Flænge i Kaleche
Fra : Torben Henriksen

Dato : 15-05-05 23:38

Jeg har været uheldig og fået en flænge i et af mine vinduer i min kaleche
den er ca. 3 cm x 2 cm (vinkel) nogen der ved hvordan man bedst kan
reparerer den så det ses mindst muligt, tape duer ikke da ses for meget.
Findes der et vidundermiddel, eller skal jeg gå den tunge gang til
sadelmageren
for at få sat en ny i.

vh/Torben H

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-05 07:28

"Torben Henriksen" <torbh@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> reparerer den så det ses mindst muligt, tape duer ikke da ses for meget.
> Findes der et vidundermiddel, eller skal jeg gå den tunge gang til

Nej, der er ikke ret meget at gøre. Det enester er at lime et andet stykke
i, men det vil kunne ses meget tydeligt, og det vil nok ikke holde på
længere sigt. det er svært at lime på det stads.

Men kan du eller familien ikke lave det selv?

Ny rudefolie er utrolig blødt og kræver ikke nogen voldsom symaskine. En
almindelig, fornuftig symaskine kan sagtens sy i både stof og rudefolie. Det
er forbavsende så blødt det er, det er føst når sol og vejr får fat, at det
bliver hårdt.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-05-05 08:08

Enig,

min gamle sprayhood var blevet mør i nogle af sømmene og det friskede
svigermor lige op på maskinen. Hvis man er lidt ferm til at sy, så er det
meget nemt og rude-folien kan købes i mange velassorterede shipshops.

Husk Det normale sytråd bliver mørt efter nogle år med sol og salt, så du
skal bruge noget specielt tråd, der kan tåle miljøet. Dette sytråd kan også
købes i bådshop'en. Jeg har i hvert fald købt en rulle i tempo.

Bjarke

snip

Fra : Torben Henriksen

Dato : 16-05-05 14:21

> [...]
Det
> er forbavsende så blødt det er, det er føst når sol og vejr får fat, at

Tak for tipset Så må jeg prøve at overtale konen, hun har en god stor
symaskine som kan en hel del så det kan den vel også klare det, eneste hage
sådan en kaleche er noget stort og uhandigt noget, men hvad det er så
ikke mit problem.

vh/ Torben H

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-05-05 10:27

> [...]

hage
> sådan en kaleche er noget stort og uhandigt noget, men hvad det er så

Størrelsen er naturligvis et problem. Men en hvilken som helst symaskine,
som kan klare en tredobbelt søm i f.eks. denimstof, kan også sy din
sprayhood.

Samtidig slipper du også for ventetiden. Jeg har lige været hos en
sadelmager i sidste uge, og der var ventetid helt frem til ultimo august

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Torben Henriksen

Dato : 17-05-05 16:40

> [...]

> Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.
> Helt ny, alt er med i pakken. Nyprisen er næsten kr 1000,-

Nu har jeg overgivet problemet til konen, hun har en systue så det er
ikke noget problem siger hun.
Hun har lige syet nye hynder til båden i Læder Look med godt resultat
Her på disse kanter skal man heller ikke snakke til en sadelmager
1-2 md. ventetid, sådan er det bare

vh/Torben H.