Klistermærke i forruden efter syn?
Fra : Klaus G.

Dato : 13-05-05 09:56

Hej.

Har fået synet min bil(Pug405 Mi16 89'), og så satte synsmanden sådan et
klistermærke i forruden, hvor der står at den er synes i 2005, ikke hvilken
måned. Kan jeg bare fjerne dette klistermærke, eller er der en grund til at
han satte det der? Jeg har jo synsrapporten, plus den ligger på
www.bilsyn.dk

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : N/A

Dato : 13-05-05 10:13

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-05-05 10:13

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in

> Hej,

> Ja, de sidder der kun for syn's skyld.

Faktisk er de klistermærker også afskaffet, men der er åbenbart stadig
nogle synssteder der bruger dem endnu. Da jeg var til syn i efteråret fik
jeg ikke et nyt klistermærke (Statens bilsyn i Risskov)

Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-05-05 10:45

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> nogle synssteder der bruger dem endnu. Da jeg var til syn i efteråret fik
> jeg ikke et nyt klistermærke (Statens bilsyn i Risskov)

Min synsassistent spurgte om jeg ville ha' et og jeg sagde at jeg ingen grund så til at
fylde mine ruder med flak.

Det gav han mig ret i.

Mvh
Roberto

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-05-05 13:36

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

> Faktisk er de klistermærker også afskaffet,

Ja det er rigtigt, som et af de synlige resultater efter strejken for to år
siden (så skulle man ikke bruge tid på udlevering af mærkat).

> men der er åbenbart stadig
> nogle synssteder der bruger dem endnu. Da jeg var til syn i efteråret fik
> jeg ikke et nyt klistermærke (Statens bilsyn i Risskov)

Ikke stadig bruger det, der er kommet en ny mærkat som resultat af
privatiseringen (nærmest et reklamestunt fra SBI/Aplu+) og det er ikke et
krav at det skal være der, har ikke noget med godkendelse af køretøj at
skaffe, men mere et reklame trick fra Aplu+.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-05 11:02

"Klaus G." skriver:

> Har fået synet min bil(Pug405 Mi16 89'), og så satte synsmanden sådan et
> klistermærke i forruden, hvor der står at den er synes i 2005

Spurgte han ikke om den skulle i ?

Det har de gjort de gange jeg har været til syn. Jeg har frabedt mig
det hver gang. Det eneste klistermærke jeg skal have i forruden er en
parkeringsskive....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-05-05 11:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Det har de gjort de gange jeg har været til syn. Jeg har frabedt mig
> det hver gang. Det eneste klistermærke jeg skal have i forruden er en

Det er noget med at de ikke kunne blive ISO-certificeret hvis man skulle ha mærket.

Bare ud med det!

Mvh
Roberto

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-05-05 12:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det har de gjort de gange jeg har været til syn. Jeg har frabedt mig
> det hver gang. Det eneste klistermærke jeg skal have i forruden er en
> parkeringsskive....

Det skal jeg ikke engang have. Min P-skive ligger i handskerummet, og
bliver sat fast i clipsen til P-billetter når der er brug for den. Eller
dvs. de fleste gange. Det har kostet adskillige gange kr. 510,- fordi
man lige glemmer skiven :)

Mvh.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-05-05 13:07

> Spurgte han ikke om den skulle i ?
Det var kærsten som kørte til syn med bilen. Og han spurgte ikke om det. Han
kørte bilen ind i hallen, og ud igen. Da han køre den ud, og slukker den, så
sætter han mærket i siger hun.

> Det har de gjort de gange jeg har været til syn. Jeg har frabedt mig
> det hver gang. Det eneste klistermærke jeg skal have i forruden er en
> parkeringsskive....

Jeg har dog en parkeringsskive. Men det trælse ved sådan et klistermærke er
at man skal igang med rense benzin for at få alt klisteret af igen...gah!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk