For højt CO2 på Polo fra 1999:
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 18:09

Hej med jer,

Min kones bil er lige blevet afvist til syn i dag fordi dens CO2 tal var før
højt!!!!!

Jeg har ikke specielt meget forstand på biler så jeg vil høre jer hvilken
årsag det kan være og evt. hvad vi skal forvente at det koster?

På forhånd stort tak.

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 18:35

"EJSMB" <ejsmb(snabelA).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ikke specielt meget forstand på biler så jeg vil høre jer hvilken
> årsag det kan være og evt. hvad vi skal forvente at det koster?

Først er man nok nød til at udlæse fejlkoder i bilen computer for at sikre
at den ikke er i sit nødprogram (pga. en eller anden defekt sensor). Ellers
vil en defekt katalysator da være en mulighed.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 19:44

> Først er man nok nød til at udlæse fejlkoder i bilen computer for at sikre
> at den ikke er i sit nødprogram (pga. en eller anden defekt sensor).

Ok, kan en uautoriseret mekaniker gøre det?

> Ellers vil en defekt katalysator da være en mulighed.

Øv, det lyder dyrt! Synsmanden havde sagt noget om at bagpotten var ved at
være defekt. Kan det have en betydning?

MVH

Bo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-05-05 20:42

EJSMB skriver:

> Ok, kan en uautoriseret mekaniker gøre det?

Ja, hvis han har værktøjet til det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-05-05 08:12

> Øv, det lyder dyrt! Synsmanden havde sagt noget om at bagpotten var ved at
> være defekt. Kan det have en betydning?

Nej! Bagpotten er udelukkende en lyddæmper og har således ingen betydning
for mængden af CO2 i udstødningsgasserne.

Mvh
Claus

Fra : David Bjergsø

Dato : 24-05-05 14:52

"EJSMB" <ejsmb(snabelA).dk> wrote in message

> Ok, kan en uautoriseret mekaniker gøre det?

Sagtens ... nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du er i nærheden af
nordsjælland, så kan jeg sagtens udlæse koder for dig

mvh

/David

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-05-05 18:09

EJSMB wrote:

> Min kones bil er lige blevet afvist til syn i dag fordi dens CO2 tal var før højt

Mon ikke det var CO-tallet istedet?

Jeg kan ikke forestille mig, at der kan komme for meget CO2 ud af en
udstødning..