info om cb500k3 søges
Fra : kim

Dato : 11-05-05 09:07

hejsa,

Jeg er lige blevet ejer af en honda cb500 four fra 1978, og ville høre om
ikke det er er det man kalder en cb500k3??
Når jeg kigger efter reservedele på nettet er det næsten alt sammen til
modellerne fra 71 til 73, og jeg er meget i tvivl om hvad der passer på min.
På billeder kan jeg i hvert fald se at tanken er anderledes end de lidt
ældre modeller.

Er der nogen her som kan sige mig hvad forskellen er, samt hvad jeg skal
kigge efter når jeg køber dele til den?
Jeg ville også blive meget glad hvis jeg kunne få at vide hvilke farver den
kunne fås i, som original.

jeg har nå snart brugt 10 timer over de sidste par dage på at søge på
modellen, men den ser ud til at være "glemt"

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 11-05-05 13:47

kim wrote:
> [...]
>
> jeg har nå snart brugt 10 timer over de sidste par dage på at søge på
> modellen, men den ser ud til at være "glemt"

Hej Kim,

Du kan finde ud af hvilken CB500 du har udfra stelnummeret.
Dette kan du finde enten på typemarkaten på stellet, eller oppe på højre
side af kronrøret, eller på registrerings attesten ;)

Du kan derefter sammenligne med dette skema:
http://www.honda4fun.com/modelli/cb500.html

Håber du kan bruge det :)

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : kim

Dato : 11-05-05 15:54

> [...]
> side af kronrøret, eller på registrerings attesten ;)
>
> Du kan derefter sammenligne med dette skema:

Hej Kenneth.

Tak for dit hurtige svar. Desværre får jeg den først hjem på søndag, og jeg
har ikke lige stelnummeret.
Det skema du henviser til viser desværre kun modellerne k(0)/k1/k2, som de
fleste andre steder (jeg er sikker på det ikke er nogen af dem)

men tak alligevel

Kim

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-05-05 16:24

"kim" <kim@something.something> wrote in message
> [...]
> modellerne fra 71 til 73, og jeg er meget i tvivl om hvad der passer på
> min. På billeder kan jeg i hvert fald se at tanken er anderledes end de

Hvis det er en k3 er den magen til en cb550k3 på nær kubik.Hvis den har en
udvendig
arm til koblingen er den magen til cb550k3.cb500 k0-k2 har en snægl i
dækslet over
fortandhjulet hvor kablet også er moteret.
Hej Palle.

Fra : kim

Dato : 11-05-05 16:40

> [...]
> dækslet over
> fortandhjulet hvor kablet også er moteret.

Hej Palle,

Tusind tak for svaret. jeg var lige ved at blive i tvivl om der overhovedet
findes en cb500k3, da den er lidt svær at finde noget om.
Når du siger den er magen til, mener du så helt magen til (også farven).
altså lige undtagen cylinderforing, stempler og emblemer??

med venilg hilsen

Kim

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-05-05 17:16

> [...]
> Når du siger den er magen til, mener du så helt magen til (også farven).
> altså lige undtagen cylinderforing, stempler og emblemer??

Ja,blandt andet i sverige havde de 500 cc istedet for 550 cc.Det galdt også
for
gs550/500/4 og xj 550/500 så det var nok noget forsikring der var skyld i
det.
Hej Palle.

Fra : Richard

Dato : 11-05-05 19:16

kim wrote:

> Tusind tak for svaret. jeg var lige ved at blive i tvivl om der overhovedet
> findes en cb500k3, da den er lidt svær at finde noget om.

Ikke underligt; den er heller ikke med på tidslinien for CB'erne på
honda.co.jp:
<http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/cb_cbx/index7.html>

Den viser kun/overvejende de lokale modeller, men kan i nogle tilfælde
være en hjælp alligevel. Men næppe her, for CB550Four skiftede
tilsyneladende allerede til anden generation i '75

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Søren Rønnedal

Dato : 11-05-05 22:42

rpaderichard@netscape.net (Richard) skrev:

>Ikke underligt; den er heller ikke med
> [...]
Ifølge bogen "Honda - the early classic motorcycle"
af englænderen Roy Bacon, så hed
CB 550 :
1975 :K1
1976: K2
1977: K3
1978: K3 (OK)
CB 550F :
1975: F1
1976: F1
1977: F1/F2
1978: F2
CB 500 har ikke nogle K-betegnelser i bogen og skulle være
produceret i tiden : sommeren 1971- 31.12.1975

Fra : p.jarnbak

Dato : 12-05-05 00:43

> [...]
> 1978: F2
> CB 500 har ikke nogle K-betegnelser i bogen og skulle være
> produceret i tiden : sommeren 1971- 31.12.1975

Da k3 modelen kom til danmark kunne man købe både cb550 k3 og cb500 k3
sikkert fordi man (impotøren)havde fået cb500 til en "fornuftig" pris.Tiden
passer
meget godt med tabelen da jeg mener det var i 1977.Forskellen på k1 og k2
var
farve og k2 havde de store insrumenter fra cb750 hvor imod k1 havde de samme
ure som cb350/400f.
Desuden var der forskel på vippetøjet på alle 3 modeler.K1 havde 8 seperate
aksler til vipearmene,k2
havde 4 med 2 vippearme hver og k3 havde også 4 men de var låst i dækslet så
de ikke kunne køre rundt
og dermed slide på alu vipearmsdækslet.Havde selv en k1 hvor jeg skiftede
til k2 model aksel grundet
alt for stort slid i dækslet.
Hej Palle.

Fra : kim

Dato : 12-05-05 18:50

Mange tak for alle jeres svar. Der blev jeg da noget klogere.
Jeg glæder mig meget til at eje min første motorcykel, og håber på at få den
til at ligne en original hen ad vejen.

Desværre havde det vist været lidt lettere at finde stumper til de lidt
tidligere modeller. Især udstødningerne ser ud til at blive et problem, men
måske jeg er heldig på et tidspunkt.

med venlig hilsen

Kim

Fra : Richard

Dato : 12-05-05 20:29

kim wrote:
> Desværre havde det vist været lidt lettere at finde stumper til de lidt
> tidligere modeller. Især udstødningerne ser ud til at blive et problem, men
> måske jeg er heldig på et tidspunkt.

Med Palles kommentar in mente, kunne du prøve at kigge efter stumper i
Sverige, fx hos Honda-ophuggeren Anderberg Motor lige NØ for Helsingborg:
http://www.anderbergmotor.se/

De har faktisk en - angivelig - '75 CB500F til salg - den kunne måske
give dig nogle stumper, hvis den er som din:
http://www.anderbergmotor.se/images/CB500.jpg

Du kan jo høre dem, hvad de ellers har

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 12-05-05 22:25

Richard wrote:

> Med Palles kommentar in mente, kunne du prøve at kigge efter stumper i
> Sverige...

...dårligt havde jeg skrevet det, før jeg fik et hint om en anden
Honda-stump på Spray.se. I deres pt. Honda-oversigt er nogle skærme og
lamper til CB500Four '77:
<http://tradera.spray.se/category/auctionlist.aspx?catid=100605>

Så delene er derude, du skal bare finde dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : p.jarnbak

Dato : 12-05-05 22:24

> Desværre havde det vist været lidt lettere at finde stumper til de lidt
> tidligere modeller. Især udstødningerne ser ud til at blive et problem,
> men måske jeg er heldig på et tidspunkt.

Den lyder bare så godt med de gamle udstødninger, så hvis den ikke skal være
original
så er det bare sagen.
Hej Palle.