"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> Forskellen kunne jo være mængden af gas...
>
> Skal man øge omdrejningerne i en motor, så giver man den mere gas,
> subsidiært en kaburator, der smider mere gas ind i cylinderen.
Og med gas mener du brændstof ik'?
> Men det er ikke noget, man bare lige gør, der er mange faktorer at tænke
> på,
> f.eks. både køling og tænding. Dernæst kan cylindren sagtens være den
> samme,
> mens stempel, ventiler og evt knastaksel anderledes.
Ja, det var netop sådan nogle forskelle jeg håbede der var nogle der havde
kendskab til
Det hele bunder lidt i jeg tidligere ombyggede en 9.9hk til 15hk alene ved
at skifte karburatoren.
Derved øgede man omdrejningerne med små 1000/min. - hvilket skulle give de
sidste 5 hk.
Disse 2 motorer var iflg. diagrammerne ens netop pånær karbureringen.
Men med dit bedste bud vil du ikke mene at det er tilfældet her?
--
.............
/Martin
People say i'm bad, but I sure feel good !!
................................................................