/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lidt update ang Bastard Motor..
Fra : Ukendt


Dato : 10-05-05 21:00

Nå for lige at lave en opfølgning til dem der måske gerne vil vide hvordan
det går med projektet:

Jeg målte kompresionen på begge cylindre og de lå begge UNDER 5 bar :o/
Men ny slebede ventiler, og stempelringe inden for mål... men har set i
suzuki bogen af nogle af de gamle gs450'ere skal stå anderledes mht
indsugningsknast, prøvede jeg at rykke den et led den ene vej, og vupti lige
under 11 bar på begge cylindre så det hjalp en del på motorgangen, og så
har jeg fundet ud af at den er utæt imellem cylinder og indsugningsgummi, så
det skal tætnes imorgen, så der er også noget at hente.. så det lysner
bestemt.. har desuden justeret svømmere, som trængte til det..
Håber at det med den falske luft imorgen kan gøre tricket...

Så det går bestemt fremad..

Mvh
Morten



 
 
Studen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 11-05-05 00:32


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:428112bc$0$79454$14726298@news.sunsite.dk...
> Nå for lige at lave en opfølgning til dem der måske gerne vil vide hvordan
> det går med projektet:
>
> Jeg målte kompresionen på begge cylindre og de lå begge UNDER 5 bar :o/
> Men ny slebede ventiler, og stempelringe inden for mål... men har set i
> suzuki bogen af nogle af de gamle gs450'ere skal stå anderledes mht
> indsugningsknast, prøvede jeg at rykke den et led den ene vej, og vupti
> lige
> under 11 bar på begge cylindre så det hjalp en del på motorgangen, og
> så
> har jeg fundet ud af at den er utæt imellem cylinder og indsugningsgummi,
> så
> det skal tætnes imorgen, så der er også noget at hente.. så det lysner
> bestemt.. har desuden justeret svømmere, som trængte til det..
> Håber at det med den falske luft imorgen kan gøre tricket...
>
> Så det går bestemt fremad..

Det lyder sgu godt Juel. Jeg bliver jo helt misundelig, når jeg hører
hvordan, du bare kæler for den motor. Kan du ikke lige toptrimme min
bagefter? :)

Jeg er også ved at være igennem, og mangler nu kun at montere diverse
kåbedele, efterspænde, skifte startrelæ og finde nogle småløsninger på nogle
monteringsproblemer af fx. speedometer og cykelcomputer.


Hilsen
Studen



Ukendt (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-05 07:45

> Det lyder sgu godt Juel. Jeg bliver jo helt misundelig, når jeg hører
> hvordan, du bare kæler for den motor. Kan du ikke lige toptrimme min
> bagefter? :)

Hehe lad os nu lige se hvordan den kommer til at gå !!

> Jeg er også ved at være igennem, og mangler nu kun at montere diverse
> kåbedele, efterspænde, skifte startrelæ og finde nogle småløsninger på
nogle
> monteringsproblemer af fx. speedometer og cykelcomputer.

Fik armerede bremseslanger på igår
og luftet forbremserne ud

Mangler nu:

At tætne indsugningsgummierne.
Fylde væske på bagbremser.
Justere kaburatorer.
Montere koblings dæksel + kabel.
Montere Sidedæksler + tank + sæde + bagstykke.
Lave beslag til ny baglygte og montere denne.
Spænde kæde + baghjul.

Og så måske grafik på tanken....

Så det hjælper på det

Mvh
Morten



Armand (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-05 00:48

Juel wrote:
> ............. og så
> har jeg fundet ud af at den er utæt imellem cylinder og indsugningsgummi, så
> det skal tætnes imorgen, så der er også noget at hente..

Citat:
>>>> Falsk luft?

>>> Kan ikke rigtigt se hvor det skulle komme fra, gummierne er helt
>>> tætte..

Hmnnnn :-/


> så det lysner bestemt.. har desuden justeret svømmere, som trængte til det..
> Håber at det med den falske luft imorgen kan gøre tricket...
>

Mon ikke fuld kompression på begge cylindre har sin virkning :-/

--
Armand.

Ukendt (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-05 07:02

> Citat:
> >>>> Falsk luft?
>
> >>> Kan ikke rigtigt se hvor det skulle komme fra, gummierne er helt
> >>> tætte..
>
> Hmnnnn :-/

hehe ja vidste den ville komme da jeg skrev det, du var i mine tanker Armand


> > så det lysner bestemt.. har desuden justeret svømmere, som trængte til
det..
> > Håber at det med den falske luft imorgen kan gøre tricket...
> >
>
> Mon ikke fuld kompression på begge cylindre har sin virkning :-/

Nej ikke nok, startede den igår og den vil ikke rigtigt tage rpm, den dør
når man hiver den i øret, men nu kan den gå i tomgang..

