Hvor hurtigt....
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 13-05-05 21:09

....Sejler jeg når jeg kan sejle fra Ordrup Næs til NekselØ på 23 minutter?

Nogen med en GPS eller det levende søkort - eller blot et bud?

Fra : Martin [5220]

Dato : 13-05-05 21:30

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev

> ...Sejler jeg når jeg kan sejle fra Ordrup Næs til NekselØ på 23 minutter?

Mit bud vil være ca 19,5 km/t da afstanden ca. er 7,5 km.

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Torben Bach

Dato : 13-05-05 21:39

Martin / Fårevejle wrote:
> ...Sejler jeg når jeg kan sejle fra Ordrup Næs til NekselØ på 23
> minutter?
>
> Nogen med en GPS eller det levende søkort - eller blot et bud?

Umiddelbart - uden at kende dit præcise afgangssted og ankomststed, så vil
distancen være ca. 7,7 sømil, hvilket giver en fart at 0,33 sømil pr. minut
x 60 minutter = ca. 20 knob.
Ikke dårligt i det badekar, jeg har set i dk.binaer

Mvh
Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Torben Bach

Dato : 13-05-05 21:41

Torben Bach wrote:

> [...]
> sømil pr. minut x 60 minutter = ca. 20 knob.
> Ikke dårligt i det badekar, jeg har set i dk.binaer

Omregnet til km/t kan du gange 20 knob med ca. 1,8 = ca. 36 km/t
Det er lige før, at du kan følge med Maren Mols.

Torben

Fra : Carsten Holck

Dato : 13-05-05 22:02

Torben Bach said the following on 13-05-2005 22:40:

> Omregnet til km/t kan du gange 20 knob med ca. 1,8 = ca. 36 km/t
> Det er lige før, at du kan følge med Maren Mols.
Tja, xx Mols løber 40+ knob så der er lidt endnu.
Vores MOB gummibåd med 60hk løbet ca 30knob med 2personer ombord, så det
burde kunne gøres bedre, måske er der brug for at kigge på motortrimmet.

/carsten

Fra : Carsten Holck

Dato : 14-05-05 19:47

Torben Bach said the following on 13-05-2005 22:38:

> [...]
> x 60 minutter = ca. 20 knob.
> Ikke dårligt i det badekar, jeg har set i dk.binaer

Jeg får det da ikke til mere end 4.1sm ?
hvilket giver ca 11knob

/carsten

Fra : Martin [5220]

Dato : 14-05-05 20:22

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg får det da ikke til mere end 4.1sm ?
> hvilket giver ca 11knob

Næ, det gjorde jeg heller ikke

Hvordan får du den store afstand Torben ?

Fra : Torben Bach

Dato : 14-05-05 20:39

Martin [5220] wrote:

> Næ, det gjorde jeg heller ikke
>
> Hvordan får du den store afstand Torben ?

Som jeg skrev, så kender jeg ikke dit afgangspunkt og ankomstpunkt, men hvis
jeg bare trækker stregen fra Ordrup Næs til havnen på Nekselø, får jeg også
kun 4,1 sømil.

Det giver jo et helt andet regnskab: 0,178 sømil pr. minut x 60 = 10,7 knob
= ca. 19,2 km/t

Resultatet bliver nok lidt ringere, hvis man kun trækker stregen fra spids
til spids = ca. 3,5 sømil = 0,15 sømil x 60 = 9,1 knob = km/t (9,1 x 1,8) =
16,4 km/t.

Ud fra fotos af fartøjet og motoren, burde du kunne gøre turen hurtigere.

Mvh
Torben

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 16-05-05 22:22

Ja jeg har - nu jeg selv kigger her - ikke æret nøjagtig i hvor vi sejler ud
fra. Der er tale om det eneste sted i ordrup hvor man kan lægge både ud fra.
Og faktisk skal betale for det endda... Vi sejler så 11 minutter langs
kysten til spidsen af næsset før vi går "mod" nekselø, så faktisk er det vel
11 minutter fra "sjælland nærmst på nekselø og dertil" jeg spørger efter.

Fra : Carsten Holck

Dato : 18-05-05 00:26

Martin / Fårevejle said the following on 16-05-2005 23:22:
> [...]
> 11 minutter fra "sjælland nærmst på nekselø og dertil" jeg spørger efter.

Hvis det er der hvor vejen går ned til stranden ved "Hvide Klit" så er
det formentlig denne rute:
http://gallery.holck.org/cgi-bin/photo/index.cgi?album=/News&mode=viewpicture&picture=martin.png

der er ruten 6.3sm hvilket så giver ca 16 knob - stadig ikke specielt
vildt, kun lidt hurtigere end puch maxien...
/carsten

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 18-05-05 16:51

Det er det ikke.

Det er der hvor Højbjergvej ender. (find det på krak) - Det er længere henne
ad kysten, så de må gå hurtigere end det...

Fra : Carsten Holck

Dato : 18-05-05 17:32

Martin / Fårevejle said the following on 18-05-2005 17:51:
> Det er det ikke.
>
> Det er der hvor Højbjergvej ender. (find det på krak) - Det er længere henne
> ad kysten, så de må gå hurtigere end det...

Den vej der er vist på søkortet passer med Højbjergvej, så jeg tror at
det er der. At Hvide klint så ligger længere vsetover er en anden sag

/carsten

Fra : Torben Bach

Dato : 18-05-05 20:45

Carsten Holck wrote:

> Den vej der er vist på søkortet passer med Højbjergvej, så jeg tror at
> det er der. At Hvide klint så ligger længere vsetover er en anden sag
>
> /carsten

Jeg kan heller ikke få det anderledes, men har "klippet" ruten ind på det
såkaldte færdselskort i DLS2 - se dk.binaer

Mvh
Torben