Råd /erfaringer om suzuki Alto ...
Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 14-05-05 20:51

Når nu min bil skal skrottes om 5 mdr.. hvis altså den kører så længe.
Så har jeg overvejet at købe suzuki alto 1,1 GL 63 hk.... og håber der
er nogen som vil gi deres råd / erfaring omkring dét.... Jeg skal køre
ca. 120-150 km dagligt..."så billigt som muligt..." !
Venlig hilsen Lonnie

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-05-05 01:09

Lonnie Holmberg wrote:
> [...]
> er nogen som vil gi deres råd / erfaring omkring dét.... Jeg skal køre
> ca. 120-150 km dagligt..."så billigt som muligt..." !

Det tror jeg du bliver træt af. Hvad kører du i nu?

Mvh.

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 15-05-05 10:46

"Lars L. Hansen" skriver:

> Det tror jeg du bliver træt af. Hvad kører du i nu?
>
> Mvh.

Lonnie :Ford escort 1,6...... har dog nu "matis" i kiggerten istedet....
Mvh.

Fra : Sluppermand

Dato : 15-05-05 02:51

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre
> ca. 120-150 km dagligt..."så billigt som muligt..." !

Vi flyttede på "landet" for lidt over et år siden og anskaffede en
Suzuki Alto som nr. 2 bil. Den kører min. 156 km om dagen og det
klarer den fint. Den er driftssikker og rimelig økonomisk. Det er
ingen racerbil, men den klarer det den skal uden problemer. Den kan
sagtens gøre sig gældende på motorvejene og behøver ikke at ligge i
"sneglesporet" hele tiden.Det er min hustru der kører den dagligt, jeg
bruger den lejlighedsvis, men ville ikke bryde mig om at køre den hver
dag udelukkende på grund af mine "lange stænger". Med en højde på 186
cm synes jeg at førersædet mangler et enkelt hak, men alt andet lige
er det en fin bil til prisen i vort afgiftsplagede land. Svjh koster
Altoen 265,- kr i halvårlig afgift.

Ellers skulle du måske kigge på en VW Lupo. Den har en endnu bedre
brændstoføkonomi, men er dyrere i anskaffelse. Om det på sigt kan
betale sig, tvivler jeg på.
Hvis du køber fra ny, har Altoen 3 år/100000 km garanti, jeg ved ikke
hvad Lupoén har.

Mvh
Kent

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 15-05-05 10:53

Sluppermand skriver:

> [...]
> betale sig, tvivler jeg på.
> Hvis du køber fra ny, har Altoen 3 år/100000 km garanti, jeg ved ikke

ja...måske på længere sigt efter 6-8 år er lupo billigere .... tak for din
erfarring. VH Lonnie

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 08:31

> [...]
> er nogen som vil gi deres råd / erfaring omkring dét.... Jeg skal køre
> ca. 120-150 km dagligt..."så billigt som muligt..." !

Kig på den nye VW Fox som skulle komme til DK inden så længe... Startpris
ca. 125000 kr. - ja så gider man sku ikke kigge efter billige småbiler fra
Suzuki, Hyundai, Kia, Deawoo/Chevrolet mere....

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-05 07:27

On Sun, 15 May 2005 09:30:37 +0200, "Mikkel" <-> wrote:

>Kig på den nye VW Fox som skulle komme til DK inden så længe... Startpris
>ca. 125000 kr. - ja så gider man sku ikke kigge efter billige småbiler fra
>Suzuki, Hyundai, Kia, Deawoo/Chevrolet mere....

Bare fordi der er et VW ude på snuden? Come on...

Hans Pedersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-05 07:45

Hans Pedersen skriver:

> Bare fordi der er et VW ude på snuden? Come on...

Måske, FDM skriver også pænt om den...
http://www.fdm.dk/motor/pdf/05-2005/42-43.pdf

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 16-05-05 11:26

Hejsa!

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hans Pedersen skriver:

> Måske, FDM skriver også pænt om den...
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/05-2005/42-43.pdf

De skriver også at man bør vælge den "store" 1.4 model
til lidt over 140.000,-
Det er ligepludselig 20K mere end de dyreste konkurrenter
fra klassen.

Noget helt andet er at de kun mener man skal tage 1.4 fordi der
er ESP.... det system er FDM _meget_ oppe at køre over.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-05-05 08:04

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Bare fordi der er et VW ude på snuden? Come on...

My point, den er lavet i Brasilien el Mexico?, og de biler som kommer/kom
der fra, fx Fård Æskelort LX hvis nogen husker, har da pt. ikke været noget
at råbe hurra for :(.
Lad os nu se&prøve den in real, inden der dømmes.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 20:00

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> My point, den er lavet i Brasilien el Mexico?, og de biler som kommer/kom
> der fra, fx Fård Æskelort LX hvis nogen husker, har da pt. ikke været
noget
> at råbe hurra for :(.

Hm, jeg håber ikke udlandet ser på danmark med samme øjne at hvis der har
været dårlig erfaring med et firma i danmark, så er alt hvad der kommer fra
danmark noget skod.

