|
| GN250 går ud efter motorbremsning! Fra : Sean Koch Nyekjær |
Dato : 13-05-05 16:19 |
|
Men Gn'r går ud efter motorbremsning, jeg stopper motorbremsningen ved
4Krpm i 2.gear så dør motoren bare! (Nogle dør den også uden bremsning)
Den kan sagtens starte igen lige efter...
Jeg synes det er meget mærkeligt, det er lige meget om tomgangen er
1200rpm eller 3000rpm, den dør bare når man trækker koblingen efter
nedbremsningen!
Sean
| |
Martin Sørensen (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 13-05-05 16:40 |
| | |
Sean Koch Nyekjær (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Sean Koch Nyekjær |
Dato : 13-05-05 19:19 |
| | |
Calle (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Calle |
Dato : 13-05-05 19:42 |
|
> Men Gn'r går ud efter motorbremsning, jeg stopper motorbremsningen ved
> 4Krpm i 2.gear så dør motoren bare! (Nogle dør den også uden bremsning)
>
> Den kan sagtens starte igen lige efter...
>
> Jeg synes det er meget mærkeligt, det er lige meget om tomgangen er
> 1200rpm eller 3000rpm, den dør bare når man trækker koblingen efter
> nedbremsningen!
Hej !
Jeg kører selv på en GN250 og kan slet ikke genkende problemet, og det
uanset om jeg motorbremser eller kobler ud og eventuelt sætter i frigear.
Lige et kort spørgsmål ang. GN250 - min motor går utroligt pænt i tomgang,
men når den skal trække kommer der en mekanisk lyd der følger
stempelslagene,
jeg har spurgt en prof. som mener det er stemplet der slår lidt i cylinderen
og det
ikke har nogen betydning - motoren har kun kørt 15k og trækker fint.
Oplever du eventuelt noget tilsvarende ?
Hilsen -
Calle
| |
Armand (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-05-05 20:48 |
|
Calle wrote:
>>Men Gn'r går ud efter motorbremsning, jeg stopper motorbremsningen ved
>>4Krpm i 2.gear så dør motoren bare! (Nogle dør den også uden bremsning)
>>
>>Den kan sagtens starte igen lige efter...
>>
>>Jeg synes det er meget mærkeligt, det er lige meget om tomgangen er
>>1200rpm eller 3000rpm, den dør bare når man trækker koblingen efter
>>nedbremsningen!
>
>
>
> Hej !
>
> Jeg kører selv på en GN250 og kan slet ikke genkende problemet, og det
> uanset om jeg motorbremser eller kobler ud og eventuelt sætter i frigear.
>
> Lige et kort spørgsmål ang. GN250 - min motor går utroligt pænt i tomgang,
> men når den skal trække kommer der en mekanisk lyd der følger
> stempelslagene,
> jeg har spurgt en prof. som mener det er stemplet der slår lidt i cylinderen
> og det
Hvor mange omdrejninger er dét ved? Jeg mener: det må da være noget lave
omdrejninger hvis man skal kunne høre det for motorlarmen :-/
--
Armand.
| |
Sean Koch Nyekjær (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Sean Koch Nyekjær |
Dato : 13-05-05 21:00 |
|
Calle wrote:
>>Men Gn'r går ud efter motorbremsning, jeg stopper motorbremsningen ved
>>4Krpm i 2.gear så dør motoren bare! (Nogle dør den også uden bremsning)
>>
>>Den kan sagtens starte igen lige efter...
>>
>>Jeg synes det er meget mærkeligt, det er lige meget om tomgangen er
>>1200rpm eller 3000rpm, den dør bare når man trækker koblingen efter
>>nedbremsningen!
>
>
>
> Hej !
>
> Jeg kører selv på en GN250 og kan slet ikke genkende problemet, og det
> uanset om jeg motorbremser eller kobler ud og eventuelt sætter i frigear.
>
> Lige et kort spørgsmål ang. GN250 - min motor går utroligt pænt i tomgang,
> men når den skal trække kommer der en mekanisk lyd der følger
> stempelslagene,
> jeg har spurgt en prof. som mener det er stemplet der slår lidt i cylinderen
> og det
> ikke har nogen betydning - motoren har kun kørt 15k og trækker fint.
