Snyd fra UK !!!!
Fra : Hekto

Dato : 10-05-05 07:56

http://www.berlingske.dk/forbrug/artikel:aid=574058/
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-05-05 09:48

Hekto wrote:
> http://www.berlingske.dk/forbrug/artikel:aid=574058/

Moralen må jo være: Betal ALDRIG med andet end Visa!

En kammerat og jeg lå og kæmpede med Shetland Boats om en forudbetalt
kaleche i ca 1 års tid, indtil vi til sidst gav op.
Så var det heldigvis nemt nok at gå ned i banken og få tilbageført pengene.
Ifølge James hos Shetland var den ellers sendt flere måneder forinden...
der er den dag i dag stadig intet dukket op.

Stol aldrig på en englænder

Fra : Jogge

Dato : 12-05-05 05:23

Kan man godt betale med visa over nettet hvis det f.eks. er en privat person
man handler med??

Fra : Jan M

Dato : 12-05-05 11:22

"Jogge" <Jogge@_FJERN_post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man godt betale med visa over nettet hvis det f.eks. er en privat
> person man handler med??

Hvorfor ville banken tilbageføre pengene til jer?

I havde vel godkendt en overførsel fra jeres konto. At I så har handlet med
en fusker som ikke sender noget, er vel ikke bankens problem.

Jeg var elelrs temlig sikker på at man kun kunne få tilbage ført penge, hvis
man påstod at man ikke havde godkent den hævning der var sket på sin konto.

Løj I bare i banken?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-05-05 11:36

Jan M wrote:
> "Jogge" <Jogge@_FJERN_post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ville banken tilbageføre pengene til jer?

fordi vi havde betalt med VISA kort.

> I havde vel godkendt en overførsel fra jeres konto. At I så har handlet med
> en fusker som ikke sender noget, er vel ikke bankens problem.

Hvis vi havde betalt med kontooverførsel havde vi haft et problem ja.

> Jeg var elelrs temlig sikker på at man kun kunne få tilbage ført penge, hvis
> man påstod at man ikke havde godkent den hævning der var sket på sin konto.
>
> Løj I bare i banken?

Nej der må jeg skuffe dig.
Min kammerat (hvis konto der havde lagt VISA nummer til) gik ned i
banken og forklarede situationen som den var, at vi havde betalt for en
vare vi aldrig havde modtaget.
Så tilbageførte de pengene og derefter tog banken kampen med
englænderens bank.
Hvordan den så er gået ved jeg ikke, men jeg kan ikke tro de har haft
nogle problemer med de.
Under vores kamp med Shetland Boats bad vi jo adskillige gange om et
navn på fragtfirma, et trackingnummer eller bare et eller andet der
kunne overbevise os om at varen var sendt. Det kunne vi aldrig få.
Det har han næppe kunne levere til sin bank heller så pengene er vel
bare blevet trukket tilbage fra hans konto.
Men det var ihvertfald bankens problem

Fra : Jan M

Dato : 13-05-05 11:31

zip zap

Jamen det er da dejligt at få korigeret sin opfattelse. Jeg var sikker på at
hvis godkendte en hver form for betaling på nettet (visa, dankort o.lign)
var der intet at gøre når "modparten" så bare hævede de penge man havde
givet dem lov til.

At de så på andre områder er nogle svindlere, troede jeg var en anden sag,
som banken ikek ville blande sig i.

Nogen som har en idee om hvor grænsen så går. Hvad nu hvis man modtager
nogen, som man bare ikke kan blive enig med forhandleren om er godt nok?

/Mose

Fra : Schlæger

Dato : 13-05-05 12:11

Jan M wrote:

> [...]

> Nogen som har en idee om hvor grænsen så går. Hvad nu hvis man modtager
> nogen, som man bare ikke kan blive enig med forhandleren om er godt nok?

Så langt rækker din forbrugerbeskyttelse altså ikke.

Årsagen til at du kan "tilbagekalde" en Dankortbetaling er, at der
principielt er tale om en kontant betaling - altså udveksling af ydelse og
modydelse samtidigt. Når du så ikke modtager din ydelse (varen), kan du
annullere din modydelse (betalingen). Det sker via bankernes indbyrdes
indløsningsaftale, som vist nok oprindelig er fra dengang, man betalte med
check.

Hvis du modtager en defekt vare eller en vare, som der kan være tvist om
kvaliteten af, er vi ovre i nogle helt andre regler. Så HAR du nemlig
modtaget din ydelse.

... og så kan vi diskutere hvordan du er stillet, hvis du har bestilt en
komplet ny kåbe, men kun modtager en brugt og defekt kåbeplov ... (men det
skal vi ikke).

Mch Schlæger

Fra : Moller

Dato : 13-05-05 12:13

Jan M wrote:

> [...]

> hvis godkendte en hver form for betaling på nettet (visa, dankort o.lign)
> var der intet at gøre når "modparten" så bare hævede de penge man havde

Endnu en grund til at lave sin I-net handel via VISA kort.. også til
private kan dette gøres... nemlig via paypal f.eks. og igen er der de
samme muligheder.

> At de så på andre områder er nogle svindlere, troede jeg var en anden sag,
> som banken ikek ville blande sig i.

Da nogen få brodne kar ødelægger det for et meget stort markede som
I-net handel er(især for bankerne pga. gebyre osv.) så er banker, og
kortfirmaerne meget obs på at få dem fjernet så folk kan føle sig lige så
trykke der, som de gør i en forretning(som mange gange er mindre sikker
end I-net nu pga. det med kort reglerne osv.)

> Nogen som har en idee om hvor grænsen så går. Hvad nu hvis man modtager
> nogen, som man bare ikke kan blive enig med forhandleren om er godt nok?

Puha, da jeg udfyldte sådan en blanket nogen år tilbage, så var det
vigtigste at man fik underskrevet med tro og lov at man aldrig har fået
leveret varen... men kontakt PBS omkring det, de ved en del mere om det
end din bankmand ;) ellers kontakt din bank om at snakke med den som har
styr på det.

Men igen der er jo også brodne kar mellem købere, så du skal nok ikke
regne med at kunne snyde der, for der blir tjekket op på om varen er
modtaget osv.

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 13-05-05 20:36

Moller wrote:

> Puha, da jeg udfyldte sådan en blanket nogen år tilbage, så var det
> vigtigste at man fik underskrevet med tro og lov at man aldrig har fået
> leveret varen...

- - - - Eller ikke har bestilt(!) varen - Hvilket dækker alskens ulødige
nettjenester der måtte have støvsuget ens Visa-detaljer fra nettet.
Men og den også dække fysiske varer man har fået leveret til
postadresse, kan jeg ikke greje.

--
Armand.