SÅ håber resten af problemet er falsk luft :o/

Mvh
Morten



Armand (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-05 21:50

Juel wrote:
>>Citat:
>> >>>> Falsk luft?
>>
>> >>> Kan ikke rigtigt se hvor det skulle komme fra, gummierne er helt
>> >>> tætte..
>>
>>Hmnnnn :-/
>
>
> hehe ja vidste den ville komme da jeg skrev det, du var i mine tanker Armand
>

Kan du så også se hvor svært det er at give dig råd hvis alle forslag
forkastes uden videre omtanke! :-|

>>Mon ikke fuld kompression på begge cylindre har sin virkning :-/
>
>
> Nej ikke nok, startede den igår og den vil ikke rigtigt tage rpm, den dør
> når man hiver den i øret, men nu kan den gå i tomgang..

Hvilket kan tyde på at knasten skal have endnu et hak!

Prøv evt at vurdere knastens timing ud fra nedenstående procedure:
- Lav en karton-rondel og hæng centreret på svinghjulet (tørt løbende
generator?) eller til fastspænding på akslen ved tændingen!
- Find/lav et "sigtemærke" hvorsomhelst hvor det er belejligt!
- Pil tændrørene ud og kør et stempel i top!
- Sæt et mærke på rondellen ud for sigtemærket!
- Drej motoren ganske forsigtigt imens du fifler under en knast der er
ved at ville åbne med det tyndeste søgeblad du har !
- Sæt et mærke på rondellen når du ikke længere kan bevæge søgebladet
(=knasten træder på den)!
- Gør det samme for den anden knast også - Samt baglæns(*) for begge
knaster (det er en fordel at bruge forskellig markering for de to
knasters individuelle målinger)!

Derved ender du med at have fire punkter der markerer åbne og
lukketidspunktet i forhold til toppunktet.
Knastens ilægning kan vurderes efter følgende tommelfingerregel:
a) Udstødningen skal lukke ligeså langt efter toppunktet, som
indsugningen åbner før toppunktet!
b) Indsugningen skal lukke ligeså langt efter bund-punktet (=180° fra
dit toppunkts-mærke, á en linie gennem centrum), som udstødningen åbner
før bundpunktet!

Læg mærke til at jeg taler ikke om eksakte grader med om symmetri og er
målet for "a" 50°/50°, vil en skæv ilægning af knasten á 5° medføre
55°/45°, hvilket skulle være til at detektere på selv den mest primitive
rondel

(*):
læg mærke til at motoren er tung at dreje baglæns p.g.a. at
starterdrevet trækker startmotoren med og at det derfor er enklere at
dreje "fremad" indtil søgebladet atter kan gå under knasten og derfra
dreje baglæns til den tydeligt "klemmer".

--
Armand.

Ukendt (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-05 07:08

> > hehe ja vidste den ville komme da jeg skrev det, du var i mine tanker
Armand
> >
>
> Kan du så også se hvor svært det er at give dig råd hvis alle forslag
> forkastes uden videre omtanke! :-|

min fejl :o/

> Hvilket kan tyde på at knasten skal have endnu et hak!

Tror ikke at det er det, jeg har fundet ud af at den venstre cylinder kun
tænder ved høje RPM, så jeg drejede på synkroniserings skruen igår, helt i
bund, så de står ens, og nu kan den venstre tænde 50% i tomgang, så idag
bliver jeg nød til at lege med blandings skruen på den venstre karburator,
svømmerhøjde og dysserne er de samme på begge karburatorer. Den kommer dog
med når man giver motoren choker, så det tyder på at den ikke får benz nok !
Lige så snart den venstre cylinder tænder også, så tager den med glæde rpm..

