Så tag Jer dog sammen! ;-)
Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-05 15:13

Kom for skade at tage med en af mine venner på en tur til Kbhstrup i dag.

Og det var s** da en sørgelig oplevelse.

Allerede inden kl 0700 kan folk ikke finde ud af at køre ind til byen.
Der var skiftende kø og kørsel fra Køge til Vallensbæk.

En ting jeg fandt stærkt slående var at vi fra vi holdt i første kø,
nede omkring Køge, og til vi var fremme ved Skt. Annæ Plads kun
observerede tre (skriver 3) almindelige personbiler med mere end en
person i.

Tror I ikke I skulle bruge det som udgangspunkt for at finde en løsning
på problemerne med alle de biler I mener er for meget?

Så var der selvfølgelig alle de forventelige tilfælde af dårlig
optræden. Men dem er det jo krop umuligt at følge med og "registrere".

Men med de forhold der var på det ene af aflæssestederne er det vel ikke
så mærkelig at I har det som I har det. I skal da vist prise Jer
lykkelig over at udrykninger ikke sker fra de garager der er i
forbindelse med politiet værksted. Deres egne opsatte parkeringsforbud
overholder de ikke. Så at komme derind og læsse af og komme derfra igen
var en noget mere langvarig affære end nødvendig.

Og så skal de også lige have et hip på Fyn.

Da vi kom i land fra broen, og var kommet ud af zonen med overhaling
forbudt for lastbiler blev det selvfølgelig tid til at overhale den
sløve lastbil vi havde ligget bag det meste af vejen siden
betalingsstedet. Da overhalingen er tilendebragt kommer der, et stykke
nede i rækken af biler, to motorcykelbetjente. Den første af den
sagtnede farten da han var ud for os, og efter at havde givet os et trut
i hornet rystede han på hovedet. Det syntes vi var lidt ude af trit med
virkeligheden. For det første havde vi jo ventet til det blev lovligt at
overhale. Og for det andet havde det tilsyneladende været umuligt for de
to betjente at observere at den lastbil vi overhalede havde sat farten
op for at trække vores overhaling i langdrag.

Det der slog hovedet på sømmet var dog at der lidt længere fremme kørte
en personbil med en trailer efter, hvor der på traileren lå en mast der
nok har været 16-18 meter lang. Masten ragte hen over bilen og 3-4 meter
frem foran den, uden at være afmærket. Den anden ende, der ragte
adskildelige meter bagud fra traileren, var dog afmærket. Den blev
passeret, af betjentene, uden det mindste ophold i farten.

Så på Fyn må lastbiler åbenbart bare ikke overhale, mens der
tilsyneladende ikke er noget til hinder for at man, med sin personbil og
en trailer, transporterer gods der er så lang at lastbiler skal have
specialtilladelse for at må køre med det.

--
MVH Finn

Fra : Henning

Dato : 17-05-05 20:23

> [...]
>nede omkring Køge, og til vi var fremme ved Skt. Annæ Plads kun
>observerede tre (skriver 3) almindelige personbiler med mere end en

Netop på grund af ovenstående glæder jeg mig til der indføres
roadpricing i København. Ikke de ligegyldige 5 kroner der har været
tale om, men omkring en 50'er ville være passende.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : BJ

Dato : 17-05-05 20:25

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Netop på grund af ovenstående glæder jeg mig til der indføres
> roadpricing i København. Ikke de ligegyldige 5 kroner der har været
> tale om, men omkring en 50'er ville være passende.

Jeg betalte gladelig en 50ér for at slippe ud.

Dog var køen i eftermiddag ikke den vanlige længde, da jeg vendte snuden mod
hovedlandet, men den var der.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-05 21:59

Henning wrote:
> Netop på grund af ovenstående glæder jeg mig til der indføres
> roadpricing i København. Ikke de ligegyldige 5 kroner der har været
> tale om, men omkring en 50'er ville være passende.

Hvorfor så ikke starte på 100,- kr og give 50% rabat for at være to i
bilen og 75% for at være tre eller flere?

Men nu handler det jo nok ikke om hverken mængden af biler, handel eller
miljø i Kbhstrup, men kun om at få nogle flere kroner i den offentlige
kasse.

--
MVH Finn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-05-05 22:10

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Hvorfor så ikke starte på 100,- kr og give 50% rabat for at være to i
> bilen og 75% for at være tre eller flere?

Hvis man som det er gjort mange andre steder, indførte en "samkørselsbane"
ville man også komme langt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-05 10:26

Uffe Ravn wrote:
> Hvis man som det er gjort mange andre steder, indførte en "samkørselsbane"
> ville man også komme langt.

Den har jeg da også været her med.
En person = 1. spor (kun)
To personer = 1. og 2. spor (kun)
Flere personer = alle spor.

En betingelse for at det kommer til at virke er det så blot at det skal
koste kørekortet i en afgrænset tid efter senest 3. overtrædelse.

Jeg er så kommet på en ændring, i forhold til mit tidligere skriveri om
det, som skal til for at det virker. Og det er at den tid det skal gælde
skal udvides til at være fra 0600 til 0900 og fra 1500 til 1800.

