16

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> SbFiberDesign's kåber!?
>
> En kawagrøn helkåbe til sådan en fætter ville ikke være helt værst...

Mal den !

--
Mvh.
Dannie

Fra : Andrew

Dato : 24-05-05 11:25

> Mal den !

Hejsa.

Lyder som et spændende projekt. Hvordan foregår det rent praktisk?!
Sliber man den gamle lak af og omlakerer selv, eller hvordan?!

/Anders

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-05 13:46

Andrew wrote:

> Hejsa.
>
> Lyder som et spændende projekt. Hvordan foregår det rent praktisk?!
> Sliber man den gamle lak af og omlakerer selv, eller hvordan?!

Hvis det er dit udgangspunkt vil jeg foreslå at du sender den til maler.
Snak med ham om hvad du kan forberede selv - du kan spare en del ved at
slibe overfladen selv - men spørg først. Du må endelig ikke slibe med
for groft papir.

Har du stadig mod på at starte op som amatørmaler, så forbered dig på
store startomkostninger :
et indendørs sted at være med rigeligt lys
kompressor med vandopsamler
sprøjtepistol
sprøjtemaske og helst plastdragt (for at undgå tøjfnuller i lakken)
afdækningstape, fortynder, siliconefjerner, grunder, filler, 2 komponent
lak og masser af vandslibepapir
sidst men ikke mindst en god bog om emnet - jeg har et par stykker fra
Haynes, men kan ikke decideret anbefale dem. Flügger lavede engang en
folder der hed "noget om automaling" der var meget god til begyndere.

--
vh
Torben - men hjemmelakeret MC

Fra : Andrew

Dato : 24-05-05 14:14

> [...]
> Haynes, men kan ikke decideret anbefale dem. Flügger lavede engang en
> folder der hed "noget om automaling" der var meget god til begyndere.

Hehe, ok. Tror så småt jeg vil bevæge mig væk fra dén idé så
Men man kan vel godt snakke med en autolakerer, evt. give ham tegninger over
hvordan man gerne vil have dyret malet, og så kan han gøre det?!

Hvis man udførligt beskriver hvordan man gerne vil have den malet, så kan
det vel ikke være et problem for en prof?!

/Anders

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-05 15:29

Andrew wrote:

> Hehe, ok. Tror så småt jeg vil bevæge mig væk fra dén idé så

Lidt pebret og besværligt at komme igang med - men ret sjovt at "ku' selv"

> [...]
>
> Hvis man udførligt beskriver hvordan man gerne vil have den malet, så kan
> det vel ikke være et problem for en prof?!

Det er jo det de gør?!? Så ja, selvfølgelig. Det billigste er
naturligvis at få den lakeret Kawagrøn uden noget videre - den farve kan
oftest blandes af kasserede rester

--
vh
Torben

Fra : Andrew

Dato : 24-05-05 14:34

> [...]
>>
> Det er jo det de gør?!? Så ja, selvfølgelig. Det billigste er naturligvis
> at få den lakeret Kawagrøn uden noget videre - den farve kan oftest

Har kawa-grøn en speciel farvekode?!
Ligesom Ferrerirød er en helt speciel rød...

Mvh Anders

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-05 15:45

Andrew wrote:

> Har kawa-grøn en speciel farvekode?!

Uhadada. Nu skal jeg lægge ansigtet i de seriøse folder igen. Det er
afhængig af årgangen - normalt står det på et typeskilt et sted på
maskinen hvad Kawa's farvekode er - det vil være nok til at finde den
rigtige farve for de fleste malere. Alternativt kan en dygtig maler
blande en farve der rammer hvis han får lov at se maskinen.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 05:51

> Hejsa.
>
> Lyder som et spændende projekt. Hvordan foregår det rent praktisk?!
> Sliber man den gamle lak af og omlakerer selv, eller hvordan?!

Du kontakter en vognmaler, og aftaler en pris. hvis Du bor i Kbh. kan jeg
anbefale Bo´s autolakering, Rentemestervej på Nørrebro, Johnny hans svend
har megen erfaring med, at male Motorcykler.

Med hensyn til farvekoder, så har de farvekort på alle mærker, så du kan se
farven inden du beslutter dig.

Mine egne to som er blevet malet der kan du se her: www.zx-r.dk/page1.html /
www.zx-r.dk/page2.html

--
Mvh.
Dannie

Fra : Jesper

Dato : 24-05-05 11:16

Andrew wrote:

> [...]

> kåber!?

> En kawagrøn helkåbe til sådan en fætter ville ikke være helt værst...

www.mc-forum.com har en stående i grøn....
De påstår det er den originale lak :-/

/
Jesper

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 24-05-05 14:35

Jesper wrote:

> [...]

har set en KAVAGRØN på DBA, eller var det en GPX600?