> Prøv evt at vurdere knastens timing ud fra nedenstående procedure:
> - Lav en karton-rondel og hæng centreret på svinghjulet (tørt løbende
> generator?) eller til fastspænding på akslen ved tændingen!
> - Find/lav et "sigtemærke" hvorsomhelst hvor det er belejligt!
> - Pil tændrørene ud og kør et stempel i top!
> - Sæt et mærke på rondellen ud for sigtemærket!
> - Drej motoren ganske forsigtigt imens du fifler under en knast der er
> ved at ville åbne med det tyndeste søgeblad du har !
> - Sæt et mærke på rondellen når du ikke længere kan bevæge søgebladet
> (=knasten træder på den)!
[snip en masse guldkorn]

Fed forklaring, den har jeg hermed gemt, så jeg kan kigge på det også

Mvh
Morten



Armand (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-05-05 16:46

Juel wrote:
>>>
>>- Drej motoren ganske forsigtigt imens du fifler under en knast der er
>>ved at ville åbne med det tyndeste søgeblad du har !
>>- Sæt et mærke på rondellen når du ikke længere kan bevæge søgebladet
>>(=knasten træder på den)!
>
> [snip en masse guldkorn]
> Fed forklaring, den har jeg hermed gemt, så jeg kan kigge på det også

Jeg glemte lige noget ret væsentligt i farten: Start med at justere både
indsugning og udstødning til samme spillerum for at have et nøje
sammenligningsgrundlag - Hvis man tillige giver lidt rigeligt med luft
(á 2-3/10) vil knastens berøringstidspunkt være mere markant!

--
Armand.

Studen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 11-05-05 09:37

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:428112bc$0$79454$14726298@news.sunsite.dk...
> Nå for lige at lave en opfølgning til dem der måske gerne vil vide hvordan
> det går med projektet:
>
> Jeg målte kompresionen på begge cylindre og de lå begge UNDER 5 bar :o/
> Men ny slebede ventiler, og stempelringe inden for mål... men har set i
> suzuki bogen af nogle af de gamle gs450'ere skal stå anderledes mht
> indsugningsknast, prøvede jeg at rykke den et led den ene vej, og vupti
> lige
> under 11 bar på begge cylindre så det hjalp en del på motorgangen, og
> så
> har jeg fundet ud af at den er utæt imellem cylinder og indsugningsgummi,
> så
> det skal tætnes imorgen, så der er også noget at hente.. så det lysner
> bestemt.. har desuden justeret svømmere, som trængte til det..
> Håber at det med den falske luft imorgen kan gøre tricket...
>
> Så det går bestemt fremad..

Det lyder sgu godt Juel. Jeg bliver jo helt misundelig, når jeg hører
hvordan, du bare kæler for den motor. Kan du ikke lige toptrimme min
bagefter? :)

Jeg er også ved at være igennem, og mangler nu kun at montere diverse
kåbedele, efterspænde, skifte startrelæ og finde nogle småløsninger på nogle
monteringsproblemer af fx. speedometer og cykelcomputer.


Hilsen
Studen



Moller (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-05-05 11:51

Studen wrote:

> Det lyder sgu godt Juel. Jeg bliver jo helt misundelig, når jeg hører
> hvordan, du bare kæler for den motor. Kan du ikke lige toptrimme min
> bagefter? :)

> Jeg er også ved at være igennem, og mangler nu kun at montere diverse
> kåbedele, efterspænde, skifte startrelæ og finde nogle småløsninger på nogle
> monteringsproblemer af fx. speedometer og cykelcomputer.

var din ikke en Luft/oliekølet kantana motor ??? for den er jo legende
let at hive en masse ekstra hypper ud af :) så det er bare at komme igang.

Hvor i landet ca. laver du dit projekt ? ville være sjovt at se den,
måske udveksle lidt slader, da vi begge har en motor af samme fammilie,
som der pumpes ekstra liv ud af ;)

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF-R 1200 -S


Værebro FK/UK (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Værebro FK/UK


Dato : 11-05-05 19:22


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:d5so2t$nsv$1@abbeden.bunk.cc...
>var din ikke en Luft/oliekølet kantana motor ??? for den er jo legende
> let at hive en masse ekstra hypper ud af :) så det er bare at komme igang.
>
> Hvor i landet ca. laver du dit projekt ? ville være sjovt at se den,
> måske udveksle lidt slader, da vi begge har en motor af samme fammilie,
> som der pumpes ekstra liv ud af ;)


Hej Lars

Jo det er en luftkølet GSX750 Katana motor. Da jeg er 100% n00b til "leg med
motorer" er det bestemt ikke let for mig, men øs endelig ud af din viden :)
Jeg samler maskineríet i de gamles garage i 20Km fra København. Dertil er en
1.sals lejlighed i København ikke særligt egnet. Du er meget velkommen til
at kigge forbi og sparke lidt dæk, hvis du er fra de kanter.

Mvh
studen @ gmail.com





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste