Aprilia RS125 spørgsmål
Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 30-05-01 11:14

Nu har jeg gået og tumlet med tanken om at begynde og køre 125RR, og fik da
også mere blod på tanden efter den stiftende generalforsamling af RRN. Så
det sidste stykke tid har jeg ledt efter en 125, men det er som om alle har
fået samme ide :)
Nu har jeg så fundet en RS125 fra 94 til 12,5K, men har et par spørgsmål.

- Hvornår kom Aprilia RS125 første gang og hvad er den største forskel
mellem
den og AF1 ?
- Hvilke forbedringer har der været på RS modellen gennem tiden ?
- Er der nogle ting jeg skal være specielt opmærksom på når jeg besigtiger
den ? Har ikke det ville forstand på 2-takter ( Håber det kommer med tiden
=:)) Her tænker jeg i retning af motor og ligende.
- Lyder det helt tosset med 12,5K for en maskine der skulle være i mekanisk
orden ?

Anders Rude
RR wanabee, med en masse ?

Fra : Mads Lund

Dato : 30-05-01 11:39

> Nu har jeg gået og tumlet med tanken om at begynde og køre 125RR,

God ide.

> Nu har jeg så fundet en RS125 fra 94 til 12,5K, men har et par spørgsmål.
>
> - Hvornår kom Aprilia RS125 første gang og hvad er den største forskel
> mellem
> den og AF1 ?

Den du har kig på er givetvis en af de allerførste RS'ere. Min er fra 95, og
forskellen til AF1'eren er primært chassiset, motoren er den samme, sog med
mindre modifikationer. Heraf er den vigtigste, at indsugningen og
karburatoren på RS'eren er større = 2hk mere. Senere (97 så vidt jeg ved)
blev der sat en mindre karburator på, hvilket angiveligt giver lidt mere
moment, men tager lidt af topeffekten (dog ikke opgivet i
specifikationerne). I virkelighedens verden er 94-97 modellerne dem der er
størst tiltro til, og min smutter da også fra de helt nye på langsiden
(bl.a.

> - Er der nogle ting jeg skal være specielt opmærksom på når jeg besigtiger
> den ? Har ikke det ville forstand på 2-takter ( Håber det kommer med tiden
> =:)) Her tænker jeg i retning af motor og ligende.

Lyden. Starteren lyder normalt lidt træls, men når det er ovre, skal den gå
uden mislyde (skure og rasle agtige lyde er ikke godt). Desuden skal ud
tjecke RAVE ventilen. Der sidder en elektromagnet og trækker i kablet til
ventilen. Den sidder over motoren i højre side, detn er lidt besværlig at
komme til, men når man har fået stoppet fingrene derind, kan man let mærke
om den virker. Med motoren kørende, skal elektromagneten trække i kablet,
når omdrejningstallet passere 7.000.

> - Lyder det helt tosset med 12,5K for en maskine der skulle være i
mekanisk
> orden ?

Niks det er billigt.

> RR wanabee, med en masse ?Mikkel C arbejder på en FAQ, jeg sender lige
det rå udkast til dig, med betingelse om at du kommer med kritik af hvad der
kan laves bedre.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Jesper FA

Dato : 30-05-01 16:00

Mads Lund wrote:

> det rå udkast til dig, med betingelse om at du kommer med kritik af hvad
> der kan laves bedre.

Os' mig?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jesper FA

Dato : 30-05-01 16:01

Anders Rude Andersen wrote:

> Nu har jeg så fundet en RS125 fra 94 til 12,5K, men har et par spørgsmål.

Hvor hår du fundet den henne?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-05-01 17:01

On Wed, 30 May 2001 17:00:37 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Hvor hår du fundet den henne?

Antagelig på www.dba.dk hvor der er hele 2 til salg lige nu,hvem
kommer først )

Aprilia RS 125, '99, klar t.race, 1 sæson, nyt kåbesæt, div.res.dele,
kr 15.000 Grindsted (Trykt Vest torsdag 24-05-2001) 40 89 XX XX

Aprilia RS125 R, roadracer. DM'er 1999 Kr. 12.500,
roland_jane_benjamin@mail.tele.dk (Indrykket online 19-05-2001)
40 10 49 76

Vh
-Michael

Fra : Jesper FA

Dato : 30-05-01 17:31

Michael K.S. wrote:

> Antagelig på www.dba.dk hvor der er hele 2 til salg lige nu,hvem
> kommer først )

Tak.. jeg har af en eller anden grund ikke kunnet hente dba i 1-2 uger..
virker ikke i nogle af mine 4 browsere til linux.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-05-01 17:50

On Wed, 30 May 2001 18:31:22 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Tak.. jeg har af en eller anden grund ikke kunnet hente dba i 1-2 uger..
>virker ikke i nogle af mine 4 browsere til linux.

