Gode autopærer,-- Hvilke?
Fra : lene

Dato : 20-05-05 15:55

Hej.

Jeg vil høre om der er nogle der kender til autopærer fra
THansen.Her tænker jeg bl.a på H4 xenon white eller blue
Har hørt de skulle være dårlige?

Jeg købte for ca 3 måneder siden Osram cool blue, men den ene er
allerede gået i stykker, selvom pæren kostede 110 kr. stk.
Burde de ikke holde længere?

MVh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-05-05 18:38

On 20 May 2005 14:54:54 GMT, lene@mail.dk (lene) wrote:

>Hej.
>
>Jeg vil høre om der er nogle der kender til autopærer fra
>THansen.Her tænker jeg bl.a på H4 xenon white eller blue
>Har hørt de skulle være dårlige?

Jep.. Har jeg også hørt. Præcisionen i fremstillingen er vist ikke
imponerende.

>Jeg købte for ca 3 måneder siden Osram cool blue, men den ene er
>allerede gået i stykker, selvom pæren kostede 110 kr. stk.
>Burde de ikke holde længere?

Jeg ville ellers anbefale Osram eller Philips. Kører du Peugeot eller
Opel?? Så kunne det være overspænding der afliver dine pærer...

MVH
Kent Glerup

Fra : lene

Dato : 20-05-05 20:29

Nej det er en Nissan, men har også hørt at de skulle levere lidt
for meget strøm til pærerne

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-05-05 20:38

"lene" <lene@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er en Nissan, men har også hørt at de skulle levere lidt
> for meget strøm til pærerne

Japanere har det ligesådan, det er fordi de kompensere for spændingsfaldet i
ledningen til lygten, ved lige at hæve spændingen til lidt > 12 V. Det giver
mere lys, men kortere levetid.

Fra : lene

Dato : 20-05-05 21:03

Takker for svaret.

Jeg må se hvad jeg kan finde en pære der måske kan holde mere end
de 3 måneder.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-05-05 22:24

lene wrote:
> Takker for svaret.
>
> Jeg må se hvad jeg kan finde en pære der måske kan holde mere end
> de 3 måneder.

Prøv evt. lige at måle ude ved pæren hvad der er af spænding. Jeg mener
bla. Philips har lavet nogle pærer der er beregnet til overspænding.

Personligt har jeg fixet ledningsnettet i min gamle Golf2'er således at
der ikke er 2V spændingsfald i nettet. Nu har jeg ca. 13.3V på
forlygterne og de holder da indtil videre (Philips H4 Bright vision 30%
eller sådan noget i den dur

Det kunne jo også være at du bare har været uheldig med dem du havde
før. Det sker jo at der er fabrikationsfejl

De billige skodpærer fra Thansen, biltema og lign. kunne jeg aldrig
finde på at smide på min bil. Dertil stoler jeg simpelthen for lidt på
at de giver det korrekte lys uden at blænde.

Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-05-05 07:47

Jep. Philips Light@Day

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-05-05 04:00

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> der ikke er 2V spændingsfald i nettet. Nu har jeg ca. 13.3V på
> forlygterne og de holder da indtil videre (Philips H4 Bright vision 30%

Hvis en halogen pære e rdesignet til 12 volt, hvilket jeg ikke ved om de
er, så er din spænding for høj, en halogen pære halvere sin levetid ved
0,5volt overspænding, ialt giver dette dig under 20% af leve tiden :S
men kan godt være de f.eks. er designet til 13volt.

> [...]
> finde på at smide på min bil. Dertil stoler jeg simpelthen for lidt på
> at de giver det korrekte lys uden at blænde.

Det forstår jeg så ikke, tror ikke at det er så svært at se hvordan
andre har lavet en pære og lave en magen til, og dette gælder kun for H4
der har afskærmning, mange andre levere bare lyset hele vejen rundt og
lader parabolen forme afskærmingen.

Men jeg køber heller ikke T Hansen pære. pga jeg forventer lav levetid.

mvh Tommy Fer