BX 19 GTI og mine grå hår?
Fra : Henning Lund

Dato : 15-05-05 19:52

Er der nogen her i gruppen der har en splittegning over koblingskablet
hvor det er monteret på koblingsarmen?
Jeg kan bare ikke se hoved eller hale i det ang. justering.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : alexbo

Dato : 16-05-05 08:52

"Henning Lund" skrev

> Er der nogen her i gruppen der har en splittegning over koblingskablet
> hvor det er monteret på koblingsarmen?
> Jeg kan bare ikke se hoved eller hale i det ang. justering.

Kablet sidder på et vinkelbeslag, i den anden ende af det er der en
justerbar pind.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-05 09:23

alexbo skrev:

> Kablet sidder på et vinkelbeslag, i den anden ende af det er der en
> justerbar pind.

Kablet har et øje som kroges på koblingsarmen, der er ikke noget at
justere.

Fra : Peder\(2770\)

Dato : 16-05-05 09:55

Har sendt dig mail!
Se her:
http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=8710

Fra : Allan Bojesen

Dato : 16-05-05 10:07

> Kablet har et øje som kroges på koblingsarmen, der er ikke noget at
> justere.

Øjet skal "kroges" på øverst på pedalen i kabinen. Den anden ende, den
med klodsen, skal igennem et vinkelbeslag og spændes på en arm der via
en justeringsanordning trykker på udrykkerarmen. Ellers er der lavet
noget hjemmesløjd på et tidspunkt.

Allan Bojesen

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-05 10:23

Allan Bojesen skrev:

> [...]
> med klodsen, skal igennem et vinkelbeslag og spændes på en arm der via
> en justeringsanordning trykker på udrykkerarmen. Ellers er der lavet

Jeg er sikker på det ikke er samme type gearkasse så, da kablet sidder
fast med en rund bøjle på gearkassen, bøjlen spændes omkring en af de to
runder plastikdimser der sidder på kablet, plastikdimserne ligner en af
de dåser man får hårvoks i, blot de er en anelse mindre, kablet hægtes
på armen med et øje ude o motorrummet, i armen er der et hak som passer
perfekt til øjet.

Fra : alexbo

Dato : 16-05-05 10:01

"Henning Lund" skrev

> Kablet har et øje som kroges på koblingsarmen, der er ikke noget at
> justere.

Det er heller ikke det jeg skriver.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-05 10:23

alexbo skrev:

> Det er heller ikke det jeg skriver.

Hvad skriver du så?

Fra : alexbo

Dato : 16-05-05 10:40

"Henning Lund" skrev

> Hvad skriver du så?
Jeg skriver at der er en justerbar pind i den anden ende af den arm kablet
sidder på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-05 10:57

alexbo skrev:

> Jeg skriver at der er en justerbar pind i den anden ende af den arm
> kablet sidder på.

Ja der er et øje som sidder på armen i gearkassen, efter øjet er der en
gevindstang på ca 3 cm. på den stang sidder der en rund metalklods som
er spændt til med en 6 mm møtrik, hvilken funktion den har kan jeg ikke
se, men vil formode kablet passer over på en anden model da klodsen
_ikke_ har forbindelse til noget som helst.

Fra : NS

Dato : 16-05-05 12:04

Henning Lund wrote:

> [...]
> se, men vil formode kablet passer over på en anden model da klodsen
> _ikke_ har forbindelse til noget som helst.

Klodsen er en vibrationsdæmper.

NS

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-05 12:26

NS skrev:

> Klodsen er en vibrationsdæmper.
>
> NS

Jamen der er jo en løsning på alt, tak for svaret nu kan jeg sove i nat.

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-05 10:58

alexbo skrev:

> Jeg skriver at der er en justerbar pind i den anden ende af den arm
> kablet sidder på.

Hov ja der er en justerbar pind mellem de to arme, er det ikke det du
mener? Pinden består at en bolt med et kuglehoved oppe på enden.

Fra : alexbo

Dato : 16-05-05 11:26

"Henning Lund" skrev

> Hov ja der er en justerbar pind mellem de to arme, er det ikke det du
> mener?

Jo, jeg frygtede ellers at jeg måtte opgi, udover at køre ud og pege på
pinden synes jeg ikke jeg kunne komme længere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-05 11:51

alexbo skrev:

> Jo, jeg frygtede ellers at jeg måtte opgi, udover at køre ud og pege
> på pinden synes jeg ikke jeg kunne komme længere.

Jamen så er jeg jo ikke tosset når jeg sagde at der ikke var noget på
kablet, jeg kan se bolten kæntrer en smule når man træder koblingen ned,
er det normalt da den er "kuglestyret" eller er det slid?
Jeg takker for de andre svar.