|
| Choker-kuk på en 89 Kadett (haster Fra : Roberto Saldo |
Dato : 18-05-05 08:35 |
|
Bilen er en Opel Kadett sedan 1989 med alm karburering og elektronisk tænding.
Der er kuk i chokeren så den er næsten ikke til at stoppe når man tager tændingen fra den.
Hvor justerer man chokeren? (mindre benzin tak).
Mvh
Roberto
| |
Ukendt (18-05-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-05-05 10:54 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
| Der er kuk i chokeren så den er næsten ikke til at stoppe når man tager
tændingen fra den.
|
Det har sikkert ikke noget at gøre med chokeren, mmindre den går for hurtig
i tomgang, tværtimod kan den gøre det hvis den får så lidt benz at den
gløde-tænder. Mulighederne er: For hurtig tomgang, for "høj" tænding, for
mager blanding, eller kul&koks i cylinderen. Jeg foreslår du prøver er
fjerne det sidste først, og se om det hjælper: Du kan give den en danskvand
i indsugningen, men i dag er det nemmere at tanke V-Power, Nitro etc eller
hælde injektor-rens i tanken.
| |
Roberto Saldo (18-05-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 18-05-05 10:51 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> | Der er kuk i chokeren så den er næsten ikke til at stoppe når man tager
> tændingen fra den.
> |
> Det har sikkert ikke noget at gøre med chokeren, mmindre den går for hurtig
Det gør den, ret meget endda og det *er* chokeren.
> i tomgang, tværtimod kan den gøre det hvis den får så lidt benz at den
> gløde-tænder. Mulighederne er: For hurtig tomgang, for "høj" tænding, for
> mager blanding, eller kul&koks i cylinderen. Jeg foreslår du prøver er
> fjerne det sidste først, og se om det hjælper: Du kan give den en danskvand
> i indsugningen, men i dag er det nemmere at tanke V-Power, Nitro etc eller
> hælde injektor-rens i tanken.
Mvh
Roberto
| |
|
|