Bilimport, er der en maxafgiftsprocent?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-05-05 01:09

Hvad nu hvis bilen man henter i Tyskland sælges til høje brugtpriser
herhjemme, kan man så risikere en afgift der er højere end de knap* 70 %
man som regel betaler?

Ex.
Henter jeg en bil i Tyskland til 5000 EURO så skal jeg regne med 7,44
kr/EURO og 67 % i registreringsafgift oveni; det svarer til 12,4*5000 =
62.000 kr.

Brugtpriserne herhjemme tænkes så at være 90.000 kr. Kommer det til at
spille en rolle?

Spørgsmålet opstår fordi der er en pasus om at der vurderes alt efter
udstyret.

*De fleste biler jeg har kigget på skal der betales 63-67 % i
registreringsafgift. (Toyota, VW, Ford).

Flemming Rubini

Fra : John Sahl

Dato : 23-05-05 02:51

Flemming Rubini wrote:
> Hvad nu hvis bilen man henter i Tyskland sælges til høje brugtpriser
> herhjemme, kan man så risikere en afgift der er højere end de knap*
> 70 % man som regel betaler?

Afgiften beregnes ud fra priserne her hjemme. Den har intet med
prisen du har givet i Tyskland at gøre.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Palle S.

Dato : 23-05-05 19:31

> *De fleste biler jeg har kigget på skal der betales 63-67 % i
> registreringsafgift. (Toyota, VW, Ford).
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Flemming Rubini

Som fingerpeg skal du regne med at der skal betales 2/3 af udsalgsprisen ved
Dansk forhandler i afgift

Så det der kan spare skal være under den resterende 1/3 det er
efterhånden kun på specialbiler der er noget at hente

Palle

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-05-05 21:26

Palle S. <jesus.elsker.dig@gmail.com> wrote:

> [...]
>

> Så det der kan spare skal være under den resterende 1/3 det er
> efterhånden kun på specialbiler der er noget at hente

Ja så kan jeg se at jeg skal samle mangle brugtannoncer sammen, før jeg
kan bevise min drømmepris, på en importbil, overfor Told og Skat.

Tak for hjælpen, begge to.

Flemming Rubini