er det muligt ???
Fra : Johnny B 2000

Dato : 12-05-05 17:38

.... at købe en bil og "glemme" at omregisterer den også køre i bilen, i lad
os sige ½ år uden at nogen opdager det ?

har hørt om en der har købt en bil og kørt i den i mere end et ½ år uden at
omregisterer den, er det øregas ?
- bilen er på danske plader og købt som brugt.

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 12-05-05 18:42

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> ... at købe en bil og "glemme" at omregisterer den også køre i bilen, i
lad
> os sige ½ år uden at nogen opdager det ?

Tidligere ejer "opdager" det jo nok når han skal betale forsikring og
vægtafgift endnu.

> har hørt om en der har købt en bil og kørt i den i mere end et ½ år uden
at
> omregisterer den, er det øregas ?
> - bilen er på danske plader og købt som brugt.

Folk der gør sådan skulle skydes.

Fra : Lars

Dato : 12-05-05 19:49

Jeg har hørt om flere tilfælde. Spesielt hvis sælgeren er et firma, kan det
godt tage tid for de opdager at der kommer for mange regninger.
Efter som vægt afgift kun betales hver halve år kan det i hvertilfælde lade
sig gøre i 6 månder.

Lars

Fra : Johnny B 2000

Dato : 12-05-05 21:22

dvs at det skulle være komplet umuligt at gøre det i mere end 1 år ?

og Martin ... hvorfor skulle skal man skydes for netop det ?
- kunne platsalg i NG få samme dom fra dig ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-05 16:26

Johnny B 2000 wrote:
> dvs at det skulle være komplet umuligt at gøre det i mere end 1 år ?
>
> og Martin ... hvorfor skulle skal man skydes for netop det ?

Hvem tror du der betaler mens du kører i bilen?
Synes det, at det er fair?

Det synes jeg IKKE, og giver Martin ret...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Johnny B 2000

Dato : 13-05-05 17:46

hvad jeg tror at folk der dummer sig, må lærer det på den hårde måde

.... ligesom når man skal lære at gå

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-05 19:07

Johnny B 2000 wrote:
> hvad jeg tror at folk der dummer sig, må lærer det på den hårde måde

Og hvad skal de lære?

Ikke at stole på andre?

Fra : Johnny B 2000

Dato : 14-05-05 08:21

skulle jeg sælge en bil ville jeg nok få den omregistreret for køber, så er
man da sikker, så har man taget sine forholdsregler.

nu denne sag, ved jeg ikke om det er rigtigt, men jeg syntes det lyder af
lang tid.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 07:10

> [...]

> os sige ½ år uden at nogen opdager det ?
>
> har hørt om en der har købt en bil og kørt i den i mere end et ½ år uden

Nej, det er desværre ikke øregas.
Vi overdragede en bil, til en nabo i 2001, da vi skulle til Australien.
Aftalen var at bilen var deres, men de skulle naturligvis omregistrere den,
til deres navn.
Hun kørte rundt i bilen i 3-4 mdr., inden regningen på vægtafgiften kom, (
vi havde en Co adresse hos hende i dk ),hvorefter hun fik talt sig ud af den
regning og skrottet bilen, men den havde altså kørt i lang tid uden at vi,
politiet eller andre opdagede det.
Hun ringede til os i Australien, og brokkede sig over vægtafgiften. Det var
sådan at vi fandt ud af, at bilen ikke var omregistreret endnu.

Har også solgt en bil, ( der så igen blev solgt videre ) hvor de kørte rundt
i nogle måneder på vores forsikring til trods for, at den ifølge den nye
ejer helt sikkert var omregistreret. Den nye ejer kom dog, og gav os en
undskyldning + de penge som vi havde betalt ekstra til forsikring +
vægtafgift.

Solgte også en bil i sidste uge, og nu har vi endelig lært lektien:
Alting på skrift, også den nye ejers adresse og navn, samt en meddelse om,
at de har 3 uger til at omregistrere, ellers ringer vi til politiet og lader
dem klippe pladerne.

En skam at det skal være sådan. Vi kan godt selv finde ud af, at gå ned på
motorkontoret, (så snart vi har fået forsikringsbeviset), når vi har købt en
bil..

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : John Sahl

Dato : 13-05-05 07:25

Buffy wrote:
> [...]
> meddelse om, at de har 3 uger til at omregistrere, ellers ringer vi
> til politiet og lader dem klippe pladerne.

I har så ikke lært lektien. Den eneste sikre måde er at omregistrere
selv, eventuelt sammen med den nye ejer.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 08:39

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> I har så ikke lært lektien. Den eneste sikre måde er at omregistrere
> selv, eventuelt sammen med den nye ejer.

Ja, det er jeg godt klar over, men det passer ikke helt med åbningstiderne
på vores lille motorkontor, og så hvornår folk får fri fra arbejde, og kan
hente bilen.

Hvad gør man når man omregistrere bilen sammen med køber, mht.
forsikringsbeviset ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Martin

Dato : 13-05-05 10:03

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hente bilen.
>
> Hvad gør man når man omregistrere bilen sammen med køber, mht.

Køber har et forsikringsbevis med fra sit forsikringsselskab. Det afleveres
på motorkontoret sammen med de øvrige papirer, og herefter kører det hele af
sig selv.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 13-05-05 08:23

> [...]
> Alting på skrift, også den nye ejers adresse og navn, samt en meddelse om,
> at de har 3 uger til at omregistrere, ellers ringer vi til politiet og

Tjah - hvis du tror at det går så let, så tror jeg desværre at du bliver
skuffet! Politiet vil formentlig blot henvise dig til motorkontoret, hvor du
kan få lov til at udfylde en blanket. Herefter går der tre uger, hvorefter
bilen ikke længere er registreret i dit navn.

/Martin