/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med GPZ500
Fra : Anders Rude Andersen


Dato : 29-05-01 14:18

Jeg går og tumler med tanken om at begynde at køre 125RR, men må så nok se
mig om efter en lidt billiger maskine til gaden.
Har kigget lidt på en GPZ500, og de virker til at være fornuftige i pris,
men har ellers ikke noget kendskab til den. Så hvis der er nogle der ligger
inde med nogle guldkorn i retning af data, erfaringer, typiske fejl ved
modellen eller et scan fra MC-revyen vil hjælpe. Da jeg tidligere har haft
en GS500 vil en sammenligning med denne heller ikke være så tosset.
Alle bidrag modtages =:))

Anders Rude
SV650S (der måske er i fare for at blive solgt)





 
 
Michael K.S. (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 29-05-01 16:39

On Tue, 29 May 2001 15:17:43 +0200, "Anders Rude Andersen"
<t-rex@sondergade.dk> wrote:

>Jeg går og tumler med tanken om at begynde at køre 125RR, men må så nok se
>mig om efter en lidt billiger maskine til gaden.

Det lyder meget fornuftigt egentligt,og du vil sikkert også finde ud
af når du starter på at køre ræs, at behovet for at ræse på gaden
falder drastisk,risikoen voldsomt meget højere,morskaben noget
lavere.Det behov vil sikkert sagtens kunne dækkes ved at gå en lille
smule ned i gadecykelniveau.

>Har kigget lidt på en GPZ500, og de virker til at være fornuftige i pris,
>men har ellers ikke noget kendskab til den.

Jeg har kun lidt 2. hånds fra et par kammerater der kører
GPZ500'ere,det er en forholdsvis robust cykel,ikke noget specielt der
går galt med dem AFAIK, og den er slet ikke så tosset igen selvom den
efterhånden er tudsegammel som model betragtet,Forgaflen er lidt til
den bløde side og samlekvaliteten ikke superhøj, men i forhold til en
GS500 en del mere cykel for pengene,kort sagt ikke noget dårligt valg.

>Alle bidrag modtages =:))

Okay,men ingen guldkorn herfra )

-M



Martin Poll (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Poll


Dato : 29-05-01 22:08

Hej Anders

Jeg har selv en gpz 500s fra 1995, jeg har haft den i 3 år uden at have
haft de store problemer. Det eneste der ser ud til at være et generelt
problem er kronrørslejerne de skal åbenbart skiftes når den er ca 4-5 år
gamle. Jeg har skiftet dem og det har 2 andre jeg kender også. Om det er
noget der er specielt for denne model, eller det også er normalt på andre
mcér ved jeg ikke ,men check det lige hvis du skal ud og se på en.
Derudover har jeg ikke haft de store problemer og kan anbefale dennne model.
Det er ingen racer , men der er kraft og overskud nok i den til at man ikke
bliver træt af den med det samme.

Modelen blev opdateret i 1994, så der kom bla 17 tommer hjul ( før 16") og
skivebremse på bagpå. Brugt priserne på en 95 model svinger en del fra
ca.40-55.000. Men det skulle være muligt at finde en 95 model der er
velholdt til ca. 44.000.

Med venlig hilsen
Martin Poll
GPZ500S
http://mpoll.homepage.dk/



Frank (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 30-05-01 07:37


Jeg købte sådan en fra ny sidst i firserne (gammel model) - Uden at have
prøvet den først

Jeg glemmer aldrig den første dag - Spændt og meget skuffet. Om aftenen var
jeg helt sikker på der var noget galt med motoren så jeg troppede op næste
dag hos forhandleren men sådan skulle den gå

Den har en besynderlig motorkultur - Meget hård, markant og rystende ved
laveomdrejning. Jeg fandt ud af at den faktisk deler moter med Kawasakis
offroader fra den tid (jeg tror den hed KLE500 eller sådan noget).

Efter en uge tog forhandleren den igen og jeg fik en ZZR600 istedet - Dyr
uge skal jeg hilse at sige

Min mening: Hold dig væk eller tag en laaaaang prøvetur og dan din egen
mening.

Frank
VS1400



Steffan Scheel Pouls~ (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Steffan Scheel Pouls~


Dato : 30-05-01 09:47

Jeg har selv haft en GPZ ´95 i ca. 2,5 år og var meget glad for den. (solgt
til fordel for en Opel )

Det er rigtigt at den får problemer med kronrørslejerne, det opdagede jeg da
jeg ville sælge den.
Motorgangen er ret hård, det skyldes at det er en parrallel-tvin motor,
begge stempler er i top samtidig, det er såmænd ret let at vænne sig til.
Jeg var bl.a. en tur i Frankrig på cyklen ca. 3500 km på en uge og den kørte
upåklageligt og har en super benzin økonomi.
Man sidder også godt på den til længere ture....
Motoren stammer vist tilbage fra sidst i 80érne og det er den samme som
sidder i ER-5 éren bare droslet 10 Hk.

Prøv den.....

--
Steffan
www.ixs.dk

Anders Rude Andersen <t-rex@sondergade.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:YjNQ6.10472$rB3.895948@news010.worldonline.dk...
> Jeg går og tumler med tanken om at begynde at køre 125RR, men må så nok se
> mig om efter en lidt billiger maskine til gaden.
> Har kigget lidt på en GPZ500, og de virker til at være fornuftige i pris,
> men har ellers ikke noget kendskab til den. Så hvis der er nogle der
ligger
> inde med nogle guldkorn i retning af data, erfaringer, typiske fejl ved
> modellen eller et scan fra MC-revyen vil hjælpe. Da jeg tidligere har haft
> en GS500 vil en sammenligning med denne heller ikke være så tosset.
> Alle bidrag modtages =:))
>
> Anders Rude
> SV650S (der måske er i fare for at blive solgt)
>
>
>
>





Armand (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-05-01 18:23


Steffan Scheel Poulsen <ssp@mobilixnet.dk> skrev i en
news:9f2cgo$op3$1@sunsite.dk...
>
> Motorgangen er ret hård, det skyldes at det er en parrallel-tvin
> motor, begge stempler er i top samtidig,

= en 360° parallel-twin! (lærdom her fra gruppen!)
Men det er det nu ikke!
GPZ 500eren er en opboret KLE(?) 450, som igen er en halv GPZ 900 R, og
det er en 180° parallel-twin!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177611
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409306
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste