> > Vi var således i Herning for at kigge på biler i almindelighed - samt
din
> > S60R (jeg husker stadig lyden af Cayenne Turbo ned af langsiden :)
>
> Ok - he-he...
>
> Så bemærkede du vel også, at Porsche Carrera måtte trække til siden, og at
> Lotus Super Seven nakkede en halmballe, da jeg havde presset ham længe
nok..
>
)
Haha - nej det gjorde jeg ikke. Men jeg mindes om at have læst om det her???
> Det passede mig fint, da arrangøren af "kør med de kendte" (ejer en gul
TVR)
> startede med at spørge mig, om jeg overhovedet kunne køre bil, da jeg
> spurgte, om jeg kunne teste den nye Volvos S60R´s performance på bane
sammen
> med licenskørerne.
>
> ...SÅ KUNNE DE LÆRE DET..
)
Det var helt sikkert godt til bondeka'lene. Det må være sjovt at være lidt
undertippet når man ved hvad man selv kan og materiellet er iorden ;)
> I pitten kom der også nogle hen af kørerne og snakkede lidt - og beklagede
> sig lidt over, at årsagen til at de måtte trække sig var, at de jo måtte
> spare lidt på materiellet. Blandt andet bremsede jeg noget senere end dem
i
> kurverne - om det var fordi de var usikre på underlaget eller sparede
deres
> bremser ved jeg ikke - men det som Porsche Turbo og Corvette tog på
> langsiderne snuppede jeg igen i svingene....og så skal det siges, at for
> eksempel jo Corvetten heller ikke kunne stå fast før på den høje side af
100
> km/t. Ellers havde han taget endnu mere fra mig på langsiderne.
Ja - det er klart at AWD og turbo giver kæmpe fordele hvis man forstår at
holde på. De gode undskyldninger kan jeg regne ud var rigelige...
> Jeg tester ikke biler mere - men det var nu meget sjovt..
Det er en fejl!
> I øvrigt - "Advanced"-indstillingen er så hård, at den reelt kun kan
bruges
> med en 4-punkt-sele. Man hopper simpelthen for meget i sædet (også på
> motorvejen ved topspeed - begrænseren lukker ned ved 260 på Speedo), så
> derfor kørte jeg aldrig med mere end "Sport"-indstillingen.
Ja - det ved jeg - og det ved Hr. Gergely som har designet systemet også.
Den model vi prøvede var også uden advanced. Det er faktisk lidt farligt at
lave den så hård da man flytter bilens egenfrekvens (bliver højere). Det
betyder at affjedringen forstærker rystelser fra vejen så bilen kommer til
at hoppe hen over bestemte typer af ujævnheder. Ikke super smart.
> Det kan du jo lade gå videre..
)
De ved det :)
> > Efterfølgende er jeg så endt med at arbejde samme sted...
>
> Fedt..
>
> Er det stadig hende Kirsten, der er informationschef..?
Hmm - i DK eller her i Sverige. Jeg sidder i udviklingsafdelingen så jeg er
ikke sammen med de hotte marketingsfolk etc...
MVH EjS