OT: Hvor går ferien hen?
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 23-05-05 19:46

Hej,

Håber ikke det generer nogen med et lille OT indlæg.

Jeg ville såmænd bare høre hvor I tager på ferie i år (på mc naturligvis).

Det kunne være man kunne få lidt inspiration til næste års ferie.

Jeg kan da selv ligge ud med at fortælle, at jeg skal til Bodø, Norge
(ca. 300 km nord for polarcirklen). Kører fra Vejle til Helsingør og så
op igennem Norge på vej derop og ned igennem Sverige på hjemturen.

Hele stuntet skal udføres på min gamle gs500, velogmærke med passager :)
(ja jeg ved godt det bliver langt, med 2 personer :))

Lad høre!

Mvh Peter, Odense

Fra : Knud Dam

Dato : 23-05-05 20:04

"Peter F. Poulsen" <peterREMOVE@dotpeter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hele stuntet skal udføres på min gamle gs500, velogmærke med passager :)
> (ja jeg ved godt det bliver langt, med 2 personer :))

Hej Peter !

Eller hvor GIK ferien hen ?

Jeg har lige været i Tjekkiet sammen med en Kammi. Han på Kawa ZX9, jeg på
Banditten.

Vi tog hjemmefra tirsdag 17.05.05, kørte stort set kun af hoved- og biveje,
herunder grusveje, toppede brosten mv.

Det går ikke stærkt; men det giver nogle gode oplevelser !

Kørte til Leipzig, derfra ind i Tjekkiet, hvor vi kørte landet igennem på
kryds og tværs (1.500 km) på tre dage.

Landskabet i det østlige Tjekkiet er fantastisk smukt og bjergrigt og vejene
der er af rimelig kvalitet

I lørdags kørte vi så ad hovedveje tilbage gennem Tyskland.

En tur på ialt 3.000 km.

Mad, øl og hoteller i Tjekkiet er billige og gode - en tur, der kan
anbefales !!

Sommerferien går iøvrigt til Nordmandiet i juli med kone og knejten og til
England i august med konen - kan du se smilet ?

; - )

KD Bandit 600 S årgang 1999 - 116 kkm.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-05-05 21:01

"Peter F. Poulsen" <peterREMOVE@dotpeter.dk> writes:

> Håber ikke det generer nogen med et lille OT indlæg.

At køre tur og inspiration er i høj grad on-topic!

> [...]
> (ca. 300 km nord for polarcirklen). Kører fra Vejle til Helsingør og
> så op igennem Norge på vej derop og ned igennem Sverige på hjemturen.

God tur derop! Jeg var på Nordkap sidste år, og var forbi Bodø på vej
ned igennem Norge.

Hvis det er vejr dertil, så kan Kystriksveien http://ww.rv17.no/
anbefales fra Trondheim til Bodø. (Jeg havde dårligt vejr, så det blev
en kedelig/kold tur over Saltfjellet istedet).

Husk at smutte ud til Saltstrømmen (lidt syd for Bodø). Den er
spændende både lige ved max ebbe/flod (fuld knald på) og netop midt
imellem (i løbet af få minutter stopper vandet op, er helt stille, for
så at vende strømretning).

Kan også anbefale at stikke ud til Lofoten/Vesterålen nu du er der.

> Hele stuntet skal udføres på min gamle gs500, velogmærke med passager
> :) (ja jeg ved godt det bliver langt, med 2 personer :))

Fint, så bliver du ikke så nemt inspireret til at køre for hurtigt
deroppe. Pas på, deres bøder slår hårdt

I år bliver det nok kun til græsplænecross med håndskubberen for mig,
og et par småture i det nordsjællandske på den blå/sorte.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 21:03

> [...]
>
> Jeg ville såmænd bare høre hvor I tager på ferie i år (på mc naturligvis).
>
> Det kunne være man kunne få lidt inspiration til næste års ferie.

