Fortandhjul på Bol d'or
Fra : Jesper

Dato : 17-05-05 12:06

Hej

Jeg har et lille problem med min CB900 Bol d'or. Jeg skal have kæden og det
lille tandhjul foran af cyklen, men jeg er lidt i tvivl om gevindet ved
bolten der holder sidstnævnte fast. Er der ikke omvendt gevind på når kæde
og tandhjul sidder på venstre side af motoren? Dvs. jeg skal skrue med uret
for at få det af...?
Håber der er nogen der ved det inden jeg får ødelagt det hele....

Mvh. Jesper

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-05-05 14:56

"Er der ikke omvendt gevind på når kæde og tandhjul sidder på venstre side
af motoren"

Det bør det ikke være...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jesper Risskov Peder~

Dato : 17-05-05 16:24

Ok, grunden til at jeg har en mistanke om dette er at der i mit hoved vil
være fare for at det kan tandhjulet kan skrue sig selv af når man kører. Men
det er måske bare mig....
Er der mon nogen der har konkret erfaring med Bol d'oren?
Mvh. Jesper

Fra : PMH

Dato : 17-05-05 16:38

"Jesper Risskov Pedersen" <jesperrisskov@FJERNMIGhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:428a0c8b$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er der mon nogen der har konkret erfaring med Bol d'oren?
> Mvh. Jesper

Det har de her http://www.boldor.dk/

Måske kan du finde hjælp der..

Mvh
PMH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-05-05 07:19

"fare for at det kan tandhjulet kan skrue sig selv af når man kører"

Hmmm. Jeg ville jo mene det er lige er omvendt

Jeg har ikke egen erfaring. Men vi har da ikke mindre en 2 stk i klubben
(Raptor). Prøv at skrive til entet Kim eller Thomas...... Kim er nok den som
har størst erfaring...

Fra : StoneCold©

Dato : 17-05-05 22:48

"Jesper" <mig@her.com> wrote in message
> [...]
> uret
> for at få det af...?
> Håber der er nogen der ved det inden jeg får ødelagt det hele....

Sidst jeg skruede i boldor, skulle de 2 bolte vrides af på den normale måde,
og nej de skruer ikke sig selv af - har ihvertfald ikke oplevet det !

Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters

Fra : Christer Waleryd

Dato : 18-05-05 07:59

"Jesper" <mig@her.com> writes:

> [...]
> for at få det af...?
> Håber der er nogen der ved det inden jeg får ødelagt det hele....

Jeg har netop demonteret en 900 Boldor, og kan bekræfte at gevindet er
vanlig høire-gevind.
Bolten løsnes læt vha en mutter-trækker (jeg benyttet
trykluftvarianten). Med en muttertrækker utnytter man inertia
(træghet) i motoren til at løsne bolten.

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500

Fra : Jesper

Dato : 18-05-05 08:19

Ok, mange tak for svarene alle sammen Jeg ser om jeg kan få skruet
tandhjulet af...

Mvh. Jesper