> Oplever du eventuelt noget tilsvarende ?
>
> Hilsen -
> Calle
>
Nej jeg har ikke oplevet noget lignene...
Hmm hvor mange rpm står din gn'r i tomgang ved?
Min har jo også gået 61Kkm, den blev motorrenoveret da den havde gået
45Kkm den kører sku ellers fint!
Sean
| |
Calle (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Calle |
Dato : 13-05-05 22:28 |
|
> Nej jeg har ikke oplevet noget lignene...
> Hmm hvor mange rpm står din gn'r i tomgang ved?
> Min har jo også gået 61Kkm, den blev motorrenoveret da den havde gået
> 45Kkm den kører sku ellers fint!
>
> Sean
For hurtigere at kunne køre uden choker, har jeg sat tomgang til 1350 r/min,
vist nok lidt mere end manualen foreskriver.
Den mekaniske lyd jeg omtaler opstår så snart motoren skal trække og er
ikke afhængig af omdrejninger - måske er det mig der er en krakiler, jeg
kan kun høre det hvis jeg kører uden hjelm.
Arman foreslår jeg skal tømme karburatoren, mener du den skal renses?
I øvrigt lukker jeg aldrig benzinhanen, men det skulle vel ikke betyde
noget ?
Jeg har lige skiftet kædekit som var rigtig meget slidt, men med 15k har
det vel også gjort det godt.
Ellers synes jeg også den kører fint - taget størrelse/pris i betragtning.
Calle
| |
Armand (14-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-05-05 11:53 |
|
Calle wrote:
>
> For hurtigere at kunne køre uden choker, har jeg sat tomgang til 1350 r/min,
> vist nok lidt mere end manualen foreskriver.
Og godt for det - Ofte forsøger folk at få deres et-cylindrede hhv.
V2'er til at lyde som en GoldStar hhv. Harley D. og det er moderne
letløbende motorere ikke til!
> Den mekaniske lyd jeg omtaler opstår så snart motoren skal trække og er
> ikke afhængig af omdrejninger - måske er det mig der er en krakiler, jeg
> kan kun høre det hvis jeg kører uden hjelm.
Det jeg frygtede dér var at du måske forsøgte at få GoldStar-lyd under
kørsel og derved lod den sejg-slæbe for meget. Dét sammenholdt med for
lavt oktantal vil lyde som en "klirren" p.g.a. forbrændings-problemer!
Hvad oktantal kører du forøvrigt med? Hvis ikke i forvejen, så prøv om
højere oktantal skaffer dig af med problemet!
> Arman foreslår jeg skal tømme karburatoren, mener du den skal renses?
Nej - Blot at få tømt evt. forekommende vand og snavs, som lader sig
suge op og spærre hoveddysen under motorbremsning!
Det er typisk at en sådan prop falder til bunds igen når motoren går ud,
hvilket passer med at den er let genstartelig efter motorstoppet!
> Jeg har lige skiftet kædekit som var rigtig meget slidt, men med 15k har
> det vel også gjort det godt.
En Orings-kæde burde nok gå mindst 20.000 :-/
Det er min egen hårde erfaring at dårlig/manglende vinterkonservering er
det der tager livet af kæden når den ikke er helt ny længere. Så smør
den nye således at rullerne aldrig bliver helt blanke, og bedre om
aftenen ved hjemkomst frem for om morgenen før kørsel, og sørg for at
afrense med petroleum og gensmøre før henstillen for vinteren.
Det er forøvrigt også primært vinterperioden der medfører kondens i
bensintanken hvorved at vandet ledes videre ved første brug af
reservetanken efter vinteren - Hvorledes passer det med dit problems
opståen??
--
Armand.
| |
Ukendt (14-05-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-05-05 12:36 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>En Orings-kæde burde nok gå mindst 20.000 :-/
>Det er min egen hårde erfaring at dårlig/manglende vinterkonservering er
>det der tager livet af kæden når den ikke er helt ny længere.
Og når man som jeg har let ved at tage kæden helt af, så er rensning i
petrolium/lampeolie, og derefter et døgns tid i motorsav-kædeolie en oplagt
mulighed. Herefter får kæden blot lov til at dryppe af over baljen med
kædeolien.
