Sidetasker på MC ombord på færge
Fra : Rikke

Dato : 19-05-05 18:01

Er der nogen, der har erfaringer med om hvor vidt man kan lade sine
sidetasker sidde i fred på MCén ombord på Molslinien???? Jeg tænker, vi kan
sætte en lille hængelås på lynlåsen, mens vi op på færgen.
Kan det anbefales at man tager hele molevitten med op eller bare lade dem
sidde i de 45 min, det nu tager???

Mvh
Rikke

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 18:23

"Rikke" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan sætte en lille hængelås på lynlåsen, mens vi op på færgen.
> Kan det anbefales at man tager hele molevitten med op eller bare lade dem

Mine Oxfors smidovertasker har altid siddet på MC´en under overfarten både
på molslinien, og Rødby/ Putgarden uden der nogensinde har været nogle
problemer, tanktasken derimod tager jeg altid med da min tegnebog, pas osv.
som regel ligger deri.
--
Mvh.
Dannie

Fra : kc

Dato : 19-05-05 18:46

> [...]
> kan sætte en lille hængelås på lynlåsen, mens vi op på færgen.
> Kan det anbefales at man tager hele molevitten med op eller bare lade dem

Jeg har altid haft mine side tasker og tanktaske på motorcyklen under
overfart på færger, men lader selvfølgelig ikke store værdier ligge tilbage.

mvh kc

Fra : anders majland

Dato : 19-05-05 19:31

> Jeg har altid haft mine side tasker og tanktaske på motorcyklen under
> overfart på færger, men lader selvfølgelig ikke store værdier ligge
> tilbage.

Samme her - risikoen for tyveri af tøj og lign er formodenligt ikke stor.
Desuden er en stor del dækket på molsliniens færger videoovervåget... Rent
statistisk vil jeg men at odsene for at det kan være i fred er gode. Jeg har
været med godt 150 gang de sidste år uden problemer ... og uden at have hørt
om nogen med problemer af den art..

Derimod er jeg mere paranoid på rastepladser og tankstationer. Der er det
lidt for nemt lige at smide mc-bagagen i en bil og så pist væk ...

> vi kan sætte en lille hængelås på lynlåsen

Det er vel altid en god ide - specielt på rastepladser og tankstationer.
Ligesom med lås på et telt så forhindrer det ikke indbrud/tyveri men det gør
at man nemt kan konstatere det ...

/Anders

PS dette er skrevet på molsliniens færge umiddelbart vest for odden på vej
mod århus, mens mc med sidetasker, topboks og tanktaske står nedenunder.

Fra : Jens U

Dato : 19-05-05 19:28

Rikke skrev...
> Er der nogen, der har erfaringer med om hvor vidt man kan lade sine
> sidetasker sidde i fred på MCén ombord på Molslinien????

På Molslinien's hurtigfærger er det ikke tilladt at opholde sig på vogndækket
under overfarten.

http://www.molslinien.dk/
-.Befordringsbestemmelser
-.Andre bestemmelser for personbefordring

Under overfarten er rygning og ophold på vogndækket forbudt.
-
Så det er kun hvis brandvagten, der rundere som har en lav moral og er
langfingeret.
Det sikrest er at tage dem med.
Hvad gør du ellers når du er ude og handle eller på en træfplads

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : kc

Dato : 19-05-05 20:00

> [...]
> langfingeret.
> Det sikrest er at tage dem med.
> Hvad gør du ellers når du er ude og handle eller på en træfplads

Ja lav moral kan vi ikke gøre så meget ved.
Når jeg er på telt tur tager jeg hellere ikke teltet med plus indhold
hvergang jeg forlader det, men sørger for at de største værdier er med (
visakort/pas/papier på motorcyklen/mobilen) og det er vel det samme på en
færge.
Jeg har været på ferie sydpå, når jeg skulle se opleve noget på vejen , har
jeg blevet nødt til og forlade motorcyklen med fuld oppakning på engang
imellem, og det er da gået godt indtil nu, men jeg har selvfølgelig de
vigtigste ting med.

mvh kc

Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-05-05 20:11

Jeg har aldrig haft problemer med lange fingre hverken i pølsetasker eller
"hårde" sidetasker/topboks, når vi har været afsted med færger.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Rikke

Dato : 19-05-05 20:24

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har aldrig haft problemer med lange fingre hverken i pølsetasker eller
> "hårde" sidetasker/topboks, når vi har været afsted med færger.

Hej alle sammen,

Tak for Jeres svar.Vi lader sidetaskerne sidde på MC'en under overfarten.
Det er første gang, at jeg skal ud at sejle med MC'en, så derfor er jeg en
smule nervøs. Det ville være surt at komme til Jylland og mangle alt sit
tøj
Klart nok kommer alle andre værditing med op.

MVH
Rikke

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 20:59

Hej Rikke

Jeg kan godt huske første gang på en færge, og alt det der.Vælter den nu
osv. et godt råd kan være at sætte den i 1.st gear så den ikke triller. men
ellers plejer matroserne at være meget behjælpelige.

Jeg har aldrig haft nogen problemmer med at efterlade side tasker

god tur

mvh Jakob

Fra : kc

Dato : 19-05-05 21:27

> [...]
> tøj
> Klart nok kommer alle andre værditing med op.

____________________________________

Minder mig om min kammerat der aldrig havde været på camping, så første gang
han var med var han dybt i chok, da vi skulle forlade teltene, hvis det
havde stået til ham var der kommet store kæder hen over teltet med lås på,
eller vi skulle tage det med ned i byen
Sandsynligheden for at i kommer ud for en dårlig oplevelse er lille. Og kan
i så have en god færgetur, og vi ses på vejen.

mvh kc

Fra : anders majland

Dato : 19-05-05 20:05

> På Molslinien's hurtigfærger er det ikke tilladt at opholde sig på
> vogndækket
> under overfarten.

Nope - men dørene er ikke låst, så hvis nogle lyssky fik lyst til en runde
og se om der er noget attraktivt i en bil eller på en mc er det nu nemt nok.
Men mon ikke kombinationern af videovervågning og risikoen for at blive
opdaget uden at kunne komme væk afholder de fleste langfingre ......

/A

Fra : Leif Schiønemann

Dato : 25-05-05 19:04

Hej Rikke.

Kan kun tilslutte mig det allerede skrevne.

mvh

Leif