/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBF 250...
Fra : television-begbie-20~


Dato : 15-05-05 21:09

Selv om denne MC har været på markedet i et godt stykke tid har jeg
endnu ikke set en hos en forhandler eller på gaden...

Prismæssigt ligger den selvfølgelige uheldigt tæt på GS500'en, men den
er vel også en noget mere moderne cykel. Hvis den bare var 5 eller 10K
billigere vil den sikkert være noget mere populær herhjemme.

De laves godt nok i Brasilien, men det forringer vel heller ikke
kvaliteten af en moderne Honda i forhold til japanskbyggede cykler?

 
 
Richard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-05-05 22:27

television-begbie-20th wrote:

> Selv om denne MC har været på markedet i et godt stykke tid har jeg
> endnu ikke set en hos en forhandler eller på gaden...


De er sikkert gået direkte ud til køreskolerne

> Prismæssigt ligger den selvfølgelige uheldigt tæt på GS500'en, men den
> er vel også en noget mere moderne cykel. Hvis den bare var 5 eller 10K
> billigere vil den sikkert være noget mere populær herhjemme.

Sikkert; men det lader til, at kombinationen af høje mc-afgifter selv for
de mindste/billigste kvalitetscykler og et lille marked gør det svært at
få små cykler hjem til en ordentlig pris. I stedet får vi så nogle få
modeller i 5-600cc -klassen, som kan sælge i et omfang, så fabrikkerne
gider handle med DK :-/

> De laves godt nok i Brasilien, men det forringer vel heller ikke
> kvaliteten af en moderne Honda i forhold til japanskbyggede cykler?

Ikke nødvendigvis, men det må tiden så vise. Som andre japanske fabrikker
laver Honda "regionale" modeller rundt omkring i verden. Hornet'en fx i
Italien, hvor TransAlp'en vist også startede, mens SLR650/FX650 Vigor blev
lavet i Spanien, på de tidligere Montesa-fabrikker. CBR125R bliver lavet i
Thailand. Etc etc. Yamaha har også udvikling og produktion i Italien;
SZR660 og BT1100 Bulldog'en er opstået der.

Brasserne laver iøvrigt også en kæk lille NX4 (Falcon) - der måske kendes
som udlejningscykel i Tyrkiet - en 400cc efterfølger for NX650 Dominator.
Produktionen af Domien blev i sine sidste leveår flyttet fra Japan til
Italien, hvilket kvaliteten af fx lak skulle have lidt under iflg div.
tyske brugttest. Men det var i midten af '90erne, så kan jo være blevet
bedre til at styre kvaliteten siden...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Begbie (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 16-05-05 15:30

> Sikkert; men det lader til, at kombinationen af høje mc-afgifter selv for
> de mindste/billigste kvalitetscykler og et lille marked gør det svært at
> få små cykler hjem til en ordentlig pris. I stedet får vi så nogle få
> modeller i 5-600cc -klassen, som kan sælge i et omfang, så fabrikkerne
> gider handle med DK :-/

Ja, prisfastsættelsen af MC'er efter de er blevet pålagte de danske
afgifter er stadig lidt af en gåde for mig. Jeg ved at det er svært at
sammenligne udenlandske MC priser med de danske, men i UK koster CBF500'en
£3749 - kun £400 mere end CBF250'en. I DK koster CBF500'en 90K - 40K mere
end CBF250...

Er det importøren der tjener på Honda navnet, eller har de på forhånd
opgivet det danske marked?


MKS - 74 (16-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-05-05 16:28

On Mon, 16 May 2005 14:30:27 +0000 (UTC), y2j66_99@yahoo.dk (Begbie)
wrote:

>Jeg ved at det er svært at
>sammenligne udenlandske MC priser med de danske, men i UK koster CBF500'en
>£3749 - kun £400 mere end CBF250'en. I DK koster CBF500'en 90K - 40K mere
>end CBF250...
>
>Er det importøren der tjener på Honda navnet, eller har de på forhånd
>opgivet det danske marked?

Nok næppe det første i hvert fald, lad os tage et eks. f.eks
CBF500'eren og regne lidt bagud idet det er mest illustrativt. 90.000
kr i udsalgspris svarer til 38.990 før afgift, denne pris er inkl.
moms, den trækker vi lige fra, så er vi nede på 31.191kr og i denne
sum er den den tvunge forhandleravance på 9% indeholdt, den trækker vi
også lige fra, tilbage er så 28.615 kr (ca. £2615) som "råpris" ab
fabrik. Trækker vi UK-VAT (17.5%) fra den britiske pris som iøvrigt
officielt er £3999 (http://www.honda.co.uk/motorcycles) for CBF500 ABS
der er den Hondaimportøren udbyder er vi nede i £3403, selvom det
naturligvis er svært at sige hvad den britiske avance er, tror jeg
godt man kan konkludere at Nellemann ikke tjener stort på lige den
model . De ca. £600 i forskel på de 2 modeller i UK ville iøvrigt
ca. svare til en dansk forskel på 20.000 i udsalgspris!

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Richard (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-05-05 17:17

Begbie wrote:

> Ja, prisfastsættelsen af MC'er efter de er blevet pålagte de danske
> afgifter er stadig lidt af en gåde for mig. Jeg ved at det er svært at
> sammenligne udenlandske MC priser med de danske, men i UK koster CBF500'en
> £3749 - kun £400 mere end CBF250'en. I DK koster CBF500'en 90K - 40K mere
> end CBF250...

Netop...

> Er det importøren der tjener på Honda navnet, eller har de på forhånd
> opgivet det danske marked?

...spørg dem begge, Honda og importøren

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste