Hvide loftsplader...
Fra : Allan

Dato : 09-05-05 14:51

Hej

Er ved at lægge nyt loft i min sejlbåd.
Påtænker at lime 10 mm lister på loftet med epoxy, skrue hvide plader fast
på listerne, dække samlingerne med mørke trælister.
Håber, det er den rigtige metode?

På bådudstillinger har jeg set disse tynde hvide loftsplader i nyere både,
ca. 5-6 mm tykke..
Spørgsmålet er nu om der er nogen der ved, hvor disse plader kan
skaffes? -
eller skal man lave dem selv?

Byggemarkeder m.m. kan ikke skaffe dem i størrelsen ca. 120x240 cm, kun i
hyldestørrelser?
Den flinke ekspedient forsøgte hos flere leverandører.

mvh
Allan Jensen
Som mangler noget øverst oppe.................i min båd.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 09-05-05 19:44

Allan wrote:
> [...]
> hyldestørrelser?
> Den flinke ekspedient forsøgte hos flere leverandører.

Det er ikke en masonitplade der er hvid på den ene side? Det har jeg
købt i Bauhaus på et tidspunkt. Koster ikke ret meget og er lette at
arbejde med.

- Lars

Fra : Allan

Dato : 10-05-05 06:54

Tusind tak - den prøver jeg i hvert fald.

mvh
Allan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-05 07:17

"Allan" <allan(fjernspam)@guffer.dk> skrev

> [...]
> ca. 5-6 mm tykke..
> Spørgsmålet er nu om der er nogen der ved, hvor disse plader kan

Du kunne jo købe oliehærdede masonitplader og så selv male dem. Hvis du
bruger en god olie/alkydmaling og evt en sprøjtepistol, så kan du med det
rigtige håndelag sagtens opnå et pænt resultat. Men du kan altså købe disse
plade færdigt. De bruges bl.a. som bagbeklædninger i skabe osv. Det er
maskinemalede masonitplader, og de burde kunne fås hos et velassorteret
byggemarked. Jeg kan desværre ikke huske, hvad de hedder.

Alternativt kan du måske finde dem hos en køkken/møbel fabrikant....

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-05 07:23

"Allan" <allan(fjernspam)@guffer.dk> skrev

> eller skal man lave dem selv?

Du kan også bare købe nogle billige krydsfinerplader og så lægge glasfilt
(husk det skal være filt!) på. Du burde kunne lægge det med almindelig
akrylmaling, som du naturligvis også maler med. På den måde kan du faktisk
få en overordentlig pæn overflade. Køber du en ordentlig kvalitet
akrylmaling, så er den også vaskbar.

Claus

Fra : Allan

Dato : 10-05-05 17:40

> [...]
faktisk
> få en overordentlig pæn overflade. Køber du en ordentlig kvalitet

Tusind tak for svarene.
Jeg smuttede lige en times kørsel til nærmeste Bauhaus.
Standard-plader på 122x244cm til under et hundrede - gik nærmest amok i
plader, da der også var brugbare gulv-plader til dørken.
Lidt skuffet over det lokale byggemarked.
mvh
Allan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-05 20:34

"Allan" <allan(fjernspam)@guffer.dk> skrev

> Jeg smuttede lige en times kørsel til nærmeste Bauhaus.

Bauhaus har også et langte større vareudvalg end f.eks. Silvan. Jeg kører
altid i Bauhaus, hvis jeg skal have træ. Silvan har for travlt med at vær
billig i stedet for at have et ordentlig varerudvalg.

Claus