/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forsikring og kategorisering af MC type
Fra : André T.


Dato : 17-05-05 12:33

Fik mine forsikringspapire ind af døren, og har idag haft en længere snak
med Tryg omkring kategorisering af de forskellige MC'ere.
De fortalte at de udelukkede bruger MC-Revyen, til at kategorisere dem efter
Basis, Sport osv....

Jeg undre mig bare over hvordan fesk.en Kawasaki Z1000 2005, som har samme
effekt/pris som min (begge naked bikes), kan gå under Basis MC, når min
(Aprilia RSV 1000 Tuono) er en Sports-MC mærket med RØD....

Burde Kawa'en være Sport, eller burde min være Basis ? Eller er det mig der
er helt galt på den ?

Der er ca. 4.000,- i diff. (for mig), mellem Basis/Touring og Sports-MC, i
den pris-klasse.

«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2389 ©º°¨¨
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨



 
 
Jesper Nielsen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 17-05-05 13:40

Ja, det kan til tider være lidt sort med forsikringsselskabernes
kategoriseringer
Min erfaring siger at det kommer an på hvor meget plastik cyklen er
kapslet ind i.

Jeg har eksempelvis hørt at SV1000N og SV1000S ligger i to forskellige
kategorier.
Det giver jo heller ikke så meget mening. Udover at S'eren er
dyrere, men det er jo ikke prisen de kategoriserer efter.

Jeg tror ikke helt på dem når de siger at de udelukkende
kategoriserer efter MC-revyen. Jeg undersøgte for et par måneder
siden prisen hos Tryg for en 2004 Speed Triple. Den havde de
kategoriseret som "special mc", så den kostede en arm. De havde
nyprisen stående til 120.000, (den kostede ca. 200 sidste år) det
tyder jo også på at der er lidt rod i deres kategoriseringer.

Men hvis de ændrer noget i deres metoder, kan jeg ikke forstille mig
det bliver til vores (MC'ister/kundernes) fordel. Jeg er pænt
tilfreds med at min Hornet 900 ligger i basis kategorien, så jeg skal
ikke have lavet rav i noget.

Mvh.
Jesper
CB900F '03


Jacob Larsen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 17-05-05 19:06

"Jesper Nielsen" <jesper.bram@gmail.com> wrote in message
news:1116333588.723454.66380@g49g2000cwa.googlegroups.com
> Ja, det kan til tider være lidt sort med
> forsikringsselskabernes kategoriseringer
> Min erfaring siger at det kommer an på hvor meget plastik
> cyklen er kapslet ind i.
>
> Jeg har eksempelvis hørt at SV1000N og SV1000S ligger i
> to forskellige kategorier.
> Det giver jo heller ikke så meget mening. Udover at
> S'eren er
> dyrere, men det er jo ikke prisen de kategoriserer efter.

Det er vist ikke rigtigt. Prisforskellen på forsikring af de to modeller
afhænger kun af nyprisen, da den de koster hhv over og under 100.000kr. Da
jeg tidligere spurgte dem var de begge sport, men senere er de ifølge andre
blevet lavet om til touring begge to.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Kongsted (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Kongsted


Dato : 17-05-05 20:35

In article <428a31f6$0$79458$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> "Jesper Nielsen" <jesper.bram@gmail.com> wrote in message
> Det er vist ikke rigtigt. Prisforskellen på forsikring af de to modeller
> afhænger kun af nyprisen, da den de koster hhv over og under 100.000kr. Da
> jeg tidligere spurgte dem var de begge sport, men senere er de ifølge andre
> blevet lavet om til touring begge to.

Hmmm, jeg ringede til TRYG i december 2004 og der var sv1000s
kategoriseret som touring. Da jeg først ville få min cykel til marts
spurgte jeg om der ville være nogle ændringer på ovenstående i 2005 og
det ville der IKKE. Da jeg så fik cyklen i marts og ville forsikre den
var den - HOKUS POKUS - pludselig ændret til Sport og derved kr. 5.000
dyrere at forsikre :-/

Jeg har en skummel tanke om, at TRYG har spekuleret i at sætte prisen
op, da de helt sikkert har været velvidende om, at prisen på sv'erne
ville blive reduceret kraftigt i 2005 ...
--
Kongsted
sv1000s

Jacob Larsen (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 18-05-05 07:44

"Kongsted" <m_kongsted@hotmail.com> wrote in message
news:MPG.1cf465e54f10ad0b989684@news.tele.dk
> In article <428a31f6$0$79458$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> > "Jesper Nielsen" <jesper.bram@gmail.com> wrote in
> > message
> > Det er vist ikke rigtigt. Prisforskellen på forsikring
> > af de to modeller afhænger kun af nyprisen, da den de
> > koster hhv over og under 100.000kr. Da jeg tidligere
> > spurgte dem var de begge sport, men senere er de ifølge
> > andre blevet lavet om til touring begge to.
>
> Hmmm, jeg ringede til TRYG i december 2004 og der var
> sv1000s
> kategoriseret som touring. Da jeg først ville få min
> cykel til marts
> spurgte jeg om der ville være nogle ændringer på
> ovenstående i 2005 og
> det ville der IKKE. Da jeg så fik cyklen i marts og ville
> forsikre den
> var den - HOKUS POKUS - pludselig ændret til Sport og
> derved kr. 5.000 dyrere at forsikre :-/
>
> Jeg har en skummel tanke om, at TRYG har spekuleret i at
> sætte prisen
> op, da de helt sikkert har været velvidende om, at prisen
> på sv'erne
> ville blive reduceret kraftigt i 2005 ...