--
MVH Finn

Fra : Jens B

Dato : 19-05-05 07:17

Uffe Ravn wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Hvis man som det er gjort mange andre steder, indførte en
> "samkørselsbane" ville man også komme langt.
>
> Mvh. Uffe Ravn

og hvor har du tænkt dig den skulle være ?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-05-05 07:19

Jens B wrote:

> og hvor har du tænkt dig den skulle være ?

Ovre i Jylland hvor de kun bruger den yderste bane anyway ;)

Mvh
Roberto

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-05-05 20:37

"Jens B" <postkasse_66@hotmail.com> skrev

> og hvor har du tænkt dig den skulle være ?

Helt inde ved midterrabatten.

Hint; Det var ikke et vejbyggeri jeg foreslog.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 17-05-05 23:42

KLIP

> Hvorfor så ikke starte på 100,- kr og give 50% rabat for at være to i
> bilen og 75% for at være tre eller flere?

Det er da sole klart, erhvervslivet skal betale gildet.

Jeg skal til møder i KBH, så havd pokker skal jeg med flere i bilen.

Jeg kunne naturligvis tilbyde mig som Taxa eller blafferopsamler...;)

> Men nu handler det jo nok ikke om hverken mængden af biler, handel eller
> miljø i Kbhstrup, men kun om at få nogle flere kroner i den offentlige
> kasse.

Det er der vist slet ingen tvivl om.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Robert Piil

Dato : 18-05-05 00:01

On Wed, 18 May 2005 00:41:34 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Det er da sole klart, erhvervslivet skal betale gildet.

Hvem har snakket om det? Dem der bruger vejene skal vel betale - det
er god liberal politik, er det ikke?

>Jeg skal til møder i KBH, så havd pokker skal jeg med flere i bilen.

Du kunne jo samle en blaffer op, som kunne hjælpe det hårdt trængte
erhvervsliv med at klare udgiften?

>Jeg kunne naturligvis tilbyde mig som Taxa eller blafferopsamler...;)

Det er jo det jeg siger.

>Det er der vist slet ingen tvivl om.

Har I overhovedet kørt omkring København i myldretiden?
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : BJ

Dato : 18-05-05 01:13

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvem har snakket om det? Dem der bruger vejene skal vel betale - det
> er god liberal politik, er det ikke?

Du ved udmærket at slige afgifter vil blive en del af lønforhandlingerne.

Hvad folk foretager sig i fritiden og i weekenderne, det må de for min skyld
gerne selv betale for.

> Har I overhovedet kørt omkring København i myldretiden?

Ja, hvor er det synd for jer.

Vi døjer med møg, støj og en enorm mængde biler over byens bro stort set 16
timer i døgnet 365 dage om året.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Robert Piil

Dato : 18-05-05 22:00

On Wed, 18 May 2005 02:12:32 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Du ved udmærket at slige afgifter vil blive en del af lønforhandlingerne.

Tja, sikkert, men jeg har svært ved at se, at det skulle være et
argumenter for ikke at indføre en eller form for betaling eller
begrænsning af pendlertrafikken.

>Hvad folk foretager sig i fritiden og i weekenderne, det må de for min skyld
>gerne selv betale for.

....men nu er der sjældent de store trafikale problemer i weekenden - i
hvert fald i forhold til myldretiden til hverdag.

>Vi døjer med møg, støj og en enorm mængde biler over byens bro stort set 16
>timer i døgnet 365 dage om året.

Hvad er det så du har imod at det bliver begrænset?

Fra : Non-Desperado

Dato : 18-05-05 11:39

Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev:

>Du kunne jo samle en blaffer op, som kunne hjælpe det hårdt trængte
>erhvervsliv med at klare udgiften?

Så skal hun dæleme også se godt og være villig....nåh, nej for
pokker, så kommer man alligevel for sent til sit mål. *he he he*
Så hellere sidde alene i bilen, og høre god musik.

>Har I overhovedet kørt omkring København i myldretiden?

Ja, én gang. Og det var endda ved 6.30-tiden, men jeg vidste hvad
jeg gik ind til, da jeg havde tjekket den forrige ugedags
morgenmyldretrafik på trafikken.dk.

Og så var det bare at køre hjemmefra 15 min. tidligere.

--
Non-Desperado

Børnepornografi, Slagermusik og selvbestaltede
netbetjente burde meldes til politiet

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-05 11:13

BJ wrote:
> Det er da sole klart, erhvervslivet skal betale gildet.

Hvis du kører i en firmabil, med navn på, er du udenfor min målgruppe.
Ligesom håndværkere, budbiler, lastbiler m.v..

> Jeg skal til møder i KBH, så havd pokker skal jeg med flere i bilen.
> Jeg kunne naturligvis tilbyde mig som Taxa eller blafferopsamler...;)

Det var måske ikke den dårligste idé du gav mig der.

Der er jo ingen der siger det behøver at være de samme man kører med
hver dag.

