Afgift beregning ???
Fra : Bjarne

Dato : 10-05-05 10:27

Hej NG

Er der en måde man kan beregne afgiften på en hvilken som helst MC.

Hvis jeg ser en MC til 199995 kr. kan jeg så divide med en faktor og
komme til pris uden afgift ? og omvendt.

mvh Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 10:30

> Er der en måde man kan beregne afgiften på en hvilken som helst MC.
>
> Hvis jeg ser en MC til 199995 kr. kan jeg så divide med en faktor og
> komme til pris uden afgift ? og omvendt.

ca 2/3 af prisen er afgift !

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 10-05-05 10:38

In article <42807f05$0$79460$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> ca 2/3 af prisen er afgift !

Ja, men omvendt er afgiften IKKE købsprisen genget med 2!!!
T&S beregner afgiften ud fra vurdering, ikke ud fra købspris ( -
undtegen hvis aldrig indregistreret o.s.v.)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Richard

Dato : 10-05-05 15:56

Bjarne wrote:

> Hvis jeg ser en MC til 199995 kr. kan jeg så divide med en faktor og
> komme til pris uden afgift ? og omvendt.

Hvis du mener en annonceret udsalgspris med afgift, kan du bruge formlen
på afgiftsberegning på Told&Skats side om afgiftberegning. Den findes også
i indledningen til MC Touring Clubs årlige markedsoversigt og sikkert også
i et par ældre indlæg herinde

Tilsvarende gælder for brugtim-/eksporterede mc'er - i tilfælde eksport
får du imidlertid ikke de sidste 15 pct. af den indeholdte afgift retur.

Håber et af disse dækker din situation?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 10-05-05 19:47

Bjarne wrote:
> Hej NG
>
> Er der en måde man kan beregne afgiften på en hvilken som helst MC.
>
> Hvis jeg ser en MC til 199995 kr. kan jeg så divide med en faktor og
> komme til pris uden afgift ? og omvendt.

Hvis det drejer sig om en fabriksny motorcykel, så er begge beløb at
læse i den aktuelle MC-revy!

Hvis det drejer sig om en brugt er der som sådan ikke behov for at regne
tilbage derved at man ikke sådan lige får afgiften tilbagebetalt; men
hvid man omvendt vil danne sig et billede af hvad afgiften er på en
brugt afgiftsfri (import/tidl. racer/hidtidig prøveplade-cykel), så er
2/3 af den herskende brugtpris (se dén i Den Blå Avis!) en god
tommelfingerregel!

--
Armand.

Fra : Calle Nielsen

Dato : 10-05-05 21:40

Bjarne wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg ser en MC til 199995 kr. kan jeg så divide med en faktor og
> komme til pris uden afgift ? og omvendt.

Hvis det drejer sig om en brugt MC, kan du evt. kigge på told & skat's
tidligere vurderinger som ligger online på toldskat.dk.
Det synes jeg giver et ret godt billede.

Mvh. Calle