Stationcar på gule plader ?
Fra : ab©

Dato : 15-05-05 21:18

Nogen, der har oplysninger om, hvilke biler der (som fabriksnye) kan købes
på gule plader ?

Også gerne oplysninger / links til hvilke retningslinier, der er gældende.

ab

Fra : Non-Desperado

Dato : 15-05-05 21:45

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev:

>Nogen, der har oplysninger om, hvilke biler der (som fabriksnye) kan købes
>på gule plader ?

Det letteste vil være at gå ind på et mærkes officielle
hjemmeside og se under erhvervsvogne.

Desuden vil jeg tro at de fleste mærkers stationcars (næsten
uanset model) vil kunne fås i en van-version.

--
Non-Desperado

Børnepornografi, Slagermusik og selvbestaltede
netbetjente burde meldes til politiet

Fra : ab©

Dato : 18-05-05 20:20

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse >

> Det letteste vil være at gå ind på et mærkes officielle
> hjemmeside og se under erhvervsvogne.

Det havde jeg prøvet - det drejer sig om Saab 9-5, deres side viste ikke
noget om andet end personbiler.

ab

Fra : Non-Desperado

Dato : 19-05-05 09:19

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev:

>Det havde jeg prøvet - det drejer sig om Saab 9-5, deres side viste ikke
>noget om andet end personbiler.

Det har du ret i, men en Estate skulle kunne indrettes som Van,
har du prøvet at kontakte Saab ?

De burde jo vide om det kan lade sig gøre.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi.
Jo mere vi ved, desto mere glemmer vi.

Fra : Q

Dato : 16-05-05 00:17

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Også gerne oplysninger / links til hvilke retningslinier, der er gældende.

Retningslinier i forb. med hvad?

Udover vægtafgift kommer du til at betale en 5-6K årligt i såkaldt
udligningsafgift for privat brug af gulpladebiler.. Såeh.. Hvis det er en
bil i den billigere ende bør du nok lige overveje de gule plader en ekstra
gang.. Det er ikke sikkert det kan betale sig..

Samtidig skal du være klar over at visse biler ( specielt MPVere ) bliver
leveret til DK som personvogne og derefter strippet ned til
varevognsmodellen.. dvs. elruder bag i bliver blokeret, der bliver sat noget
adskillelse op ( plade bag førersædet ) og bagsæderne bliver fjernet..

Stortset alle stationcars leveres også som gulpladebiler..

/peter

Fra : Thomas

Dato : 16-05-05 10:31

> [...]
> er en bil i den billigere ende bør du nok lige overveje de gule
> plader en ekstra gang.. Det er ikke sikkert det kan betale sig..

Det gælder kun for biler efter 4. md. 1998.

> [...]
> varevognsmodellen.. dvs. elruder bag i bliver blokeret, der bliver
> sat noget adskillelse op ( plade bag førersædet ) og bagsæderne

Selvfølgelig - man må jo ikke bruge bagsæderne. Ofte bliver stikkene til
el-ruderne dog blot pillet af.

--
Thomas Krath

Fra : Non-Desperado

Dato : 16-05-05 13:03

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev:

>Det gælder kun for biler efter 4. md. 1998.

Det lå lidt i svaret, da der oprindeligt blev spurgt til
fabriksnye biler.

Fra : anders majland

Dato : 17-05-05 08:46

> Det lå lidt i svaret, da der oprindeligt blev spurgt til
> fabriksnye biler.

Men den høje strafafgift er kun for "tunge" gulpladebiler. Jeg kan ikke
huske sammenhængen mellem vægt og afgift men mener at den når den fulde
størrelse ved 2ton (hvor reg. afgiften er lavest).

Fra : ab©

Dato : 18-05-05 20:28

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Retningslinier i forb. med hvad?

Gulplade-biler - har hørt, at der skal være et forhold mellem en bils
lasteevne / lastrums størrelse ?

ab