F.eks. kunne man køre til nogle faste opsamlingssteder udenfor
"betalingsringen" og der enten stille sin bil og så tage videre med en
der skal i nogenlunde samme retning som een selv, eller være den der
kommer og samler en eller flere op. Man skal måske 5-15 minutter før
hjemmefra for at få tid til det. Men mon ikke den tid kommer igen ved at
man kommer hurtigere frem?

Så skal man bare huske at køre omkring nogle faste opsamlingssteder på
vej hjem, for at få folk med ud igen.

--
MVH Finn

Fra : BJ

Dato : 18-05-05 11:38

KLIP

> Hvis du kører i en firmabil, med navn på, er du udenfor min målgruppe.
> Ligesom håndværkere, budbiler, lastbiler m.v..

Der er ingen firmanavn på min bil ej heller en købenummerplade.

> Det var måske ikke den dårligste idé du gav mig der.

Det kræver nok en speciel tilladelse, da du skal betale skat af indtægterne.

> Der er jo ingen der siger det behøver at være de samme man kører med hver
> dag.

Du skal have en hyrevognstilladelse og alt det som hermed følger.

> [...]
> hurtigere frem?
>
> Så skal man bare huske at køre omkring nogle faste opsamlingssteder på vej

Det kunne gå hen og blive engelske tilstande omkring hyrevognskørsel, hvor
enhver driftig kan anvende sin privatvogn til hyrevognskørsel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-05 16:18

BJ wrote:
> Der er ingen firmanavn på min bil ej heller en købenummerplade.

Hvis modellen kommer vil det jo nok hurtig komme på.

> Det kræver nok en speciel tilladelse, da du skal betale skat af indtægterne.

Der skal jo være en indtægt at beskatte.

> Du skal have en hyrevognstilladelse og alt det som hermed følger.

Har man det for at samkørsel, som det fungerer, i dag, er lovligt?

> Det kunne gå hen og blive engelske tilstande omkring hyrevognskørsel, hvor
> enhver driftig kan anvende sin privatvogn til hyrevognskørsel.

Ikke hvis de eneste penge der får lov at komme ind i billedet er dem der
bliver sparet i bomafgift.

--
MVH Finn

Fra : Madsen

Dato : 18-05-05 13:55

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> at man kommer hurtigere frem?
>
> Så skal man bare huske at køre omkring nogle faste opsamlingssteder på

Det er en opgave som allerede varetages af bybus, s-tog eller
regionalbus
--
Madsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-05 16:23

Madsen wrote:
> Det er en opgave som allerede varetages af bybus, s-tog eller
> regionalbus

Vist ikke godt nok, medmindre alle pladserne anlægges i forbindelse med
en station.

--
MVH Finn

Fra : Madsen

Dato : 18-05-05 18:48

Finn Guldmann wrote:

> Vist ikke godt nok, medmindre alle pladserne anlægges i forbindelse
> med en station.
Ja det er nok der problemmet er, prøv at finde en station med gode
P-muligheder ( det bliver jo nok ikke lavet, da det ikke giver penge i
kassen).
--
Madsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-05-05 23:22

og til vi var fremme ved Skt. Annæ Plads kun
> observerede tre (skriver 3) almindelige personbiler med mere end en person
> i.

Jeg vil vædde en 5,- mod en afrevet tændstik på at, det ikke er en ski'
anderledes ved andre byer ;). Det skal tages med i betragtning at "oplandet"
er større, de kommer mange steder fra, og de skal mange steder hen- Kbh. er
et stort område. Men der må være mere end 3, for pendler P.pladsen i
Ringsted og den selvbestaltede i Slagelse er da flittigt brugt . Og det er
heller ikke meningen at DSB helt skal udkonkurreres ;).

Fra : Robert Piil

Dato : 17-05-05 23:39

On Wed, 18 May 2005 00:22:29 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
>Ringsted og den selvbestaltede i Slagelse er da flittigt brugt . Og det er
>heller ikke meningen at DSB helt skal udkonkurreres ;).

Jeg kører turen fra Sorø til Tåstrup hver dag - alene - og det er
altså ikke mange biler der har mere end en passager. JEg ville have
det helt fint med at man gjorde en af banerne på Køge bugt til en
flerpersoners-only bane.

Personligt ville jeg stadig køre alene, men det ville sikkert for
flere til i hvert fald at undersøge muligheden for at køre sammen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-05 10:54

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> Ringsted og den selvbestaltede i Slagelse er da flittigt brugt . Og det er
> heller ikke meningen at DSB helt skal udkonkurreres ;).

Det med de andre byer har du sikkert ret i.

Desværre hænger det jo nok sådan sammen at det handler mere om at få
nogle flere penge i den offentlige kasse end at løse nogle trafikale
problemer.

Og der har da sikkert været flere biler hvor der har været mere end en
enkelt. Vi sad ikke decideret og holdt øje med det. Det var blot dem vi
fik øje på.

--
MVH Finn

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 11:36

| Desværre hænger det jo nok sådan sammen at det handler mere om at få
| nogle flere penge i den offentlige kasse end at løse nogle trafikale
| problemer.

Ikke "nok", det hænger sammen. Fx. er alt støtte til alternative
brændstoffer, nægtet, med begrundelsen at man skal bruge afgifts-kronerne
:(.