VW Ekspress service
Fra : phk

Dato : 17-05-05 14:01

I dag stod jeg for 2. gang inden for 2 år hos SMC Esbjerg med en sprængt
ventilatorrem. Første gang havde SMC ikke tid til at lave bilen, der var
leveret til dem midt om natten. Jeg stod samme dags morgen i forretningen i
arbejdstøj der ikke lod nogen i tvivl om at jeg ikke arbejdede i Esbjerg.
Kort sagt - jeg havde brug for min bil.

SMC Esbjerg havde skam ikke tid til at ordne min bil. Så jeg kørte til
Toyotaværkstedet, hvor der blev installeret en hos SMC indkøbt rem.

Nu gentog historien sig i dag og jeg var da lidt spændt på hvordan denne
historie ville ende. Altså ankomst tidligt på morgenen, hvor jeg stod og så
lidt på det skilt hvorpå der stod "Express service". Mon det havde været der
for 2 år siden (det var det!)?

Nej, det kunne absolut ikke lade sig gøre at skifte rem! Alle mekanikere var
optaget. Men jeg kunne stille bilen og så ville de se på det når de fik tid.

Jeg gik ind på lageret og købte en rem og sagde til værkføreren at jeg så
lidt på det på den her måde: Det tog ½ time at skifte remmen - for en uøvet
mekaniker, inklusive alt. Hvis der var en af de 10 biler der holdt på
værkstedet der ikke kunne udskydes tidsmæssigt den halve time, så kørte de
godt nok et stramt program Jeg så straks efter - og det er ca. 10 minutter
efter første forespørgsel hos værkføreren - en mekaniker kører en bil ud og
henter en anden.

Jamen det kunne bare ikke lade sig gøre.

Jeg havde hidset mig lidt op og ringede til SMC-importøren, hvor en ansat
lyttede til mig mens jeg så 2 biler på værkstedet blive skiftet ud med andre
biler. Bagefter snakkede jeg med en kammerat, der købte originale bolte i
Tyskland til hans GTD for 8 kr. stykket - bolte de hos SMC ville have 58 kr.
for. Imens blev yderligere 2 biler fra værkstedet sat over på "færdighylden"
og byttet ud med andre..

SMC-importøren ringede og fortalte at nu ville de godt se på min bil, hvis
jeg gik ind og snakkede med dem.

Efter kort overvejelse kørte jeg over til Toyota igen. 112% i orden! Og
humor har de også på toyotaværkstedet lige som i reklamerne. Der var 2
derovre der kunne huske mig - og hvad jeg havde fået lavet for 2 år siden!
Det grinede vi alle lidt af mens vi kikkede os rundt efter Ole O.

Men hvor tilfreds bliver man lige af at køre VW når man skal på
Toyotaværksted for at få ordnet bilen - "express" ??

Jeg har stadig ikke glemt SMC Risskov, der skrev et kvarter på regningen for
at stramme en servorem på min bil, der i forvejen hang oppe under loftet for
at få skiftet lejer i baghjulene...

Var der nogen der sagde "middle finger fully stretched"?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 14:37

| Jeg havde hidset mig lidt op og ringede til SMC-importøren, hvor en ansat
| lyttede til mig mens jeg så 2 biler på værkstedet blive skiftet ud med
andre

To over-fakturerede service giver mere i kassen end din rem, money rulz ;)).

| Var der nogen der sagde "middle finger fully stretched"?

ROFL..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-05 16:03

phk skriver:

> I dag stod jeg for 2. gang inden for 2 år hos SMC Esbjerg med en sprængt
> ventilatorrem.

Hvilken bil ?

> [...]
> at få skiftet lejer i baghjulene...
>
> Var der nogen der sagde "middle finger fully stretched"?

SMC er ikke særligt venlige på deres serviceværksteder. For eksempel er
det krop umuligt at kommer til at snakke med nogen hos SMC i Århus.

God man kan få serviceret bilen andre steder

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-05-05 16:22

> [...]
> så lidt på det skilt hvorpå der stod "Express service". Mon det havde
> været der for 2 år siden (det var det!)?

Hvis jeg en gang havde fået den behandling vendte jeg ikke tilbage igen.
Hvorfor sprænger remmen, det er da helt unormalt?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 16:39

> [...]

> for at stramme en servorem på min bil, der i forvejen hang oppe under
> loftet for at få skiftet lejer i baghjulene...

Jeg tror at nøgleordet her er SMC, jeg har frekventeret andre lokale VW
værksteder gennem tiderne uden problemer af den art.
Men SMC har åbenbart en arrogance politik som alle medarbejdere med
kundekontakt bliver oplært i.
Skulle man dog være heldig og komme igennem til en mekaniker er de som regel
flinke nok. Men bliver som regel pisket af en uduelig værkfører der igen
bliver pisket af en uduelig management_højt_på_strå_person, som skal
overholde sin forecast for Q2 for ikke at blive kaldt til en kammeratlig
samtale i førerbunkeren.
Det er som om hele atmosfæren ved SMC går ud på at skulle nå det hele på den
halve tid, (= 15 timer faktureret pr. mekaniker pr. dag).

Service niveauet er gået nedad lige siden Jørgen Kjær (Esbjerg) måtte
overlade nøglerne til SMC - jeg ved det for svigeruhyret har købt bil der og
har fået nok af deres meget detaljerede fakturaere, som sammenlagt giver
flere timer en bilen har været i deres varetægt.

Prøv istedet en anden forhandler, f.eks Villy Veirup i Ribe (der købte vi
vores første VW) eller Carl Knudsen i Tønder, de er lige blevet årets VW
forhandler. Sjovt nok er der vist aldrig en SMC butik der har fået den pris.

Presse meddelse fra volkswagen.dk:

Årets Volkswagen-personbilsforhandler
A/S Carl Knudsen i Tønder er udpeget til Årets
Volkswagen-personbilsforhandler i Danmark 2005 af Volkswagen-importøren,
Skandinavisk Motor Co. Kåringen er sket blandt landets 56
Volkswagen-forhandlere. "Det har ikke været et mål for os at få titlen som
Årets Volkswagen-personbilsforhandler. Vi gør såmænd bare det bedste, vi
kan, for vores kunder," siger en beskeden, men stolt Bent Hansen, som sammen
med sønnerne, Brian og Henrik, ejer forretningen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-05 17:32

Claus Petersen skriver:

> Men SMC har åbenbart en arrogance politik som alle medarbejdere med
> kundekontakt bliver oplært i.

Forkert, ikke alle.
Komemr i forbi SMC Risskov for at købe bil, så tag fat i Morten
Lorentzen. Han har været et positivt træk i min bilhandel.

> [...]
> forhandler. Sjovt nok er der vist aldrig en SMC butik der har fået den pris.

Nej, men årets værksted i flere ombæringer (VW Hammel) blev lukket og i
stedet behholdte man autofuskeren i Hadsten.

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-05-05 18:55

> [...]
> vores første VW) eller Carl Knudsen i Tønder, de er lige blevet årets VW
> forhandler. Sjovt nok er der vist aldrig en SMC butik der har fået den

Eller Goller i Vejen - der er jeg også blevet pænt behandlet, når jeg har
haft brug for dem.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me