Automatisk kædesmøring
Fra : Steen L. Eriksen

Dato : 20-05-05 20:07

Hej.

Er der nogen der har erfaring med automatisk kædesmøring?
Jeg tænker spevielt på Scottoiler.
Virker den? Sviner det?
Jeg spørger fordi jeg er træt af at (glemme at) smøre kæde

Steen
Ducati ST3

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 20-05-05 20:59

den virker fint, og sviner ikke mere end at du smører den selv.

--
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen

Fra : Ulvir

Dato : 20-05-05 23:51

Søren Bøgh Olsen wrote:
> den virker fint, og sviner ikke mere end at du smører den selv.

Og hvor møj koster sådan et anlæg?

Ulvir.

Fra : Bjarnep

Dato : 21-05-05 03:48

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor møj koster sådan et anlæg?
>
> Ulvir.

http://www.holtugmc.dk/images/uds/scotoiler.htm

BjarneP

Fra : Ulvir

Dato : 21-05-05 21:04

Bjarnep wrote:

> http://www.holtugmc.dk/images/uds/scotoiler.htm
>
> BjarneP

Takker.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-05-05 07:45

> Og hvor møj koster sådan et anlæg?

116? ved Louis

Kan KLART anbefales hvis man kører mange kilometer i alt slags vejr.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Schlæger

Dato : 21-05-05 08:26

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> 116? ved Louis

> Kan KLART anbefales hvis man kører mange kilometer i alt slags vejr.

... men det kan kardantræk bestemt også ...

Mch Schlæger

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-05-05 12:42

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> 116? ved Louis

Man kan også købe den på scottoiler.com for 70£:
<http://www.scottoiler.com/pc/viewPrd.asp?idcategory=3&idproduct=24>

I nytter det ikke meget at skrive euro-tegn, når din newsreader ikke
fortæller at der skal bruges iso8859-15 istedet for det sædvanlige
iso8859-1 tegnsæt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 07:47

> [...]
> Jeg tænker spevielt på Scottoiler.
> Virker den? Sviner det?
> Jeg spørger fordi jeg er træt af at (glemme at) smøre kæde

Det virker fortræffeligt, har haft det på min cykel de sidste små 30000 km,
og med den samme kæde, kæden har vist nok kørt ca. 2500 km inde jeg overtog
cyklen, min umiddelbare vurdering er at der er 10-12000 km tilbage i
kæden/kædekittet
Min Scottoiler er standart, det vil sige med "kun" en påførings dysse, da
kan kæden godt blive lidt rød (rust) på den side ind mod dækket, efter
kørsel i regnvejr, men der tager jeg bare en klud med en god sjat motorolie
på, og lader kæden løbe igennem kluden et par gange, så ligner kæden en ny
igen...

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Knud Dam

Dato : 21-05-05 20:04

> [...]
> Jeg tænker spevielt på Scottoiler.
> Virker den? Sviner det?
> Jeg spørger fordi jeg er træt af at (glemme at) smøre kæde

Hej Steen.

Den virker rigtigt godt !

Den sviner lidt; men nok ikke mere end smøring med kædespray.

Jeg har kørt ca. 80.000 km med Scott-oiler, kører i alt slags vejr og er
rigtigt godt tilfreds med systemet.

Er netop hjemkommet fra en 3.000 km tur til Tjekkiet med en Kammi, der også
har scott-oiler.

Vi havde lidt ekstra olie med, da der er olie til ca. 2.500 km i beholderen.

Mvh

KD Bandit 600 S

Fra : Steen L. Eriksen

Dato : 24-05-05 17:40

Jeg takker for svarene, og har bestilt den, med dualinjektor.
Mvh.
Steen
Ducati ST3

Fra : Knud Dam

Dato : 24-05-05 21:31

> Jeg takker for svarene, og har bestilt den, med dualinjektor.
> Mvh.
> Steen
> Ducati ST3

Det kommer du ikke til at fortryde !

Monterer du den selv ?

Mvh

KD

Fra : Steen L. Eriksen

Dato : 26-05-05 09:48

Nope, "Italienerdoktoren" De Voss i Slangerup får opgaven.

Mvh Steen
Duc St3

On Tue, 24 May 2005 22:30:51 +0200, "Knud Dam"

Fra : anders majland

Dato : 24-05-05 22:05

> Jeg har kørt ca. 80.000 km med Scott-oiler, kører i alt slags vejr og er
> rigtigt godt tilfreds med systemet.

Hvad med koldt vejr ?
Den skulle jo være lidt følsom for viskositeten af olien - men hvis man har
monteret den så den er nem at justere på er det selvfølgelig ikke det store
problem ...

Hvor meget ændrer du i praksis på justering ved skift mellem tørt og vådt
vejr ?

/A

Fra : Knud Dam

Dato : 25-05-05 17:40

meddelelse news:4293992d$0$79461$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> store problem ...
>
> Hvor meget ændrer du i praksis på justering ved skift mellem tørt og vådt

Hej Anders.

Jeg kører på den blå olie (til koldt vejr), for det er mest i det
temperatur-interval, vi kører i DK.

Jeg har min stående til relativt meget smøring, og justerer til gengæld
sjældent.

Jeg stiller den kun op ved regnvejr, hvis jeg er på langtur med regn hele
vejen. Til daglig bliver kæden skyllet tør ved regnvejr; men bliver hutigt
velsmurt igen, når regnen stopper.

Min beholder er monteret under sædet. Dvs. den er meget let at komme til,
hvis_man_ikke_har_en_masse_oppakning_bagpå ))))

Mvh

KD

Fra : Jorn Christensen Koc~

Dato : 21-05-05 19:54

"Steen L. Eriksen" <steen@l-eriksen.FJERNDETTE.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg tænker spevielt på Scottoiler.
> Virker den? Sviner det?
> Jeg spørger fordi jeg er træt af at (glemme at) smøre kæde

Hej
Jeg har brugt Scottoiler i mange år , sviner lidt , men virker da sådan ok
.... men har nu i over 1 år brugt cls200 , som jeg finder betydelig bedre -
sviner mindre , doserer bedre ...
http://www.cls200.de/index_e.htm

God weekend - jørn

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-05-05 20:42

"Jorn Christensen Koch" <Chrisko@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ... men har nu i over 1 år brugt cls200 , som jeg finder betydelig bedre -

Hvorfor er den bedre? Jeg mener, hvordan adskiller den sig teknisk fra
ScottOiler?

Asger
DL 1000 (til salg)
GPz500S (til salg)