VHF DSC og AIS
Fra : Arne Sveiep Knudsen

Dato : 13-05-05 22:35

Hvor kan jeg få kjøpt VHF DSC med direkte telefonopprigning og med AIS
(class B). Det vil si at den sender ut opplysninger om min posisjon, fart,
kurs mm. to ganger i minuttet. Jeg antar at det er VHF-radioen som sender
ut disse opplysninger i AIS-systemet, eller er det annet utstyr som sender
ut slike opplysninger.

Arne

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 14-05-05 08:42

"Arne Sveiep Knudsen" <arkmarin@c2i.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ut disse opplysninger i AIS-systemet, eller er det annet utstyr som sender

Jeg har lige læst en artikel i det seneste nummer af Practical Boat Owner
(June 2005), hvori succesfulde tests med AIS-udstyr til fritidsfartøjer blev
omtalt. Der stod endvidere, at måske kan udstyret købes allerede ved det
kommende London Boat Show. Så er det mon noget, der overhovedet er i
handelen på nuværende tidspunkt?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på: