205/40-17
Fra : Jacob Bjørn

Dato : 19-05-05 16:14

Hejsa!

Ja den bovlamme Mondeo står jo for at have nye alusutter på, og jeg tror det
bliver i 17".
Jeg skal jo også have noget gummi til dem, og overvejer 205/40-17.... Nogen
der har erfaringer med den størrelse, evt med forskellige mærker?

Og hvor meget betyder det for benzinøkonomien om det er 205 eller 215 i
bredden?

Andre forslag til dækstørrelser/erfaringer modtages også gerne

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-05-05 17:13

Hej,

On Thu, 19 May 2005 17:13:56 +0200, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> wrote:

>Og hvor meget betyder det for benzinøkonomien om det er 205 eller 215 i
>bredden?

Jeg skiftede fra 205 vinterdæk til 235 sommerdæk på BMW'en... Det
koster cirka 1 km/L diesel med den ekstra bredde. Men hva... Godt ser
det jo ud

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 20:23

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
> bredden?
>
> Andre forslag til dækstørrelser/erfaringer modtages også gerne

tror du skal passe på med at gå over 205. Der er ikke ligefrem oceaner af
plads mellem dæk og støddæmper, men det afhænger selvfølgelig af ET på
fælgen.

Min erfaring siger at bredden ikke betyder en bønne for økonomien. Men
sommer kontra vinterkørsel kan godt have en pæn forskel pga.
temperatur/choker

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 19-05-05 20:42

> tror du skal passe på med at gå over 205. Der er ikke ligefrem oceaner af
> plads mellem dæk og støddæmper, men det afhænger selvfølgelig af ET på
> fælgen.

Okey, jeg mener original ET på Mondeo er 47? Hvad vil du foreslå hvis jeg
går op i 215 f.eks?

> Min erfaring siger at bredden ikke betyder en bønne for økonomien. Men
> sommer kontra vinterkørsel kan godt have en pæn forskel pga.
> temperatur/choker

Jow, men der må da være noget forskel på de 185 jeg har på nu, og så hvis
jeg smider 215 på....?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 21:01

> Okey, jeg mener original ET på Mondeo er 47? Hvad vil du foreslå hvis jeg
> går op i 215 f.eks?

Jeg tør ikke svare på det, da jeg nok ville blive klynget op i et træ hvis
du får købt noget som måske ikke passer

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 19-05-05 21:15

On Thu, 19 May 2005 22:01:06 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg tør ikke svare på det, da jeg nok ville blive klynget op i et træ hvis
>du får købt noget som måske ikke passer

Det er for bredt, IMO...

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 20-05-05 05:23

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det er for bredt, IMO...

Hvad er for bredt? 215?

Fra : Mogens

Dato : 20-05-05 05:26

On Fri, 20 May 2005 06:22:31 +0200, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> wrote:

>Hvad er for bredt? 215?

Ja, dét tror jeg ikke, du bliver glad for, selvom du nok blot skal
tulrer omkring...

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 20-05-05 06:33

> Ja, dét tror jeg ikke, du bliver glad for, selvom du nok blot skal
> tulrer omkring...

Kører omkring 90 km om dagen.....
Hvorfor tror du ikke jeg bliver glade for dem? Prøv lige at fortæl lidt mere

Fra : Psypher

Dato : 20-05-05 12:40

> Kører omkring 90 km om dagen.....
> Hvorfor tror du ikke jeg bliver glade for dem? Prøv lige at fortæl lidt
> mere

Ahr mon ikke du nok skulle blive glad for det, jeg har en Carina E, den er
standard
født med 185/65/14, der køre jeg på 205/40/17, de kører fint fint, har
haft
215
på før men der skrabede den lidt på, det burde den så ikke gøre mere da
min
bagskærme er rullet op.

Jeg køre selv knap 200 km hver dag og det er væsentligt sjovere
på sommer rullerne end på vinterrullerne.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Mogens

Dato : 20-05-05 16:16

On Fri, 20 May 2005 13:40:28 +0200, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

> [...]

Nu er du jo en forsigtig type, som kører stille og roligt :)
Men med 215 bør du vælge en dæktype med relativ lille rullemodstand,
idet du ellers med en 1,8 liters benzinmotor vil kunne mærke "bredden"
ifm. acceleration. Altså jo bredere dæk - jo mere indvirkning på din
køremæssige oplevelse bag rattet...

> [...]
>haft 215 på før men der skrabede den lidt på, det burde den så ikke gøre mere da

Jeg skriver jo netop, at 205 ér valget !