Det er ganske muligt. Sådan er forsikringsselskaber jo desværre.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Moller (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-05-05 15:20

Kongsted wrote:
> Jeg har en skummel tanke om, at TRYG har spekuleret i at sætte prisen
> op, da de helt sikkert har været velvidende om, at prisen på sv'erne
> ville blive reduceret kraftigt i 2005 ...

Tjaaaa... de har det nu også med at når man ringer og spørg pga. man
vil købe/flytte over hos dem, så er cyklen en Basis... og så snart man
forespørg om noget hos dem, efter man er blevet kunde, så er det pludselig
en sport. Det kan vores alle sammens Tonny f.eks. nikke genkenden til
omkring hans Fazer1000, efter han spurgte om hvad der skete når han blev
30 år... ingen ting, for den var nu en sport, og så kostede den det samme
som basis under 30 år.

Min egen Bandit 1200 står lige nu som en Basis, så jeg tør sgi ikke
ringe og spørge, og jeg har hørt fra andre Bandit 1200 ejere at deres nu
er en sport ?? og andre at den stadig er en Basis, så det er jo ikke til
at vide.

VH
Lars Molnit


Anders (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 20-05-05 20:29

Ha!

Ja undskyld, men jeg var SÅ tæt på at købe en SV650 istedet for min nye
Ducati SS800 - netop pga. forsikringsprisen! Det havde da været totalt
nedtur at købe SV'eren for derefter at indse, at forsikringspræmien nu er
steget til det samme som for Duc'en. Men den er nu altså også pæn dyr i
forsikring, når man ikke har noget anciennitet... men for dælen, den
er lækker at køre (og se!!!) på... )

vh
Anders



Jacob Larsen (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 20-05-05 21:12

"Anders" <anders.bang@remove_this.post1.tele.dk> wrote in
message news:428e3a70$0$63669$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Ha!
>
> Ja undskyld, men jeg var SÅ tæt på at købe en SV650
> istedet for min nye Ducati SS800 - netop pga.
> forsikringsprisen! Det havde da været totalt nedtur at
> købe SV'eren for derefter at indse, at forsikringspræmien
> nu er steget til det samme som for Duc'en. Men den er nu
> altså også pæn dyr i forsikring, når man ikke har noget
> anciennitet... men for dælen, den er lækker at køre
> (og se!!!) på... )
> vh
> Anders

Nu var det jo SV1000'eren der blev nævnt. SV650 har vist altid været
touring. Jeg har ikke prøvet 1000'eren, men 650'eren ligner nu også mere en
sportscykel end det rent faktisk er IMO. Om forsikringsselskaberne pludselig
kunne finde på at omkatagorisere denne cykel, kan man jo desværre ikke vide.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Henrik H. Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 17-05-05 14:45

André T. wrote:
> De fortalte at de udelukkede bruger MC-Revyen, til at kategorisere
> dem efter Basis, Sport osv....

den tror jeg sq ikke på.... men de kigger nok OGSÅ i mc-revuen (udover
skadestatistik mv)

>
> Jeg undre mig bare over hvordan fesk.en Kawasaki Z1000 2005, som har
> samme effekt/pris som min (begge naked bikes), kan gå under Basis MC,
> når min (Aprilia RSV 1000 Tuono) er en Sports-MC mærket med RØD....

hos dem - ellers hos mc revuen ?

>
> Burde Kawa'en være Sport, eller burde min være Basis ? Eller er det
> mig der er helt galt på den ?

Både Z1000 og Tuono er for mig = en sportsmaskine uden kåbe

>
> Der er ca. 4.000,- i diff. (for mig), mellem Basis/Touring og
> Sports-MC, i den pris-klasse.

ja det lyder jo som om at man du så skal købe en Z1000

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74



André T. (17-05-2005)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 17-05-05 23:34

>> Jeg undre mig bare over hvordan fesk.en Kawasaki Z1000 2005, som har
>> samme effekt/pris som min (begge naked bikes), kan gå under Basis MC,
>> når min (Aprilia RSV 1000 Tuono) er en Sports-MC mærket med RØD....
>
> hos dem - ellers hos mc revuen ?

Hos dem begge.

____

Har snakket med ham der står for kategoriseringen af Motorcykler hos Tryg,
samt Redaktør af MC-Revyen (Klavs Lyngfeldt) idag.
Klavs har fortalt dem, at det med Sport cykler i MC revyen ikke skal tages
som en målestok for kategoriseringen.
Fesk. en Yamaha XT660X med 48HK, er sat som sport i MC-Revyen, pga. Motard
dæk, og stor forbremse, men det gør den kun mere sikker at køre på, på
vejene !! Så skal man vel ikke straffes? Desuden har Klavs tilbudt Tryg, at
tage en dag, hvor de gik samtlige cykler igennem, og satte dem i kategori,
men har ikke fået respons.

> ja det lyder jo som om at man du så skal købe en Z1000

Hvis man kunne få en garanti for, den blev ved med at stå som Basis MC, så
måske
(den var faktisk nr. 2 på indkøbslisten, og meget tæt på nr. 1)


Nåå, men håbet om at få min ind som basis er slut, for Klavs siger at
Tuono'erne, er en af dem der trækker flest sorte striber ud af svingene på
Knutstorp (Racing4Fun) hehe....

«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2389 ©º°¨¨
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨





Janner (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 17-05-05 15:43



> Burde Kawa'en være Sport, eller burde min være Basis ? Eller er det mig
> der er helt galt på den ?


He He nøgagtigt samme diskution var jeg udefor her i foråret ... samme
sammenligninger endda *S*


/Jan

Tuono til fuld pris ved Teyg .. øv



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste