Rusthåndtering - hjælp ønskes.
Fra : Jon Mørch

Dato : 16-05-05 14:44

Hej NG. Jeg har lidt rustproblemer med min gamle vectra. Jeg har skrevet
lidt om det og smidt billeder op her:
http://www.joenne.net/bil
Kort fortalt er det første gang jeg giver mig i kast med sådan noget, og vil
lige høre om min fremgangsmåde, samt indkøbte produkter er nogenlunde ok,
inden jeg går i gang med sliberiet. Svar gerne her, eller på mail. Al hjælp
påskønnes.

PFT. Jon Mørch

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-05-05 14:57

"Jon Mørch" <hangman_3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ok, inden jeg går i gang med sliberiet. Svar gerne her, eller på mail. Al

Til sådan en rustplet midt på en dør ville en punktsandblæser pistol være
ideel, hvis du altså har adgang til en kompressor.

Hvis jeg forstår dig ret, så vil du sprøjte Dinitrol på det afrensede metal
og så male ovenpå det ? - hvis det er rigtigt opfattet, så må svaret være
NEJ !

Den rigtige fremgangsmåde vil være at afrense til du har blankt metal -
derefter grundmale med noget zinkholdigt grundmaling - gerne noget
"selvgalvaniserende" - Galvafroid er et godt produkt - derefter kan du
spartle, slibe og male med lak i bilens farve.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jon Mørch

Dato : 16-05-05 16:28

> Hvis jeg forstår dig ret, så vil du sprøjte Dinitrol på det afrensede
> metal og så male ovenpå det ? - hvis det er rigtigt opfattet, så må svaret
> være NEJ !

Ok. Der står ellers "overmalbar" på dåsen med dinitrol. Men du vil anbefale
Galvafroid? Hvilken kæde fører det?

Tak for din hjælp.

MVH. Jon Mørch

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-05-05 17:56

- Galvafroid er et godt produkt - derefter kan du
> spartle, slibe og male med lak i bilens farve.

Du må IKKE male med cellulose-lak på Galvafroid, det står også med småt på
dåsen, been there done it, det holder NADA :((((. Autolak er cellulose-lak.
En rigtig zink-grunder er vejen frem, de fås allesteder T.Hansen,HNyborg....
..

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-05-05 19:50

> [...]
> dåsen, been there done it, det holder NADA :((((. Autolak er
> cellulose-lak. En rigtig zink-grunder er vejen frem, de fås allesteder

Jeg havde nu også tænkt mig at spartle og slibe oven på Galvafroid'en - med
noget "ikke cellulose" baseret spartelmasse ? - og så lakere oven på det ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-05-05 22:45

> Jeg havde nu også tænkt mig at spartle og slibe oven på Galvafroid'en -

Efter mine erfaringer bruger jeg det ikke mere, du må godt få resten af
dåsen :(, en zink-holdig grunder er vejen frem.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 16-05-05 15:39

"Jon Mørch" <hangman_3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ok, inden jeg går i gang med sliberiet. Svar gerne her, eller på mail. Al

Hej

Så vidt jeg kan se så mangler du noget spartel - og det bliver der vist
rigeligt brug for

Regn ikke med at det holder længe før det begynder at boble igen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-05-05 18:06

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Regn ikke med at det holder længe før det begynder at boble igen

Jeg har også min tvivl der hvor det ser ud til at komme indefra,
dørbund,skærmkant, men eller hvis man renser til REN plade på "pletten"+
rundt om, og grunder ordentligt, skal det nok holde.
BTW. Det er en go' ide at overholde de tørretider som står på dåserne. Nok
derfor du ikke kan få det til at holde ;).

Fra : David Bjergsø

Dato : 17-05-05 10:43

> [...]
> ok, inden jeg går i gang med sliberiet. Svar gerne her, eller på mail. Al

Hvis det skal holde permanent så gå ind på www.por15.dk det holder altså ...
prøv evt. at søge på google på por15 og se hvad andre siger.

mvh

David

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-05 15:55

David Bjergsø skriver:

> Hvis det skal holde permanent så gå ind på www.por15.dk det holder altså ...
> prøv evt. at søge på google på por15 og se hvad andre siger.

Underligt at man ikke maler alle biler med den slags.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jon Mørch

Dato : 17-05-05 20:23

Udemærket por15 starter kit bestilt. Så må vi se om jeg kan finde ud af at
bruge det takker meget for hjælpen.

Jon

Fra : David Bjergsø

Dato : 18-05-05 08:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Underligt at man ikke maler alle biler med den slags.....

Så ville der jo ikke være noget for pladsesmeden at tage sig af ...