/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
shims under buckets/tappets - forskel i st~
Fra : Morten A. Z. Zingler~


Dato : 10-05-05 20:32

Under en mindre motorrenovering af min GSXR250, hvor jeg nu er nået til
ventiljustering, har jeg opdaget noget, der undrer mig.

Allerførst skal det nævnes, at jeg bruger en værkstedsmanual til en GSX250F,
hvilket imidlertid skulle være ligegyldigt, da de to modeller
tilnærmelsesvis er identiske motormæssigt (- eller måske ikke?).

Manualen fortæller, at skal der være forskel på højden af buckets'ne eller
ventilhætterne - eller hvad sådan nogle fætre nu hedder? (manualen kalder
dem "tappets") - til indtag og udstødning, nemlig hhv. 14 og 16 mm. Og den
understreger, at det er vigtigt ikke at forveksle dem ved montering!

Imidlertid er ALLE mine hætter 16 mm til både udstødnings- og indtagssiden!!
Har det nogen betydning? Kan det være en slags neddrosling? Nogle ideer?

//Morten



 
 
Ukendt (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-05-05 21:22


Morten A. Z. Zinglersen skrev i meddelelsen ...
>Under en mindre motorrenovering af min GSXR250, hvor jeg nu er nået til
>ventiljustering, har jeg opdaget noget, der undrer mig.
>
>Manualen fortæller, at skal der være forskel på højden af buckets'ne eller
>ventilhætterne - eller hvad sådan nogle fætre nu hedder? (manualen kalder
>dem "tappets")

Knastfølgere eller buckets

>- til indtag

Indsugning !

>og udstødning, nemlig hhv. 14 og 16 mm. Og den
>understreger, at det er vigtigt ikke at forveksle dem ved montering!
>
>Imidlertid er ALLE mine hætter 16 mm til både udstødnings- og
indtagssiden!!
>Har det nogen betydning? Kan det være en slags neddrosling? Nogle ideer?


Nok bare en årgangs/produktionsserie ændring, drosling er det ikke.
Problemet kunne være at der ikke var plads til 16 mm. højde på følgerne i
indsugningssiden, men da motoren _har_ fungeret med de følgere at Du har, så
er der givetvis ingen problemer i at fortsætte.

mvh
Orla

>//Morten




Armand (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-05 00:40

Morten A. Z. Zinglersen wrote:
> Under en mindre motorrenovering af min GSXR250, hvor jeg nu er nået til
> ventiljustering, har jeg opdaget noget, der undrer mig.
>
> Allerførst skal det nævnes, at jeg bruger en værkstedsmanual til en GSX250F,
> hvilket imidlertid skulle være ligegyldigt, da de to modeller
> tilnærmelsesvis er identiske motormæssigt (- eller måske ikke?).........
> Imidlertid er ALLE mine hætter 16 mm til både udstødnings- og indtagssiden!!
> Har det nogen betydning? Kan det være en slags neddrosling? Nogle ideer?

Mon ikke at det er én af de mange forskelle der måtte være de to
motorkonstruktioner iblandt :-/
Hvis man parkerer løsdele som man tager dem ud, istedet for at smide det
hele i én spand, så er man meget bedre hjulpet når man kommer frem til
samlingen, og det er vel blot til imødekommelse af "én spand -løsningen"
at der nævnes at de er forskellige på GSX-F'eren

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste