Køb af MC i udlandet
Fra : Bogi Mouritsen

Dato : 17-05-05 09:38

Hejsa,

Hvis man (som jeg) påtænker at køre en længere tur gennem fjerne
kontinenter, kan det så betale sig at købe en MC i udlandet, og sælge
den der igen efter turen?

/B

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-05-05 12:00

Bogi Mouritsen wrote:
> Hejsa,
>
> Hvis man (som jeg) påtænker at køre en længere tur gennem fjerne
> kontinenter, kan det så betale sig at købe en MC i udlandet, og sælge
> den der igen efter turen?

Tjoh - måske. Jeg _tror_ det er mere farbart at købe en på grænseplader
her i landet (det skal så være en ny maskine har jeg læst). Efter turen
kan den sælges uden det store hastværk (til en deraf følgende bedre pris).

--
vh
Torben

Fra : anders majland

Dato : 17-05-05 18:44

Til sådan en tur skal del vel være en ny serviceret maskine som man tror på.
Det kan vel være lidt svært at finde på afstand...

> Tjoh - måske. Jeg _tror_ det er mere farbart at købe en på grænseplader
> her i landet (det skal så være en ny maskine har jeg læst). Efter turen
> kan den sælges uden det store hastværk (til en deraf følgende bedre pris).

Det tror jeg også er mere fornuftigt. En ny maskine (der lige er kørt til)
burde give de bedste forudsætninger for ikke at at skulle lave alt for mange
improviserede reperationer undervejs .... Og uden afgift er danmark et af de
billigste steder i verden at købe mc, hvis ellers modellen man ønsker
importeres ...

/A

Fra : Stephan Gamillscheg

Dato : 18-05-05 07:55

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in message news:<428a2ea2$0$79458$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> billigste steder i verden at købe mc, hvis ellers modellen man ønsker

Jeg har stillet samme spørgsmål tidligere, hvor jeg fik at vide, at
det med grænseplader ikke kan lade sig gøre. Er der nogen, der VED
noget om det - altså enten har prøvet det eller har undersøgt det?
Og hvad så med alle papirerne?
PS: Hvordan får man den hjem igen fra eksempelvis fjernøsten? Koster
fragt ikke en bondegård?

Mvh Stephan

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-05-05 09:34

Stephan Gamillscheg wrote:

> [...]
> Og hvad så med alle papirerne?
> PS: Hvordan får man den hjem igen fra eksempelvis fjernøsten? Koster

Jeg VED ikke noget - og undersøge det kan du vel selv. Jeg har læst at
den skal købes fra ny hos en forhandler, og må her i landet kun køres
fra hjemadresse til grænsen (og omvendt). Er det ikke et af de krav der
knækkede filmen for dig?

Jeg VED heller ikke hvad fragt koster - hvorfor spørger du ikke et
fragtfirma og desuden undersøger om du må sælge den derude, så du har
noget at beslutte udfra?

--
vh
Torben

Fra : anders majland

Dato : 18-05-05 12:00

> Jeg VED ikke noget - og undersøge det kan du vel selv.

Søg på grænseplader på www.retsinfo.dk - der er kun 2 hits så det skulle
være til at overse

Fra : anders majland

Dato : 18-05-05 17:29

> Søg på grænseplader på www.retsinfo.dk - der er kun 2 hits så det skulle
> være til at overse

Og drop det igen - jeg kiggede selv på de link der kom frem og de gav ikke
meget mening i denne sammenhæng. Men det lokale motorkontor burde kunne
finde svarene...

Men som jeg husker det er det får en man en plade der gældet et år og
køretøjet skal føres direkte ud af landet. Der kan tillades kortere ophold i
dk i perioden, men da skal både indrejse og forventet udrejse dato meldes
ved indrejse i landet.

Desuden kan det blive yderst bekosteligt at forsikre den. Jeg har priser
over 10kkr for en ansvarsforsikring.

/A

Fra : Richard

Dato : 17-05-05 15:43

Bogi Mouritsen wrote:

> Hvis man (som jeg) påtænker at køre en længere tur gennem fjerne
> kontinenter, kan det så betale sig at købe en MC i udlandet, og sælge
> den der igen efter turen?

I mange lande kan det være svært for en udlænding uden fast bopæl i landet
at tegne forsikring på et lokalt indregistreret køretøj. Det bør du
ihvertfald også undersøge, inden du handler

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK