Ny lystbådehavn i København
Fra : Henning

Dato : 03-05-05 21:10

Så lige der er fremskredne planer om en ny stor lystbådehavn tæt på
København. Der er desværre ikke oplyst priser på bådplads, men mon
ikke de bliver i nærheden af en million...
http://www.proevestenen.dk/

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 03-05-05 21:25

> Så lige der er fremskredne planer om en ny stor lystbådehavn tæt på
> København. Der er desværre ikke oplyst priser på bådplads, men mon
> ikke de bliver i nærheden af en million...
> http://www.proevestenen.dk/

Ja, jeg giver 1900 i årlig pæleafgift.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-05-05 09:55

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev

> Så lige der er fremskredne planer om en ny stor lystbådehavn tæt på
> København. Der er desværre ikke oplyst priser på bådplads, men mon
> ikke de bliver i nærheden af en million...

Det tvivler jeg på, fordi markedet er ikke til det. Der er en mindre mangel
på store pladser i kbh, men der er mig bekendt ikke desperat mangel på
bådpladser i kbh og omegn. Så de er nødsaget til være konkurencedygtige,
ellers bliver det en meget tom havn.

De skriver selv:

"Priserne er endnu ikke fastlagt, men de vil komme til at ligge på niveau
med tilsvarende priser i regionens øvrige lystbådehavne, når der er
korrigeret for forhold, der er specielle for den enkelte lystbådehavn."

citat slut.

Og selv om der måske er mangel på pladser, så er det alligevel noget af en
opgave at fylde 700-1000 pladser i en helt ny havn. Det er ikke noget, der
lige sker fra den ene dag til den anden. Der er sikkert mange, som gerne vil
flytte havn, men man skal jo også huske på, at når nogen flytter fra en
anden havn, så bliver deres gamle plads jo ledig..

Men det, der er mere spændende er, at der nu åbnes for etableringen af nogle
helt nye sejlklubber i københavn. Det er nok tiltrængt...

Claus

Fra : Henning

Dato : 04-05-05 15:42

> [...]
>på store pladser i kbh, men der er mig bekendt ikke desperat mangel på
>bådpladser i kbh og omegn. Så de er nødsaget til være konkurencedygtige,

Ikke desto mindre er der allerede nu stor forskel på pladserne i
København og omegen. For to år siden spurgte jeg på en jolleplads i
Svanemøllehavnen. Ud over at der var ventetid på et år krævede det
medlemsskab af en af de lokale sejlklubber og ca. 6.000,- om året i
havneleje.
Jeg flyttede derefter båden til Kastrup Lystbådehavn (den nye) hvor
der var plads med det samme, ingen indskud og knap 2.000,- om året. Så
kunne jeg leve med at have 10km til havnen i stedet for tre...

Henning
hsb(at)image.dk