Det var synd, i så fald kan jeg da lige bruge en 2-krone og give dig
nummeret på den dyre af dem :

Aprilia RS 125, '99, klar t.race, 1 sæson, nyt kåbesæt, div.res.dele,
kr 15.000 Grindsted 40 89 24 16

Og se så at få købt den cykel og komme ud at rææææææææse ).

-M

Fra : Tommy

Dato : 31-05-01 00:23

"Michael K.S." skriver:

> [...]
>
> Aprilia RS 125, '99, klar t.race, 1 sæson, nyt kåbesæt, div.res.dele,
> kr 15.000 Grindsted (Trykt Vest torsdag 24-05-2001) 40 89 XX XX

Er desværre solgt....... Til mig Mads nu får du bavlehjul ))

Tommy

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 06:24

On Thu, 31 May 2001 01:22:41 +0200, Tommy <p1000377@post.uni2.dk>
wrote:

>Er desværre solgt....... Til mig Mads nu får du bavlehjul ))

*LOL*,endnu en crashkonge in spe,eller hva'.....det ender da med at
hver 2. her kører 125.' std,men det skal nok blive en sjov klasse at
følge i år ).

Resultaterne fra stævnet i Herning d. 20-5 er iøvrigt at læse på DMU's
side nu:

http://www.dmusport.dk/roadrace/RR2001/DM%202%20Herning/DM%202%20Herning.htm

-M

Fra : Tommy

Dato : 31-05-01 12:20

Jeps, jeg har bar bedre mulig for at gøre mig godt end de fleste andre. Er
nemlig lige fyldt 35 hvilket giver mulighed for oldboys Der kan jeg måske
følge med...thi hi..

Tommy

"Michael K.S." skriver:

Fra : Mads Lund

Dato : 31-05-01 15:21

> Jeps, jeg har bar bedre mulig for at gøre mig godt end de fleste andre. Er
> nemlig lige fyldt 35 hvilket giver mulighed for oldboys Der kan jeg
måske
> følge med...thi hi..

Kylling

Mads Lund, som først kan køre oldboys om 7år

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-05-01 16:26

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
Er
> måske
>
> Kylling
>
> Mads Lund, som først kan køre oldboys om 7år

I motocross er der så mange Old Boys at man har været nødt til at lave en
Old Boys A og en Old Boys B, men det er fanden-fisemig osse dejligt at man
ikke skal ligge og slås med de der 16-årige konditionsbomber der er bygget i
gummi, så de ikke kan gå i stykker.

Rittig
(37, og Old Boys B)

Fra : Mads Lund

Dato : 31-05-01 17:36

> [...]
> ikke skal ligge og slås med de der 16-årige konditionsbomber der er bygget

Tror du ikke det er vægten der gør forskellen.

Mads Lund, der har erfaret at der er nogle unge klør der går til stålet.
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-05-01 18:01

> Tror du ikke det er vægten der gør forskellen.

Jo... Måske har du fat i noget der.
Jeg har ihvertfald bemærket at de ikke falder så tungt som mig.

Rittig

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-05-01 18:05

Mads Lund wrote:

> Tror du ikke det er vægten der gør forskellen.

Hæ Hæ Hæ , gamle stive lemmer.........

> Mads Lund, der har erfaret at der er nogle unge klør der går til stålet.
> Ninja9RT

Ole

Fra : Armand

Dato : 01-06-01 14:15

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> ............... men det er fanden-fisemig osse dejligt at man
> ikke skal ligge og slås med de der 16-årige konditionsbomber der er
bygget i
> gummi, så de ikke kan gå i stykker.

GRILL

--
Armand. (der godt kan følge problematikken)

Fra : Mads Lund

Dato : 31-05-01 07:58

> Er desværre solgt....... Til mig Mads nu får du bavlehjul ))

Jeg glæder mig som et lille barn. Du møder bare op på Tirsdag. Hvordan går
det egentlig med A. Dybdal's ræser karriere, jeg synes ikke vi har set noget
til ham.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Tommy

Dato : 31-05-01 12:17

Han har for ofte været i USA for jobbet, så det har knebet lidt med tiden. Men
den står klar til næste gang tiden tillader det.

Han kommer jo nok lidt mere med fra nu af, da han jo så kan køre i bilen med mig
til træning (Han har jo ingen selv).

Tommy

Mads Lund skriver: