krauser tasker
Fra : Thomas

Dato : 29-05-01 12:39

Jeg har personligt aldrig ejet et taskesæt til mc, så jeg ville lige høre
jer hvordan det er med beslag og tasker/topbox.

Jeg går ud fra at man kan købe præcis de tasker man har lyst til, og så få
et beslag som passer til både dem og ens mc, men er dog ikke sikker... men
ex krauser laver vel tasker/bokse som har samme "interface" til beslag og så
skal man bare købe det beslag der er til ens mc model, yes?

Jeg er nemlig blevet tilbudt et krauser taske+box sæt uden beslag, og vil
gerne sikre mig at man kan købe et seperat beslag som passer til både tasker
og min gs500e. Er det en realitet eller en drøm?

Fra : Henry

Dato : 29-05-01 12:46

> Jeg har personligt aldrig ejet et taskesæt til mc, så jeg ville lige høre
> jer hvordan det er med beslag og tasker/topbox.
Skod, total skod specielt på en let maskine som din. Men det kan jo være
nødvendigt, en slags nødvendigt onde. Ikke til at leve med, men heller ikke
til at leve uden. Det er en kompromis du må indgå.
Det er ekstremt vigtigt at bagagebæren sidder _helt_ stabilt da MC'en eller
kommer til at styre så et badekar.

> [...]
> ex krauser laver vel tasker/bokse som har samme "interface" til beslag og

> skal man bare købe det beslag der er til ens mc model, yes?
Normalt ja, ring og forhør dig hos forhandleren.

> [...]
tasker
> og min gs500e. Er det en realitet eller en drøm?

Hvis det er den gamle de luxe model krauser, med plastik bagagebære, så drop
det, det er noget L..., er det en nyere model har jeg ingen kendskab til
kvaliteten.
Tilgengæld kan jeg anbefale givi som sikkert er dyrere men også langt bedre
end den krauser jeg havde i sin tid.
Du har vist allerede læst tråden fra d. 27/5 vedr. suzuki gs500, i den tråd
skriver Claus R. en lang smøre om et wingrack på en GS500 - ganske
interessant, måske skulle du læse den tråd igen.

mvh
Henry (der hader de der bokse på MC'en, men som alligevel heller ikke kan
undvære dem)

Fra : Henry

Dato : 29-05-01 13:10

> [...]
> til at leve uden. Det er en kompromis du må indgå.
> Det er ekstremt vigtigt at bagagebæren sidder _helt_ stabilt da MC'en
Du spørger i øst, jeg svarer i vest - se lige bort fra ovenstående svar.

mvh
Henry

Fra : Jens U

Dato : 29-05-01 20:28

Thomas skrev ...
> [...]
>gerne sikre mig at man kan købe et seperat beslag som passer til både tasker
>og min gs500e. Er det en realitet eller en drøm?

Er det modellen K2, for så skal du passe på ved udstødningen,
jeg måtte ud og købe nyt tøj på en ferie fordi udstødningen var gået gennem bunden.

Det var monteret med originalt beslag til min GS5'er
og der er ikke levnet meget plads mellem taske og udstødning.
Desuden vil en forstærkning være nødvendig for at undgå
at beslaget knækker lige bag baglygten, men det bliver nok ikke aktuelt,
hvis du skal have topboks beslag monteret,
for så skal der nok laves et beslag sådan som Rittig påstår han har "bugget" til sin GS5'er
("g=k")
Billede af Krauser K2 monteret på min tidl. bøttejern kan ses her
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/s-photo.htm

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Thomas

Dato : 29-05-01 20:47

> Er det modellen K2, for så skal du passe på ved udstødningen,
> jeg måtte ud og købe nyt tøj på en ferie fordi udstødningen var gået
gennem bunden.

Surt! Der røg de gamle badebukser :-/

> Det var monteret med originalt beslag til min GS5'er
> og der er ikke levnet meget plads mellem taske og udstødning.

Kunne man evt overveje at montere en metalplade (asbest?) i bunden af den
højre taske?

> Desuden vil en forstærkning være nødvendig for at undgå
> at beslaget knækker lige bag baglygten, men det bliver nok ikke aktuelt,
> hvis du skal have topboks beslag monteret,
> for så skal der nok laves et beslag

Huhm? Kan man ikke få beslag til at holde både topbox og tasker?
Jeg havde forestillet mig at køre med boksen rimelig fast, og når der var
behov, så smide taster på også.
Og jeg har skam ledt, men eneste sted hvor jeg har kunnet finde beslag er på
den tyske site (glemt navnet nu), og jeg fatter ikke så meget af deres info
og modelinfo. Tysk er et sprog for... tyskere :-/

>...sådan som Rittig påstår han har "bugget" til sin GS5'er

Tvivl aldrig på en software udvikler når han ligefrem selv siger at han har
bugget.. så skal det nok passe