dba.dk
Fra : S.B.

Dato : 19-05-05 22:44

Hej

Hvis der er nogen der mangler et eller andet derfra, så smid mig en mail,
har adgang i en 4 uger til den blå avis på nettet

/S

Fra : Jan

Dato : 20-05-05 07:03

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote in message news:<cM7je.4337$676.1980@news.get2net.dk>...
> Hej
>
> Hvis der er nogen der mangler et eller andet derfra, så smid mig en mail,
> har adgang i en 4 uger til den blå avis på nettet
>
> /S

Apropos dba.dk,
- så synes jeg det er noget fedterøvsagtigt at ville sælge noget til
mange tusinde kroner, og så ikke ville ofre et par kroner på at gøre
tlf & mail synlige.

For at få råd til en MC, har jeg lige solgt alle mine jagtvåben &
våbenskabet.
Hver enkelt ting til mindre end en "skod-mc" koster.
Alle annoncerne var med synlige data, - og alt var solgt på 3 dage

Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 20-05-05 07:40

On 19 May 2005 23:02:42 -0700, selchauhansen@gmail.com (Jan) wrote:

>Apropos dba.dk,
>- så synes jeg det er noget fedterøvsagtigt at ville sælge noget til
>mange tusinde kroner, og så ikke ville ofre et par kroner på at gøre
>tlf & mail synlige.

Principielt enig, men der er dog et andet forhold jeg ved gør sig
gældende for nogle og det er at de mener at det luger ud i de mest
useriøse henvendelser, som nogle bare betragter som tidsrøvere, at
folk skal betale et symbolsk beløb for at se kontaktoplysninger udfra
den omvendte betragtning at folk der ikke vil det næppe heller er
interesserede _nok_ til at købe en ting til mange tusinde kr, idet det
set i den sammenhæng er småpenge _også_ for køber, så hvem der
egentlig er fedterøven - tjah.... Jeg har prøvet begge dele og
egentlig synes jeg ikke det gør den store forskel fra et
sælgersynspunkt, det afhænger mere af hvad man udbyder og prisen - Den
sidste cykel jeg solgte var uden kontaktoplysninger (jeg var ikke
superopsat på et hurtigt salg), 3-4 ringede den dag cyklen blev indsat
og ca. 15 på den uge cyklen var på, og cyklen var solgt første
weekend....1 tilbød endda at byde _over_ den udbudte salgspris, da
cyklen var afsat! Lidt af det samme for de sidste 6-7 cykler jeg har
solgt, hvoraf ca. halvdelen har været med og halvdelen uden
kontaktoplysninger.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : neess

Dato : 20-05-05 09:05

Betalte selv de små penge for at se kontakt oplysninger. Tror det kostede 12
kroner for et døgn. Trække alle de tlf nummer/ mails ud man har brug for og
så var det klaret.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-05-05 12:48

"så synes jeg det er noget fedterøvsagtigt at ville sælge noget til mange
tusinde kroner, og så ikke ville ofre et par kroner på at gøre tlf & mail
synlige"

Gæt:

Måske nogen ikke vil gøre det for let for tyve. Det er fakta at flere har
fået stjålet sin MC, lige efter den er kommet i DBA.
Om det så hjælper noget ved jeg ikke. For alle kan jo blot købe adgangen til
annoncen. Spørgsmålet er om det kan trackes, hvem der har købt... Det er nok
lidt for uoverskueligt.....

Personligt stiller jeg min MC i kommision hos en forhandler, så er det
nemlig hans forsikring der dækker ved skader og tyveri og når tyven skulle
komme forbi mig, så er der ingen MC. Så sætter jeg trygt annoncen i DBA og
så mødes vi blot hos forhandleren. Sælger jeg selv, skal forhandleren blot
have nogle få kroner og sælger forhandleren, er det lidt dyrere, da han så
også giver garanti.... Men det afspejler sig i prisen. Imens har MC'en været
afmeldt og jeg har sparet både vægtafgift og forsikring....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-05-05 09:58

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> writes:

> Hej
>
> Hvis der er nogen der mangler et eller andet derfra, så smid mig en mail,
> har adgang i en 4 uger til den blå avis på nettet

Posteringer af denne type er uønsket i gruppen, jvnf den nye fundats.

Som en del af den nye fundats for gruppen, blev der lagt en afsnit ind
om at man skal sikre sig at ens indlæg overholder dansk lov - og da
dette er en opfordring til omgåelse af dba's system (groft sagt -
svarer til piratkopiering), er dette indlæg uønsket.

Mvh,

Kai

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-05-05 10:16

"Kai Harrekilde-Petersen" skrev:

> Posteringer af denne type er uønsket i gruppen, jvnf den nye fundats.

Det punkt vil jeg mægtig gerne se, da jeg ikke selv kan finde det..?

> [...]
> dette er en opfordring til omgåelse af dba's system (groft sagt -
> svarer til piratkopiering), er dette indlæg uønsket.

Hmm... Jeg kunne da godt tænke mig at se, hvad den ulovlige gerning præcis
er her så, hvis vi skal kn.... fluen?
Så vidt jeg ved, står der vel ikke noget om på dba.dk, at man ikke må tjekke
annoncer og tlf-numre for sine venner eller ligesindede? I så fald kunne jeg
da godt tænke mig at se dette på skrift?
I øvrigt kan jeg ikke se folks harme over hjælpsomheden, som mange
dba-tilmeldte ligger for dagen herinde. Jeg kan dog også godt blive træt af
indlæg om folk, der direkte spørger efter gratis dba-hjælp, men når nogen er
venlige at tilbyde deres hjælp, kan jeg sq ærlig talt ikke se problemet i
det?

Jeg synes personligt at dba egoistisk gik ind og overtog hele brugtmarkedet,
da mc-basen røg med i geschäften, og nu sidder de sq ret tungt på det marked
og kan selv bestemme priser osv. Så at vi udnytter det lidt og hjælper
hinanden, kan jeg ikke se problemet i. De udnytter jo også vores købe- og
sælgelyst, til at få skidtet til at kaste mønter af sig, right?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 20-05-05 10:23

Psycho Cowboy wrote:
> Jeg synes personligt at dba egoistisk gik ind og overtog hele
> brugtmarkedet

buhuuu - snup en tudekiks At dba er de bedste/dygtigste til at drive et
køb/salg site i danmark er squ da det ikke det samme som egoisme. Jeg finder
det super ikke-egoistisk at dba er en af danmarks absolut største sponsorer
indenfor motorsport.

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-05-05 10:37

"Henrik H. Jensen" skrev:

> buhuuu - snup en tudekiks

Takker, du ligger måske inde med nogle? LOL

> [...]
finder
> det super ikke-egoistisk at dba er en af danmarks absolut største

Ja, de er pisse dygtige og tjener skide godt på vores nørde-aktiviter.
Desværre er vi for dumme og folk for grådige generelt, så lige så snart et
marked er blevet godt opbygget, øjner man muligheder for at tjene på det.
That's life, og det undrer mig ikke det mindste... Men selvom jeg ikke
benytter deres onlineservices særlig meget, agter jeg alligevel at finde
andre og billigere muligheder, hvis det er muligt, når jeg har brug for det.
Vi er enige om, at de gør meget for motorsporten, og det er også fint og
flot.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-05-05 10:31

"Psycho Cowboy" skrev:

> [...]
jeg
> da godt tænke mig at se dette på skrift?

Jeg var lidt hurtigt ude, og tager overnstående i mig igen. Du havde ret
Kai:

(Taget fra DBA.dk's regler, som jeg langt om længe fandt)

6.3
Ved køb af adgang til annoncørens e-mail og/eller telefonnumre erhverver du
en personlig licens, der giver dig ret til at åbne for annoncernes
kontaktmateriale på dba.dk.

Enhver form for overdragelse, kopiering eller spredning af annoncernes
kontaktmateriale til tredje person udgør overtrædelse af Ophavsretsloven.
Såfremt Den Blå Avis bliver bekendt med brud på ovenstående licensregel,
forbeholder vi os ret til at lukke din adgang til dba.dk.

Jeg må derfor krybe til korset og give dig ret - det er ikke et lovligt
indlæg, og passer derfor ikke i denne gruppe. Sorry...

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 20-05-05 10:41

> Jeg må derfor krybe til korset og give dig ret - det er ikke et lovligt
> indlæg, og passer derfor ikke i denne gruppe. Sorry...
-------
Fnis.. Som du da kan sige det..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-05-05 11:31

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> writes:

[snip]

> Jeg må derfor krybe til korset og give dig ret - det er ikke et lovligt
> indlæg, og passer derfor ikke i denne gruppe. Sorry...

Du er tilgivet - specielt fordi jeg ikke nåede at bruge til på at
finde jura til dig

Kai

Fra : Carsten Jensen

Dato : 20-05-05 15:10

Kære Kaj

Nu bliver det sommer. Kunne du så ikke finde nogle fluer at kne... og lade
vi andre få fred for dine sure indlæg bare i et par måneder. Hvornår har du
bidraget med noget positivt ?

Carsten

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 20-05-05 15:28

Carsten Jensen wrote:
> [...]
> lade vi andre få fred for dine sure indlæg bare i et par måneder.
> Hvornår har du bidraget med noget positivt ?

PLOINK

Fra : Schlæger

Dato : 20-05-05 16:24

Carsten Jensen wrote:

> [...]

> vi andre få fred for dine sure indlæg bare i et par måneder. Hvornår har du

Kære Carsten.

Hvis du er regelmæssig gæst i NG'en er det vist ikke svært at finde ud af,
hvornår Kaj har bidraget med noget positivt.

I øvrigt hører fluer altså hjemme på visiret, og ikke (blandt normale
mennesker) i det intime liv.

Mch Schlæger

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-05-05 18:34

Kære Carsten

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> writes:

> [...]

> vi andre få fred for dine sure indlæg bare i et par måneder. Hvornår har du

Tja, som oldermand for dk.fritid.motorcykel, har jeg jo skrevet en hel
del siden gruppen blev oprettet i 1997. Jacob har egentlig svaret dig
mht hvad jeg har bidraget med på det seneste, ellers kan jeg henvise
dig til http://groups-beta.google.com/ - så kan du selv forvisse dig
om hvad jeg har lavet.

Iøvrigt har jeg senest taget initiativ til og drevet opdateringen af
fundatsen.

Tillad mig at spørge retorisk: hvad har du bidraget med?

Men for at besvare dit uudtalte spørgsmål: hvorfor valgte jeg at
"hoppe på" netop dette indlæg at? Well, dette er dert første indlæg
(som jeg er opmærksom på), der bryder en af de skarpere ændringer i den
nye fundats: "hvem har/jeg har adgang til dba.dk bla bla bla" indlægene.

En fundats som iøvrigt er postet her i gruppen for nylig, og som du
burde være bekendt med.

Skulle du fortsat ikke forstå hvad sagen drejer sig om, skærer jeg det
gerne ud i pap ved en anden lejlighed.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-05-05 15:48

> [...]

> vi andre få fred for dine sure indlæg bare i et par måneder. Hvornår har du

Hvis det er Kai du mener, så er jeg da i hvert fald en af dem der
flere gange har haft glæde af Kais viden om motorcykler, køreteknik,
udstyr og meget andet. Hvis det er den holdning du har tænkt du at
lægge for dagen som (ny?) bruger af denne nyhedsgruppe, så regn ikke
med at jeg læser dine indlæg i fremtiden.

I øvrigt, så kan Kai også, i modsætning til dig, finde ud af citere
fornuftigt.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*