Jeg har måttet konstatere, at Motorex kædespray ikke egner sig til
konservering Kæden på trædecyklen fik af kædespay'en, fordi at det var
nemt, og ikke svinede, men efter en overvintring i laden er kæden rustet
totalt sammen. Måske værd at tænke over :-/
mvh
Orla
>--
>Armand.
| |
Calle (14-05-2005)
| Kommentar Fra : Calle |
Dato : 14-05-05 20:35 |
|
..
>
> Det jeg frygtede dér var at du måske forsøgte at få GoldStar-lyd under
> kørsel og derved lod den sejg-slæbe for meget. Dét sammenholdt med for
> lavt oktantal vil lyde som en "klirren" p.g.a. forbrændings-problemer!
> Hvad oktantal kører du forøvrigt med? Hvis ikke i forvejen, så prøv om
> højere oktantal skaffer dig af med problemet!
Jeg kører normalt på oktan 92 men har lige tømt tanken og fyldt op med 95,
men synes lyden er den samme - jeg har ikke haft maskinen så længe, så
skal nok bare vænne mig til at sådan lyder en GN.
>
> > Arman foreslår jeg skal tømme karburatoren, mener du den skal renses?
>
> Nej - Blot at få tømt evt. forekommende vand og snavs, som lader sig
> suge op og spærre hoveddysen under motorbremsning!
> Det er typisk at en sådan prop falder til bunds igen når motoren går ud,
> hvilket passer med at den er let genstartelig efter motorstoppet!
>
> > Jeg har lige skiftet kædekit som var rigtig meget slidt, men med 15k har
> > det vel også gjort det godt.
>
> En Orings-kæde burde nok gå mindst 20.000 :-/
> Det er min egen hårde erfaring at dårlig/manglende vinterkonservering er
> det der tager livet af kæden når den ikke er helt ny længere. Så smør
> den nye således at rullerne aldrig bliver helt blanke, og bedre om
> aftenen ved hjemkomst frem for om morgenen før kørsel, og sørg for at
> afrense med petroleum og gensmøre før henstillen for vinteren.
Tak for orienteringen om pasning af kæden - min gamle kæde bærer
tydelige spor efter rust, så derfor har den måske "kun" kørt de 15K
Tænderne på det lille tandhjul lignede små ørnenæb, så godt slidt
var det - har lige købt et kædesmøremiddel der hedder Silkolene
så jeg håber det kan holde den nye RK520XSO kørende i
lang tid.
> Det er forøvrigt også primært vinterperioden der medfører kondens i
> bensintanken hvorved at vandet ledes videre ved første brug af
> reservetanken efter vinteren - Hvorledes passer det med dit problems
> opståen??
>
> --
> Armand.
| |
Armand (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-05-05 20:43 |
|
Sean Koch Nyekjær wrote:
> Men Gn'r går ud efter motorbremsning, jeg stopper motorbremsningen ved
> 4Krpm i 2.gear så dør motoren bare! (Nogle dør den også uden bremsning)
>
> Den kan sagtens starte igen lige efter...
>
> Jeg synes det er meget mærkeligt, det er lige meget om tomgangen er
> 1200rpm eller 3000rpm, den dør bare når man trækker koblingen efter
> nedbremsningen!
Prøv at tømme karburatoren!
--
Armand.
| |
Hekto (13-05-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-05-05 22:16 |
|
In article <4284c556$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
skn.sean@gmail.com says...
> Men Gn'r går ud efter motorbremsning, jeg stopper motorbremsningen ved
> 4Krpm i 2.gear så dør motoren bare! (Nogle dør den også uden bremsning)
>
> Den kan sagtens starte igen lige efter...
>
> Jeg synes det er meget mærkeligt, det er lige meget om tomgangen er
> 1200rpm eller 3000rpm, den dør bare når man trækker koblingen efter
> nedbremsningen!
>
Du kan evt. prøve at kontrollere membranen på cut-off ventilen, hvis
den altså har en sådan!?
Alternativt kan det også være at den skal have justeret luftskruen.
Cut-off ventilen lukker for benzinen når der lukkes af for gassen. Den
styres af vacuum'et i manifolden.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
|
|