Tja den 10 august går turen sammen med 2 kammerater til Balaton søen i
Ungarn, udturen bliver i gennem Østrig da vi vil kigge forbi Hitlers
Sommerhus i Berchtesgarden, hjemturen bliver i gennem Tjekkiet, og Slovakiet
vi er hjemme i København igen d. 21 august.

Motorcyklerne bliver Min ZZ-R 1100D, en GPz 900R, og en ZXR 750L, vi glæder
os for vildt, alle cyklerne kan se på min hjemmeside, link i bunden.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Peter

Dato : 23-05-05 21:33

"Peter F. Poulsen" <peterREMOVE@dotpeter.dk> wrote in message
Håber ikke det generer nogen med et lille OT indlæg.

> Jeg ville såmænd bare høre hvor I tager på ferie i år (på mc naturligvis).
>
> Det kunne være man kunne få lidt inspiration til næste års ferie.

Først tager jeg i en tur til Østrig sammen med 6 kammerater, der kører på
alt fra CB450S til R1100RT. Selv kører jeg FJR1300A.

Så skal jeg lige en uge på arbejde og derefter går turen til Barcelona.
Denne gang med kæresten bagpå.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Ped

Dato : 23-05-05 21:59

Peter F. Poulsen wrote:
> Hej,
>
> Håber ikke det generer nogen med et lille OT indlæg.
>
> Jeg ville såmænd bare høre hvor I tager på ferie i år (på mc naturligvis).

Til Paris! Med en niece bagpå. Skal bo på camping i Maisons-Laffitte.
Igennem Belgien nedad og via Luxembourg og et lille stykke af Mosel
floden hjemad. Det kan bare ikke blive sommerferie hurtigt nok!

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : kenneth T

Dato : 23-05-05 21:59

> Jeg ville såmænd bare høre hvor I tager på ferie i år (på mc naturligvis).

*Juni 1 uge til Harzen (midt i Tyskland) i sommerhus, med rigelige udflugter
på de snoede veje..

*På arbejde i 4 uger (måske et træf undervejs).

*Juli 3 uger via alperne til Spanien, derfra via pyrrenæerne til Portugal
(hvis ikke tiden bliver lidt for kort).

*På arbejde i 1,5 uge

*August forlænget (4,5 dag) "race-weekend" til Østrig. Mængder at bjergpas,
og måske også se noget undervejs.

....Det skal sgu nok blive sjovt, glæder mig heeeelt vildt!

--
MVH
Kenneth T

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 08:57

> [...]
Jeg ville såmænd bare høre hvor I tager på ferie i år (på mc naturligvis).
> Det kunne være man kunne få lidt inspiration til næste års ferie.

Den 13-24 juli kører jeg Baltikum Rundt - med færge fra Karlskrona i Sverige
til Gdynia i Polen. Op gennem Polen, Litauen, Letland og Estland. Færge fra
Talinn (Estland) til Stockholm.
I Stockholm (på den 12. dag) mødes jeg med min kæreste og vi bruger et par
dage på at se byen og nogle dage på at køre hjemad stille og roligt.

Baltikum Rundt-turen har været omtalt i Touring Nyt.

Sidste år gik turen 14 dage til Færøerne og Island - suveræn tur:
www.bikertorben.dk/island/

Hilsen
Biker-Torben
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 25-05-05 10:35

"Peter F. Poulsen" <peterREMOVE@dotpeter.dk> writes:

> Jeg ville såmænd bare høre hvor I tager på ferie i år (på mc
> naturligvis).

Well, jeg kører en tur til Gibraltar og tilbage igen. Regner med at bruge
det meste af august måned. Det er egentlig samme plan som sidste år, men
der kom jeg til at bruge alt for lang tid i Frankrig (på trods af
franskmændende

I år skulle jeg dog gerne nå Malaga - der venter ihvertfald sommerhus
og swimmingpool, men det er ikke til at sige hvad der distraherer mig
undervejs

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.