Hjælp. Blinklys, blæser, kørelys defekt...~
Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-05-05 20:14

Hej Ng.

Prøver lige om der er nogen som kan hjælpe.

Jeg har en Ford Escort fra 94 hvor blinklys, blæser, visker/vasker samt
kørelys pludselig ikke virker.

Det startede med at blinklyset ikke virkede hver gang i morges og nu er der
ikke en skid der virker.

Sikringer er selvfølgelig OK

Kan nogen hjælpe ????

Hilsen

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 20:18

"Hr. Jensen" <pxxc@laika.pc> wrote in message
> [...]
> kørelys pludselig ikke virker.
>
> Det startede med at blinklyset ikke virkede hver gang i morges og nu er

Så træk en ny stelledning fra blinklyset, så virker det hele sikkert igen.

--
Tom

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-05-05 20:41

> [...]
> der

> Så træk en ny stelledning fra blinklyset, så virker det hele sikkert igen.

Hvorfra ?? og har det indflydelse på blæser mm ???

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 21:00

> Hvorfra ?? og har det indflydelse på blæser mm ???

Tja hvis det er lettere at finde den manglende stel ved f.eks ventilatoren
så træk en ledning derfra og hen til et punkt på bilens karosse. Man kan
bruge en kabelsko og spænde fast med en skrue........det er meget lettere
end at lede efter det sted hvor fabrikken har valgt at samle stel
ledningerne.
Når flere ting pludselig ter sig underligt på samme tid så skyldes det meget
ofter en manglende stel.

---
Tom

Fra : alexbo

Dato : 19-05-05 20:42

"Hr. Jensen" skrev

> Sikringer er selvfølgelig OK

Dermed mener du nok at de ikke er sprunget, men er der strøm på,
hele sikringsboksen har tendens til at bryde sammen på den model, hvis du
har en prøvelampe så se om der er strøm på de pågældende sikringer, evt. tag
boksen ud og kig på den.

Men det ender nok med en ny til 7-800 kr.

Hvis du har mod på det ,er den ikke særlig vanskelig at skifte, ellers gør
Ford det på en time.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-05-05 21:00

> [...]
>
> Men det ender nok med en ny til 7-800 kr.
>
> Hvis du har mod på det ,er den ikke særlig vanskelig at skifte, ellers gør

Hej igen.

Der er strøm på nogle af sikringerne, men ikke dem alle

Henning

Fra : alexbo

Dato : 19-05-05 21:07

"Hr. Jensen" skrev

> Der er strøm på nogle af sikringerne, men ikke dem alle

Hvis vi nu holder os til de sikringer der hører til de ting der ikke virker,
er der så strøm på dem?

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 21:15

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen.
>
> Der er strøm på nogle af sikringerne, men ikke dem alle

tja så trækker jeg vist det med stelledningen i mig igen og tilslutter mig
alexbo

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-05-05 05:25

Også skrev Vollert

> tja så trækker jeg vist det med stelledningen i mig igen og
> tilslutter mig alexbo

Jeps sikringsboksen på Escorterne har det med at irer og så bryder helvede
løs i bilen, da min (Escort 94)røg kunne den kun blinke hvis jeg tændte for
blæseren og det var kun det lange lys der virkede, en jeg kender har en
Escort RS2000 fra 91 og hans røg inde midt i Kbh og det gik ud over
benzinpumpen, så der holdte han midt i et kryds i Kbh og kunne ikke starte
.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Martin Bak

Dato : 20-05-05 19:09

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en Escort RS2000 fra 91 og hans røg inde midt i Kbh og det gik ud over
> benzinpumpen, så der holdte han midt i et kryds i Kbh og kunne ikke starte

He he .. kommer til at tænke på, da det skete på min gamle 323´er. stædighed
fik mig til at skille sikringsboksen ad og reparere den... Hold da op!! Det
havde nok været mere simpelt at renovere gearkassen. 8-10 "lag" af strøm
baner, og alt skulle adskilles for at finde de defekte. Det lykkedes, og det
kom til at virke da jeg fik luset de defekte baner, men sikke et puslespil.
Hvis man forsøger sig med det, så kan en meget stor omhyggelighed med at
lægge stumperne logisk op på bordet tilrådes.

Martin

Fra : Hr. Jensen

Dato : 20-05-05 20:17

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikke et puslespil. Hvis man forsøger sig med det, så kan en meget stor
> omhyggelighed med at lægge stumperne logisk op på bordet tilrådes.

Hej igen.

tak for alle svarene.

Jeg har nu skiftet sikringsboksen. Det tog mig ca.1 time, så det var ikke så
galt. Det var straks værre med prisen for boksen. Næsten 1800 kr. !!!
Nu virker det meste. Nu er problemet kun at blæseren kun kan køre på trin
II, men det må jeg rode med senere.

God weekend

Henning