> Lad os nu se&prøve den in real, inden der dømmes.

Lige netop.

--
Tom

Fra : Nicolaj C.

Dato : 15-05-05 08:57

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> wrote in message
> [...]
> er nogen som vil gi deres råd / erfaring omkring dét.... Jeg skal køre
> ca. 120-150 km dagligt..."så billigt som muligt..." !

Hvad med en Matiz
http://www.chevrolet.dk/models/matiz_55/t0_index_0.htm
Alto'en er gammeldags synes jeg. Ellers den ny Swift.

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 15-05-05 10:57

"Nicolaj C." skriver:

> "Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> wrote in message
> >
> Hvad med en Matiz
> http://www.chevrolet.dk/models/matiz_55/t0_index_0.htm
> Alto'en er gammeldags synes jeg. Ellers den ny Swift.

Matis ....dén tiltaler mig mere end Alto... tak

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-05-05 21:11

On Sun, 15 May 2005 11:57:06 +0200, Lonnie Holmberg <ladyhawk@aub.dk>
wrote:

>"Nicolaj C." skriver:

>Matis ....dén tiltaler mig mere end Alto... tak

Og hvis du ser den nye Swift, tiltaler den dig formentlig endnu mere!

MVH
Kent Glerup

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 15-05-05 22:09

> Og hvis du ser den nye Swift, tiltaler den dig formentlig endnu mere!
>
> MVH
> Kent Glerup

Dén er sikkert for dyr.....
MVH Lonnie

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-05-05 23:12

Lonnie Holmberg wrote:

> Dén er sikkert for dyr.....

SKAL det være en ny bil? Jeg mener, 100 km om dagen er 20.000 om året,
hvis vi kun regner arbejdsdage. Så på den måde er det ikke så meget. På
den anden side er det langt nok til at man hurtigt kunne blive træt af
at køre i en lille sejlende og støjende potte.
Hvis budgettet er omkring 100.000, er der også interessante muligheder
på brugtmarkedet.

Mvh.

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 16-05-05 09:27

"Lars L. Hansen" skriver:

> [...]
> at køre i en lille sejlende og støjende potte.
> Hvis budgettet er omkring 100.000, er der også interessante muligheder

Ny.. nej ikke nødvendigvis... men max 3-4 år gammel, køre langt på literen,
billig i afgift og billig i forsikring (alka).... lige nu har jeg en ford
escort 1,6 fra 91` hvor kun ansvar koster 8000 årligt... altoèn kan jeg få
forsik. både kasko og ansvar for 6000 kr. Langt på literen, fordi jeg
hellere vil bruge dé sparede benzin penge på afdrag til bilen. Hvordan
bilen iøvrigt ser ud, må jeg jo så gå på kompromi med. for jeg er faktisk
"forelsket" i skoda fabia 1,4TDI PD Ambiente 75 hk... og jeg tør ikke købe
privat...
VH Lonnie

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-05 19:40

> [...]
> escort 1,6 fra 91` hvor kun ansvar koster 8000 årligt... altoèn kan jeg få
> forsik. både kasko og ansvar for 6000 kr. Langt på literen, fordi jeg

Hej Lonnie. Med de km ville jeg helt klart kigge efter en nyere brugt Toyota
Yaris (Diesel). En kvik og komfortabel bil, der klarer over 20 km/l. Der er
3 års garanti på bilen, og så er den iflg. svnskerne én af de sikreste i
klassen - hvilket jo også betyder noget, med så mange daglige kilometer på
vejene.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-05-05 21:12

Lonnie Holmberg wrote:

> [...]
> escort 1,6 fra 91` hvor kun ansvar koster 8000 årligt... altoèn kan jeg få
> forsik. både kasko og ansvar for 6000 kr.

Du må også kunne få en bedre deal på escorten.

> Langt på literen, fordi jeg
> hellere vil bruge dé sparede benzin penge på afdrag til bilen.

Overvej om det kan betale sig. Det kan være at de større afdrag bliver
spist op af et overdrevent værditab i forhold til bilens nypris. Flere
af de biler der er nævnt, er vist i fare for at afskrive stort.

> [...]
> "forelsket" i skoda fabia 1,4TDI PD Ambiente 75 hk... og jeg tør ikke købe

Det er ellers ikke så farligt - især ikke hvis du kigger efter nyere
biler, hvor rust ikke er et problem.

Mvh.

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 17-05-05 21:51

"Lars L. Hansen" skriver:

> Overvej om det kan betale sig. Det kan være at de større afdrag bliver
> spist op af et overdrevent værditab i forhold til bilens nypris. Flere
> af de biler der er nævnt, er vist i fare for at afskrive stort.
>

> Jo.. men min tanke var bare at købe en nyere bil, og så køre dén, til dén ikke
> ká mer...
> Dén må ikke koste mere end 1200 i afdrag md. ved udbetaling højst 30.000 og
> resten skal jo være så billigt som muligt..

LH