Virago 535.
Fra : Ole Jensen

Dato : 18-05-05 14:37

Hej.

Jeg er ved at tænke på at skifte motorcykel, og min mekaniker mener at en
Yamaha Virago 535
ville være en god motorcykel til mig. Er der nogen der har haft gode
oplevelser med sådan en
motorcykel.

Venlig hilsen
Ole.

Fra : Pierre Roland

Dato : 18-05-05 15:02

Hvilken mc har du lige nu?

Pierre

Fra : Moller

Dato : 18-05-05 15:15

Ole Jensen wrote:

> [...]

> Yamaha Virago 535
> ville være en god motorcykel til mig. Er der nogen der har haft gode

Er det også så heldigt at han sjovt nok har en i fin stand til salg ;)

Nej, spøg til side... hvad køre du nu ? for det er jo meget afgørende
af hvad man vil på en MC. F.eks. ville en Virago ikke være egnet for mig,
hverken som begynder, eller nu, eller i mellemtiden i de år jeg har haft
MC. Der er f.eks. en MZ 251 meget mere egnet, men det er jo mig... og igen
for 99,9% af dagens MC køre er en MZ ikke egnet, og igen så er en Virago
535 heller ikke egnet så snart vi snakker om MC folk som vil ud og nyde de
små sving osv. Men igen er den jo godt egnet til folk der bare skal ud og
nyde det gode vejr, drømme om at få råd til en Harley en dag, eller en
rigtig choopper med noget punch i... De personer kan køre rundt og smile
over den :)

Så for du kan få et brugbart svar, så fortæl lidt om dig selv, hvad du
har kørt indtil nu, og hvad der tæller for dig at køre MC :)

VH
Lars Molnit

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-05-05 16:22

Moller wrote:

> Så for du kan få et brugbart svar, så fortæl lidt om dig selv, hvad du
> har kørt indtil nu, og hvad der tæller for dig at køre MC :)

Og om du har tænkt dig at skulle køre ture med lillemor bagpå. Hun vil
nok ikke være synderligt begejstret for "bagsædet" på sådan en Virago.

Da jeg i sin tid drømmede om motorcykel havde jeg også en idé om at jeg
skulle have en V2 softchopper. Den drøm ændrede sig markant efter jeg
havde prøvet lidt forskellige motorcykler. 535eren er en tilbagelænet
softchopper med understreg under "soft". Der er ikke meget bid i den i
forhold til den XJ 600 jeg valgte at købe som min første cykel.

Ole - ud og kig hos brugtforhandlerne og lok dem til at lade dig prøve
en række forskellige cykler. Dine præferencer ændrer sig efterhånden som
du får prøvet nogle forskellige cykler.

--
Tony
Kilofazer o>'o

Fra : Ole Jensen

Dato : 18-05-05 16:24

Hej.

Jeg kører på en Suzuki LS 650 Savage, men jeg vil gerne prøve noget andet,
det er min anden
sæson på 2 hjul, og det synes jeg er dejligt. Jeg tog først kørekort til
motorcykel da jeg var 56,
og det har jeg ikke fortrudt. Nej min mekaniker har ikke en til salg så det
er ikke derfor han synes
det. Jo jeg drømmer også om en Harley, men det må nok blive ved det.

Hilsen Ole.

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 19-05-05 05:29

Fra en Savage vil du føle det som en opgradering.
Savagen er en sjov cykel, med meget karakter, men da jeg fandt ud af at min
MZ ETS 250 var en del hurtigere blev jeg lidt skuffet.
Du er tilsyneladende allerede til at pudse og køre korte ture, og der er en
Virago rigtig god. Kardan og masser af års udvikling gør, at den rent
mekanisk er ganske nem at have med at gøre.
Så hvis du vil blive indenfor kategorien er det ikke en dårlig ide.
Bemærk også, at der kan købes Savage med endog meget få km på klokken - Det
kan du ikke i samme grad med Virago 535 - Det siger også noget om
forskellen.

God tur!

Edvard Korsbæk

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-05-05 14:21

Hej.

Jeg vil gerne takke dem der har svaret på mit spørgsmål om Yamaha 535
Virago.

Hilsen Ole.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-05-05 09:46

Jeg købte sidste år en Virago 535 for min mor og har haft lejlighed
til at kører den et par gange. Det er helt sikkert en fin cykel. Jeg
havde selv en Dragstar 650 på et tidspunkt (som jeg hurtigt blev træt
af). Jeg mener at kunne huske at Virago'en har en hest eller to mere.
Den kører efter min mening i hvert fald bedre. Men det er jo en
smagssag, jeg synes dragstar'en er lidt for stor til den klejne
motor.(650 må siges at være klejn for en cruiser i dag)

Min pointe: 535'eren er en rigtig fin cykel. Overvejer du en Dragstar,
så gå efter 1100'eren ellers hold dig til Viragoen.

Det er naturligvis kun min egen snævertsynede mening.

Mvh.
Jesper
CB900F '03